"Глобул" стана Telenor
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Глобул" стана Telenor

"Преди 15 месеца, като подписвах споразумението в Атина, ние не купихме името "Глобул" за 717 млн. евро, а компанията и хората, които стоят зад нея", каза вицепрезидентът на Telenor Group Хил-Мортен Йонсен (крайният вдясно)

"Глобул" стана Telenor

Компанията обеща да третира наравно нови и стари абонати

Юлиян Арнаудов
37292 прочитания

"Преди 15 месеца, като подписвах споразумението в Атина, ние не купихме името "Глобул" за 717 млн. евро, а компанията и хората, които стоят зад нея", каза вицепрезидентът на Telenor Group Хил-Мортен Йонсен (крайният вдясно)

© ВЕЛКО АНГЕЛОВ


Петнайсет месеца след като беше купен от Telenor и реално влезе в групата на десетия по големина телеком в света, "Глобул" вече носи и неговото име. Във вторник компанията официално обяви промяната на търговската си марка и името на самото дружество. Това включва ново лого, цвят, смяна на сайта и електронния портал. Вече всички продукти ще носят марката Telenor. Процесът по ребрандиране на оператора, започнал преди няколко седмици, реално ще продължи още няколко месеца.

Новите магазини

"Теленор" вече започна да ребрандира магазините си, а първият завършен такъв - до централата на компанията в столичния Бизнес парк в кв. "Младост", беше показан вчера. Плановете на "Теленор" са да реновира всичките си 250 търговски обекта, но на части в рамките на следващите месеци. Едно от най-важните обещания, които пое операторът като част от новия си имидж, е занапред да третира наравно своите нови и стари абонати.

"Теленор ще бъде и първият български мобилен оператор, който ще предложи равнопоставеност на всички свои клиенти – както нови, така и настоящи. Това означава, че всеки наш абонат ще има равен и безпрепятствен достъп до всичките ни търговски предложения и промоции, както и до най-новите и търсени модели мобилни устройства, предлагани от Telenor. На еднаква цена и при равни условия", заяви главният изпълнителен директор на компанията Стейн-Ерик Велан.

Другите промени, които съпътстват смяната на търговската марка, са прехвърлянето на сайта от globul.bg на telenor.bg. Заменя се и порталът за обслужване MyGlobul с MyTelenor.

Новата мрежа

Причината да не се сменят името и марката веднага след като Telenor придоби "Глобул" е, че скандинавският гигант искаше да промени доста неща в компанията. От една страна, да напредне обновяването на мобилната мрежа (процес, който тече в момента и е приключен 40%), от друга - самият начин на работа в мобилния оператор.

"Преди 15 месеца, като подписвах споразумението в Атина, ние не купихме името "Глобул" за 717 млн. евро, а компанията и хората, които стоят зад нея", каза вицепрезидентът на Telenor Group Хил-Мортен Йонсен. В повечето страни, в които норвежкият гигант оперира, той работи с името Telenor. "Трябваше да се изпълнят две неща, за да можем да сменим името. Първото е да инвестираме в нова мрежа, която ще бъде завършена през 2015 г. Второто – да променим организацията в самата компания. Създадохме отворена среда, в която изпълнителният директор работи наравно със служителите", допълни Йонсен. По този начин българското звено на Telenor се напасва на стандартите, които скандинавският телеком ползва на останалите си пазари.

Григор Димитров е новото рекламно лице на "Теленор"

Новото рекламно лице на "Теленор" е тенисистът Григор Димитров. В деня, в който компанията обяви ребрандинга си, тя стартира и рекламна кампания, като в нея едно от основните лица е Димитров.

Спортистът напоследък, разбираемо, е търсено лице за доста компании. Той е в рекламата на минералните води "Балдаран" и в тази на продуктите на Rexona. Наскоро в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) се разигра и любопитен случай, в който първо се оказа, че "Монделийз" са използвали снимка на Григор Димитров за реклама на бисквити "Бел Вита" на страницата си във Facebook без негово знание, после антимонополният орган отказа да образува производство с аргумента, че тенисистът не е предприятие, а накрая КЗК се самосезира по случая.

Фотограф: ВЕЛКО АНГЕЛОВ

Петнайсет месеца след като беше купен от Telenor и реално влезе в групата на десетия по големина телеком в света, "Глобул" вече носи и неговото име. Във вторник компанията официално обяви промяната на търговската си марка и името на самото дружество. Това включва ново лого, цвят, смяна на сайта и електронния портал. Вече всички продукти ще носят марката Telenor. Процесът по ребрандиране на оператора, започнал преди няколко седмици, реално ще продължи още няколко месеца.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

44 коментара
  • 1
    afanko avatar :-?
    afanko

    Надявах се след като дойдат бели хора нещата да тръгнат към по-добро. За съжаление първото нещо, което направиха твзи хора е да променят условията по Б-кънект картите, оттук насетне получиха минус от мен. За съжаление плановете на маляките не бяха от най-добрите, а тези натягат още.

    Няма значение колко ти е добра мрежата, колко ти са добри услугите, а какво е отношението към клиентите.

  • 2
    pilingun avatar :-|
    pilingun

    А ще преподписваме ли договори или ще караме със старите?

  • 3
    mavricii.plovdiv avatar :-|
    mavricii.plovdiv

    Вече има реална промяна,нови по-високи сметки от 3,4 месеца.Когато ходя в магазините им,слушам че хората се разправят,значи не ми се е сторило само на мен.

  • 4
    payakoff avatar :-|
    Payakoff

    Вече ме загубиха като техен клиент... :(

  • 5
    t_ avatar :-|
    t_

    Моята сметка пък за момента си стои същата. А заявеното равно третиране на клиентите е доста силен маркетингов ход и е доста голям плюс за тях. Отдавна това измекярско третиране ми боде на мен лично очите. Да те хванем сега, пък после, нали си наш, не можеш да се възползваш от новите ни предложения. Абе, може, ама вземи си още една карта(поредната, какво ще я правя???)
    Времето ще покаже. С този ход плюс от мен. Дано да не се наложи да нацъкам минусите.

  • 6
    mavricii.plovdiv avatar :-|
    mavricii.plovdiv

    До коментар [#4] от "Payakoff":

    сигурно си се подлъгал по мустакатия неколкократен носител на титлата банкер на годината :-)

  • 7
    kireto avatar :-?
    Кирето

    На мен сметката не ми е мръднала, но днес останах неприятно изненада, когато отидох да си платя сметката през изипей, старият ми абонатен номер не беше валиден...
    Та трябваше да се обаждам на 123 за да ми кажат новия.
    Не знам, ще ги видим, ще се поослушаме, пък ако нещо се обърка ще ги сменям...

  • 8
    equalizer avatar :-|
    equalizer

    Абе сметката и на мен се качи последния месец, ама аз си бях подгрял телефона яко, така че май сам съм си я навъртял. Ще видим следващите месеци. Промяната, която усетих е, че днес отидох да си платя сметката в бивш вече магазин на "Германос". Посрещна ме момче с тениска "Теленор" попита ме най-учтиво за номера и си платих като поп. Нямаше го оново дразнещо при маляките отношение "ама нещо ви е много сметката", "телефонче искате ли", "мобилен интернет искате ли да ползвате" и така само ипотечен кредит не са ми предлагали. Докато на ум отбелязвах този факт и ооо чудо - усмивка! При това без да съм подписал нов договор с три сим карти. Май верно са си пообучили хората, как да обслужват клиентите.
    Ама народа го е казал - ще поживеем, ще видим...

  • 9
    mavricii.plovdiv avatar :-|
    mavricii.plovdiv

    До коментар [#8] от "equalizer":

    звуЧиш като някакъв рекламен агент :-)

  • 10
    equalizer avatar :-|
    equalizer

    До коментар [#9] от "mavricii.plovdiv":

    Абе споделям впечатления, това че не ги псувам още, нищо не значи. Просто гърците бяха мега зле. Едно време исках да си взема телефон на изплащане с програма и в магазина ми бяха казали че не мога да си запазя номера. Независимо, че исках да платя оставащите ми абонаментни такси от тогавашния ми договор (3-4 имах). В три магазина ми казваха различни неща, накрая се отказах.
    А "Теленор" има тепърва още да се доказват. Реално нови оферти няма, с изключение на "резервата" и обещанието предложенията да са валидни за всички. Което дали ще работи на практика - вече ще видим. Да не забравяме, че още не са обновили мрежата напълно и мобилния нет е супер зле.
    Много има за дялкане, ама ги предпочитам пред пропадащия Ментел и БТК на мустака, който само чака следващия си собственик.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK