Аутсорсингът търси финансисти
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Аутсорсингът търси финансисти

Аутсорсингът търси финансисти

"Юнифай сървис център" разширява бизнеса си в България към изнесени счетоводни услуги

Константин Николов
19914 прочитания

© Unify


Малко са секторите в местната икономика, които могат да създадат 25 000 работни места за броени години. А индустрията на споделените услуги в България показва, че освен просто да наема все повече хора, е изминала и дълъг път от началото на стандартните кол центрове до множество операции с все повече добавена стойност. Пример за това е решението на една от работещите отдавна тук компании - "Юнифай сървис център" да разшири бизнеса си, като отвори нов финансов център за услуги.

Първите вече са тук

Компанията вече нае първите 20 служители - специалисти по финанси и счетоводство, като целта е броят им да достигне 200. В момента фирмата има над 200 души технически персонал и с новите попълнения работещите за "Юнифай" ще надхвърлят 400 души. "Стремежът ни е общо да достигнем 500 служители след време", казва Методи Георгиев, управител на "Юнифай сървис център", която е част от германско-американската Unify. Всъщност компанията е наследник на "Сименс ентърпрайз комюникейшънс", която започна дейност през 2006 г. и от София предоставя дистанционна техническа поддръжка. Фирмата се грижи за комуникационните системи на много компании, държавни организации, университети и болници в цял свят. Сред тях са Commerzbank, Fiat, Solvay, отбора на "Борусия" Дортмунд и много други. "В София е единственият офис на Unify, който е насочен към поддръжка на клиенти от цял свят. За последната година сме нараснали с 30%, тоест 50-60 души. От тези над 200 в момента 30-40 са с централизирани функции, а останалите 160 са разделени - 70 души са първо ниво поддръжка, които поемат обаждания или мейл. Останалите 90 души са второ и трето ниво на техническа поддръжка", казва Георгиев.

Все още не е ясно къде ще бъде разположен новият център за финансови услуги. Сегашният офис на фирмата в Бизнес парка в София е зает изцяло. Първите 20 финансови специалисти вече се обучават. Планът е бройката от 200 души да бъде достигната до края на другата година. Все още не е ясно дали тази цел ще бъде постигната в срок. Вицепрезедентът на компанията майка Unify Грег Ръсел е убеден, че центърът бързо ще заработи с пълния си капацитет (виж интервюто). Проблем може да се окаже конкуренцията в сегмента, която е сериозна. Миналата година свой център за финансови услуги отвори и базираната в САЩ Coca Cola Enterprises, в която работят около 200 души. Такъв има и "Кока-Кола Хеленик ботлинг къмпани". Методи Георгиев също смята, че заради доброто си име в сектора компанията му също ще достигне бързо планираните 200 работни места. Според него се наемат хора не само от индустрията, но и от счетоводни и одиторски дружества. В "Юнифай" обаче са твърдо против "краденето" на хора от конкуренти. "В компанията имаме разбиране, че не трябва да бъдем агресивни, защото това утре може да се случи и на нас. Опитваме  да привлечем хора с разпознаваемата си марка в сектора", твърди Георгиев.

Проблемът с кадрите

Най-тежък в аутсорсинг сектора безспорно е проблемът с кадрите. Все повече чужди компании навлизат и разширяват бизнеса си тук и борбата за качествени служители е непрестанна. "Имаме ниво, под което не можем да паднем и затова правим много сериозни инвестиции в обучения. Във всеки един човек се влагат 20-30 000 евро с течение на времето", казва Георгиев. Както и други фирми в сектора, "Юнифай" работи по различни професионални програми с университети. Фирмата разполага и с лаборатория от над 200 кв.м, която използва за тренинг. Компанията поддържа и Unify Академия, чрез която безплатно обучава външни хора, които впоследствие може да наеме. "Динамиката на пазара е много голяма - по последни данни има заети над 25 000 души. Радваме се, че процентът на напускащи при нас е много по-нисък от средното за сектора", казва Георгиев, който отговаря и за Румъния, Гърция и Индия. Дружеството не смята да спира дотук, като скоро ще отвори и офис в Пловдив.

Вицепрезидентът в Unify Грег Ръсел:

Ще развием и финансова академия за обучения


Защо решихте да разширите бизнеса си в България?

- Имаме много успешен бизнес в България и от доста време се оглеждахме да разширим операциите си в страната. Така решихме да предлагаме на клиентите си нови услуги като финанси и счетоводство. Тази дейност ще бъде преместена от други части на Европа и САЩ.

Колко души ще бъдат заети в новата дейност?

- Около 200, като в бъдеще броят им може да нарасне. Голям брой от тях ще бъдат със счетоводен бекграунд. Ще развием и финансова академия, която да обучава служителите ни. Те ще имат възможност да работят в целия регион и да играят по-голяма роля в компанията ни.

Какъв е срокът за достигане на тези 200 души?

- Вече активно наемаме служители - досега вече имаме около 20 души. Още 40 ще се присъединят скоро. Така че планът е достатъчно амбициозен за първата част на следващата година и това може да доведе и до други възможности тук в други сегменти.

Има и други компании в аутсорсинг сектора, които се занимават с финансови услуги като Coca-Cola Enterprises...

- Да, не сме първата компания в този сегмент. София е достатъчно видима на радара в това отношение. Нашата дейност по-скоро е фокусирана върху работа с мениджмънта, а не толкова в обработка на транзакции.

Оглеждахте ли и други държави за тази инвестиция?

- Да, оглеждахме. От корпоративна гледна точка трябва да си сигурен, че си покрил всички възможности. Оглеждахме различни опции в Европа и други държави. В полза на София беше и съществуващият успешен мениджърски екип. Така че това беше лесно място за правене на бизнес.

Колко интересен ще е секторът за чуждите инвеститори в дългосрочен план, при условие че разходите няма да намаляват?

- Центровете за споделени услуги умират, когато качеството западне. Успяват онези, които предоставят добавена стойност към предлаганите услуги. Смятам, че точно в това сме добри.

Малко са секторите в местната икономика, които могат да създадат 25 000 работни места за броени години. А индустрията на споделените услуги в България показва, че освен просто да наема все повече хора, е изминала и дълъг път от началото на стандартните кол центрове до множество операции с все повече добавена стойност. Пример за това е решението на една от работещите отдавна тук компании - "Юнифай сървис център" да разшири бизнеса си, като отвори нов финансов център за услуги.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

23 коментара
  • 1
    cinik avatar :-|
    cinik

    Ако става въпрос за финансови услуги, не би трявбало да има дефицит на кадри. Средностатистическият абсолвент на УНСС (магистратура) започва работа като "специалист валутно-касови операции", сиреч касиер, или "младши фактурист", сиреч да набива хартиени фактури в счетоводната програма, с начална заплата 350 лева и то нерядко по някоя временна програма за младежка заетост.

  • 2
    stoiank avatar :-P
    stoiank

    Няколко съвета за този които е казал:
    ..снимките се подписват Unify...
    Крайният вариант трябва задължително да се прегледа;
    - примерно текста трябва да е еднакъв, не "копирайт" Unify и по-долу фотограф Unify;
    - оборудването за такива места, трябва да е еднотипово/справка Теленор със смяна на местата/ в случая двама човека и всичко им е различно;
    - и кой идиот го сложи това знаменце на бюрото, хем работна атмосфера, хем знаменца, горе брандът стои добре и е напълно достатъчен.
    толкова за без пари.

  • 3
    sophia_gr avatar :-|
    sophia_gr

    Упорито продължаваме да задълбаваме в сферата на услугите и да не произвеждаме НИЩО. Последните поколения са мързеливи - предпочитат да седят зад бюрото и да извършват секретарски услуги, вместо да предприемат нещо, вместо да произвеждат и използват главата си.

  • 4
    rainbou1 avatar :-?
    rainbou1

    До коментар [#3] от "sophia_gr":

    Оставете бюрата - в Европа голяма част от БВП-то вече се формира от услуги.
    Проблема в случая е, че на запад в тези фирми има възможност за кариерно развитие, докато нашенците и на 20 и на 50 ще вършат едно и също.

  • 5
    samolevski avatar :-|
    Само Левски

    До коментар [#3] от "sophia_gr":

    По- добре на бюро и с 2 000 - 3 000лева заплата, отколкото във въглищните мини на Ковачки в Бобов дол с 500 лева заплата, която а я има ,а я няма.Важното е, че хората отварят работни места плащат заплати и осигуровки, не бълват отрови като Кремиковци и ТЕЦ - Бобов дол.Коректни са към бюджета за разлика от псевдобизнесмени като Ковачки.

  • 6
    bgl avatar :-|
    bgl

    Докато в България се шири безнаказано дивия бандитизъм, проблеми с кадрите не само ще има но и ще се задълбочават. Хората напускат България не само поради икономически причини но и поради невъзможността за достоен живот.

  • 7
    vat69 avatar :-|
    Dwight Schrute

    До коментар [#1] от "cinik":

    "Ако става въпрос за финансови услуги, не би трявбало да има дефицит на кадри. Средностатистическият абсолвент на УНСС ..."

    Оня ден сложих зелето на балкона, но за беда канелката прокапва. Викам си - "ще наема един абсолвент от УНСС да си пъхне пръста вътре и да не капе". Оказва се обаче че от тези и чеп за зеле не става....

  • 8
    cinik avatar :-|
    cinik

    До коментар [#7] от "vat69":

    Лоша работа тогава. Ще трябва да им търсим работа в държавната администрация!

  • 9
    cinik avatar :-|
    cinik

    До коментар [#2] от "stoiank":

    И от мен няколко съвета тогава. Първо, ние говорим за "очилатите чикибойци от бизнес парка на Плевнелиев, който ги е уредил да кесят цял ден пред пишуща машина с телевизор върху нея срещу 3 бона зплата - само защото са соросоиди и слуги на американците!". След седмица-две бюджетът ще влезне в пленарна зала и разбира се, отново предвижда вдигане на осигурителния таван - този път на 2600 лева. Ако не от микрофоните, то най-късно в кулоарните разговори горното обяснение ще звучи нееднократно между депутатите в почти непроменен вид.

    И да, прав си, снимката не съвпада по никакъв начин с наложената обща представа за соросоид. Затова, ето моите безплатни предложения. Момичето изчезва - трябва само кочове да се виждат. Кочовете да са с очила, кубета, шкембета и пухкави ръчички, невидели лопата. Всеки атакист да може да възкликне "Да върнат казармата, туй да ми са падни млад войник, ша го опъна на първия дйен!". Оборудването - ако не пишуща машина "Марица" с телевизор "Опера" отгоре, то поне някой куфар Правец 8 или Изот 1024. Работното облекло - раздърпани фланелки с надпис "Хард рок кафе"+ град", "two beers or not two beers" и други плоски лафове от сергиите за туристически сувенири. На стената виси портрет на Сорос, а вместо фирменото флагче - едно знаменце Макдоналдс, останало от последния обяд. До всеки служител - по 1 бр. преполовена двулитровка кола-кола. Какво ще кажеш?

  • 10
    bretschneider avatar :-|
    bretschneider

    До коментар [#3] от "sophia_gr":

    Дручко си е да копаме на полето, нали така другарю. В краен случай във леярната с вагрянката, а може и друго яче може. Може и със струг и фреза метала да се стърже :)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK