С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
23 7 ное 2014, 17:21, 19453 прочитания

Аутсорсингът търси финансисти

"Юнифай сървис център" разширява бизнеса си в България към изнесени счетоводни услуги

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Малко са секторите в местната икономика, които могат да създадат 25 000 работни места за броени години. А индустрията на споделените услуги в България показва, че освен просто да наема все повече хора, е изминала и дълъг път от началото на стандартните кол центрове до множество операции с все повече добавена стойност. Пример за това е решението на една от работещите отдавна тук компании - "Юнифай сървис център" да разшири бизнеса си, като отвори нов финансов център за услуги.

Първите вече са тук


Компанията вече нае първите 20 служители - специалисти по финанси и счетоводство, като целта е броят им да достигне 200. В момента фирмата има над 200 души технически персонал и с новите попълнения работещите за "Юнифай" ще надхвърлят 400 души. "Стремежът ни е общо да достигнем 500 служители след време", казва Методи Георгиев, управител на "Юнифай сървис център", която е част от германско-американската Unify. Всъщност компанията е наследник на "Сименс ентърпрайз комюникейшънс", която започна дейност през 2006 г. и от София предоставя дистанционна техническа поддръжка. Фирмата се грижи за комуникационните системи на много компании, държавни организации, университети и болници в цял свят. Сред тях са Commerzbank, Fiat, Solvay, отбора на "Борусия" Дортмунд и много други. "В София е единственият офис на Unify, който е насочен към поддръжка на клиенти от цял свят. За последната година сме нараснали с 30%, тоест 50-60 души. От тези над 200 в момента 30-40 са с централизирани функции, а останалите 160 са разделени - 70 души са първо ниво поддръжка, които поемат обаждания или мейл. Останалите 90 души са второ и трето ниво на техническа поддръжка", казва Георгиев.
Все още не е ясно къде ще бъде разположен новият център за финансови услуги. Сегашният офис на фирмата в Бизнес парка в София е зает изцяло. Първите 20 финансови специалисти вече се обучават. Планът е бройката от 200 души да бъде достигната до края на другата година. Все още не е ясно дали тази цел ще бъде постигната в срок. Вицепрезедентът на компанията майка Unify Грег Ръсел е убеден, че центърът бързо ще заработи с пълния си капацитет (виж интервюто). Проблем може да се окаже конкуренцията в сегмента, която е сериозна. Миналата година свой център за финансови услуги отвори и базираната в САЩ Coca Cola Enterprises, в която работят около 200 души. Такъв има и "Кока-Кола Хеленик ботлинг къмпани". Методи Георгиев също смята, че заради доброто си име в сектора компанията му също ще достигне бързо планираните 200 работни места. Според него се наемат хора не само от индустрията, но и от счетоводни и одиторски дружества. В "Юнифай" обаче са твърдо против "краденето" на хора от конкуренти. "В компанията имаме разбиране, че не трябва да бъдем агресивни, защото това утре може да се случи и на нас. Опитваме  да привлечем хора с разпознаваемата си марка в сектора", твърди Георгиев.

Проблемът с кадрите

Най-тежък в аутсорсинг сектора безспорно е проблемът с кадрите. Все повече чужди компании навлизат и разширяват бизнеса си тук и борбата за качествени служители е непрестанна. "Имаме ниво, под което не можем да паднем и затова правим много сериозни инвестиции в обучения. Във всеки един човек се влагат 20-30 000 евро с течение на времето", казва Георгиев. Както и други фирми в сектора, "Юнифай" работи по различни професионални програми с университети. Фирмата разполага и с лаборатория от над 200 кв.м, която използва за тренинг. Компанията поддържа и Unify Академия, чрез която безплатно обучава външни хора, които впоследствие може да наеме. "Динамиката на пазара е много голяма - по последни данни има заети над 25 000 души. Радваме се, че процентът на напускащи при нас е много по-нисък от средното за сектора", казва Георгиев, който отговаря и за Румъния, Гърция и Индия. Дружеството не смята да спира дотук, като скоро ще отвори и офис в Пловдив.



Вицепрезидентът в Unify Грег Ръсел:
Ще развием и финансова академия за обучения


Защо решихте да разширите бизнеса си в България?
- Имаме много успешен бизнес в България и от доста време се оглеждахме да разширим операциите си в страната. Така решихме да предлагаме на клиентите си нови услуги като финанси и счетоводство. Тази дейност ще бъде преместена от други части на Европа и САЩ.

Колко души ще бъдат заети в новата дейност?
- Около 200, като в бъдеще броят им може да нарасне. Голям брой от тях ще бъдат със счетоводен бекграунд. Ще развием и финансова академия, която да обучава служителите ни. Те ще имат възможност да работят в целия регион и да играят по-голяма роля в компанията ни.

Какъв е срокът за достигане на тези 200 души?
- Вече активно наемаме служители - досега вече имаме около 20 души. Още 40 ще се присъединят скоро. Така че планът е достатъчно амбициозен за първата част на следващата година и това може да доведе и до други възможности тук в други сегменти.

Има и други компании в аутсорсинг сектора, които се занимават с финансови услуги като Coca-Cola Enterprises...
- Да, не сме първата компания в този сегмент. София е достатъчно видима на радара в това отношение. Нашата дейност по-скоро е фокусирана върху работа с мениджмънта, а не толкова в обработка на транзакции.

Оглеждахте ли и други държави за тази инвестиция?
- Да, оглеждахме. От корпоративна гледна точка трябва да си сигурен, че си покрил всички възможности. Оглеждахме различни опции в Европа и други държави. В полза на София беше и съществуващият успешен мениджърски екип. Така че това беше лесно място за правене на бизнес.

Колко интересен ще е секторът за чуждите инвеститори в дългосрочен план, при условие че разходите няма да намаляват?
- Центровете за споделени услуги умират, когато качеството западне. Успяват онези, които предоставят добавена стойност към предлаганите услуги. Смятам, че точно в това сме добри.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Брикел" иска ново комплексно разрешително, за да гори RDF 1 "Брикел" иска ново комплексно разрешително, за да гори RDF

Апелативният съд в Стара Загора отмени решението на екоинспекцията да не се прави ОВОС за искането на централата

28 яну 2020, 539 прочитания

БОРИКА започва да работи по проект за незабавни плащания БОРИКА започва да работи по проект за незабавни плащания

От първото тримесечие на 2021 г. потребителите ще могат да превеждат средства между банкови сметки в рамките на секунди

27 яну 2020, 1804 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Поверително от крематориума

Прелюбопитна история за борбата за овладяване на едно полу-общинско дружество

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

Пътеводител на кандидат-програмиста

Какво е добре да се знае за академиите, които предлагат подобни обучения

Защо си отиват експертите

Отстраняването на неудобните и неадекватните партийни назначения подменя функцията на държавната администрация

Битката за столичната адвокатура

Изборите на органи на софийската колегия имат значение не само за професионалните интереси на гилдията, но и за институционалната зрялост на държавата

Цветан Тодоров - човекът на чужда земя

Две нови издания хвърлят светлина върху личността и идеите на родения в България философ

20 въпроса: Блажка Димитрова

Един от основните двигатели зад сдружението "Нулев отпадък - България" и създателка на първия отдаден на каузата ресторант у нас

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10