Още догодина може да станем най-големия мобилен оператор
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Още догодина може да станем най-големия мобилен оператор

Още догодина може да станем най-големия мобилен оператор

Главният изпълнителен директор на "Теленор" Стайн-Ерик Велан, пред "Капитал"

Паулина Михайлова, Юлиян Арнаудов
28557 прочитания

© ВЕЛКО АНГЕЛОВ


В "Теленор" вече никой няма собствено бюро, и вие ли нямате кабинет?

- Да, аз работя така от 14 години. Въведохме т.нар. open space модел на работа в Сърбия, в Индия, в голяма степен и в Норвегия. Според мен е естествено да го въведем и тук. Цялата му концепция се базира на това, че ако аз имам повече информация, по-важното е да я споделя с колегите си, за да работим по-ефективно. Сега просто не ми се налага да тичам из цялата сграда, за да търся хората по офисите им. Ако искам да говоря с някого, това става веднага и взимаме съответното решение на момента, а не си уреждаме срещи в кабинетите и да чакаме с часове.

 

Визитка:

Стайн-Ерик Велан е главен изпълнителен директор на "Глобул" от юли 2013 г. - малко след като операторът беше купен от Telenor. Преди това е заемал длъжността ръководител "Мобилни услуги" в Telenor - Норвегия. Бил e начело на Telenor - Сърбия за две години и половина. Година и половина е бил управляващ директор на поделението на концерна в Индия.

Все пак имате ли си секретарка?

- Да. Малко й е трудно, защото съм непрекъснато в движение, но тя също работи в отворена среда.

Сменяте си всеки ден бюрото, на което седите?

- Да.

Как възприемат новия модел служителите тук? Все пак сме в България, а тук open space не е масов модел.

- Мислите ли, че служителите ще ми кажат истината, ако ги попитам? Поне не винаги. Но от това, което чувам и виждам, хората са позитивно настроени към промяната. Освен това провеждаме вътрешни допитвания сред служителите, които дават позитивни резултати. Причината е, че ние просто премахваме бариерата между ръководството и служителите. Така и директорите трябва да се докажат пред останалите, че могат да управляват ефективно.

Предполагам, че сега хората работят повече - нямаш кабинет и всички виждат какво правиш?

- Това не е само една отворена среда, а цялостна философия. Хората не се оценяват по това колко часа стоят зад бюрото си, а според свършената работа. Ако си едновременно бърз и ефикасен – чудесно. Но, все пак, ако по цял ден играеш тетрис, другите ще го забележат.

Ребрандингът на "Глобул" в "Теленор" започна, кога ще завърши?

- Повече от започна - новата марка е вече тук. По нашите планове ще приключим всичко за две години. Новите продукти ще са тук тази година, новата визия на магазините ще е готова през следващата. За да променим магазините, трябва да им направим цялостен ремонт. Има драстична разлика между старите обекти на "Глобул" и новата визия, която ще налагаме.

- Да бъдеш номер едно винаги е привлекателна цел, но ние се стремим да бъдем най-добрият, защото това ни поставя в изгодна позиция в дългосрочен план. Но не бих се изненадал, ако станем номер едно по някое време догодина, защото сме доста близо до основния ни конкурент.

В "Теленор" вече никой няма собствено бюро, и вие ли нямате кабинет?

- Да, аз работя така от 14 години. Въведохме т.нар. open space модел на работа в Сърбия, в Индия, в голяма степен и в Норвегия. Според мен е естествено да го въведем и тук. Цялата му концепция се базира на това, че ако аз имам повече информация, по-важното е да я споделя с колегите си, за да работим по-ефективно. Сега просто не ми се налага да тичам из цялата сграда, за да търся хората по офисите им. Ако искам да говоря с някого, това става веднага и взимаме съответното решение на момента, а не си уреждаме срещи в кабинетите и да чакаме с часове.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

27 коментара
  • 1
    finland avatar :-|
    Finland

    Не е проблем да станете номер 1 ако:
    - се държите човешки с хората и персонала не лъже като в ГлоБул
    - не карате хората да си сменят телефонният номер за глупости без причина
    - след първоначалните 60 секунди на разоговора, тарифирате на 1 секунда.

  • 1
    xps avatar :-|
    xps

    Има една българска поговорка:
    Голям залък лапни, голяма дума не казвай.

  • 3
    diangello avatar :-|
    diangello

    Необходима е доста воля, за да се опиташ да промениш манталитета в телекомуникационния бранш в България - още повече, когато другите два оператора дълги години бяха символ на нелоялна конкуренция, корупционни схеми, политически шантаж, подигравка с абонатите, ниско ниво на обслужване и прочие.
    Ако постигнат прозрачността, за която той говори, то другите оператори ги чакат доста безсънни нощи, за да минимизират загубите си.
    Така или иначе тези опити са здравословни и полезни както за крайният потребител, така и за бизнеса в България. Успех!

  • 4
    ivailoa avatar :-|
    Ivailo Asparouhov

    Много добро интервю. Браво и на двамата!

    Публикувано през m.capital.bg

  • 5
    cyp1413581021379516 avatar :-|
    MeGatel Bulgaria

    Теленор е марка свързвана с качество и доверие за разлика от Мобилтел и Виваком (БТК). Що се отнася до броя абонати да, разликата между Теленор и Мобилтел е малка и е в полза на Мобилтел. При мобилтел разликата е приблизително 80 хиляди абоната но имайки предвид мъртвите души които се водят абонати може да се каже че реално остава около една трета от тези 80 хиляди което не е сериозна преднина. Друг въпрос е че Мобилтел отдава магазините си на франчайзинг, предполага се с цел оптимизация на разходите. Най-големият недостатък на Мобилтел и Виваком е че са лъгали клиентите си с години и вече никой не им вярва дори да подаряват маймуна. Сега се дават някакви безумни оферти от двата телекома което ще ги закопае с много и когато направят рекапитулация ще се окажат в патова ситуация което ще рефлектира най-осезаемо върху БТК.

  • 6
    pen4o avatar :-|
    Daniel Ivanov

    А къде ви е сайта?

  • 7
    zzzlostar avatar :-|
    zzzlostar

    Воля и умения имат, говорим за норвежци. В тези държави честността, прозрачността и феърплей-а са най-висши ценности /а циганията е отписана изначално/.
    Като приложат и щедра политика за заплати спрямо ефективните служители, което няма да им е проблем, ще придърпат и най-добрите специалисти и служители на пазара.
    Така че потенциал имат доста.

  • 8
    afanko avatar :-P
    afanko

    ... като ви гледам политиката, а дано ама надали!

    От 12 години ползувам Б-кънект, но тези решиха да намалят действието на 3 месеца... 'еланор. Не ме интересува какво казвате, а какво правите.
    Честните западняци съм ги виждал какво представляват след като разберат, че тяхната полиция я няма тук. Нашите цигани са цвете пред тях.

  • 9
    t_ avatar :-|
    t_

    Да, думите трябва да се подкрепят с реални действия. Ще видим.

  • 10
    edin_slep avatar :-|
    edin slep

    Преди две седмици си тръгнат от Глобул. Проблеми с мрежата, цените същите при положени, че цените на едро падат. Интернета проблемен, няма опция да си увелича само минутите към другите мрежи ... ами Мобилтел, които ги бях проклел ме спечелиха за две години. Една година чаках промяна към по добро при Теленор, ама трънки.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK