Очакваната от месеци сделка между "Пикадили" и Carrefour приключва с обединение на двете вериги за бързооборотни стоки. Новината бе съобщена от собственика на "Пикадили" - "АП март", с уговорката, че сливането ще се случи след одобрение от Комисията за защита на конкуренцията.
Когато завърши, ще се роди четвърта по приходи верига за бързооборотни стоки в страната с годишен оборот от 452 млн. лв. (данните са за 2013 г.), 3000 служители и 75 магазина. Поне за момента "Пикадили" и Carrefour ще продължат да оперират като самостоятелни брандове.
Заедно, но самостоятелни
За сделка между собствениците на "Пикадили" и гръцката Marinopoulos Group, носител на франчайз правата за Carrefour, се заговори още през юни. Тогава "АП март" придоби българската верига супермаркети от белгийската група Delhaize. Дълго обаче не беше ясно дали подготвяната сделка ще е за сливане на бизнеси, или едното дружество ще погълне другото.
Сега източник на "Капитал Daily" посочи, че договорката е Marinopoulos да придобие 50% от новоучредено дружество с най-вероятно име "АП маркет". Това ще стане през дружеството "КМБ България", което управлява бизнеса на Carrefour в страната.
Останалите 50% от капитала запазват досегашните собственици на "АП март" – Ангел Ангелов (групата "Градус") и Петър Дудоленски. Така "АП маркет" става обща шапка, под която ще оперират самостоятелно двете вериги магазини.
Начело на новата структура ще застане изпълнителният директор на Marinopoulos Group Жером Лубер. На оперативно ниво структурата ще се управлява съвместно от директора на "КМБ България" Милош Ристич и Таня Косева-Бошова от страна на "Пикадили".
Споразумението между двете компании предвижда капиталът на "АП маркет" да бъде увеличен с 46 млн. лв. Това ще стане на две равни вноски – 50% тази година и 50% през следващата. Ангел Ангелов заяви, че средствата за това ще се дадат единствено от Marinopoulos. В хода на преговорите се говореше, че в сделката ще влезе и финансов инвеститор. Според източници от пазара първоначално в тях са участвали и братята Десислав и Валентин Попови, които инвестират в недвижими имоти и са партньори на Carrefour в повечето от големите им обекти в България.
Целта според разпространената до медиите информация е допълнителна подкрепа и стабилизиране на бизнеса на двете вериги в България, както и подобряване на условията и сроковете за плащане на доставчиците. Проблем с тях има основно Carrefour, който от месеци бави парите към производители и дистрибутори и това личи по празните рафтове в магазините на веригата. Според Ангелов част от средствата ще са за развитие на мрежата от обекти.
Новият голям
Новият джойнт венчър ще роди четвъртата по големина търговска верига в България с магазини във всички основни формати – хипермаркети, супермаркети и обекти за ежедневно пазаруване.Според данните от класацията "Капитал 100" обединената компания би заела четвърта позиция с общ оборот от 452 млн. лв. по данни от 2013 г. Това я нарежда веднага след Kaufland, METRO и Billa и непосредствено преди дискаунтъра Lidl.
Новият играч се ражда от сливането между Carrefour, която е шестата по приходи търговска верига (почти 260 млн. лв. за 2013 г.), и осмата "Пикадили" (над 190 млн. лв. за 2013 г.). Ползата за тях ще е най-вече постигнатата икономия от мащаба и по-голямата пазарна сила при преговори с доставчици и при наем на обекти.
Според собствениците на двете вериги стратегията на новата структура ще бъде насочена към разширяване на мрежата от магазини, както и към интеграция на двете марки с цел по-високо качество на обслужване и оптимални цени за клиентите.
Двата бранда остават, като в бъдеще ще се анализира кой как се представя и тогава ще бъде взето окончателно решение за съдбата им, обясни Ангелов.
Очакваната от месеци сделка между "Пикадили" и Carrefour приключва с обединение на двете вериги за бързооборотни стоки. Новината бе съобщена от собственика на "Пикадили" - "АП март", с уговорката, че сливането ще се случи след одобрение от Комисията за защита на конкуренцията.
Когато завърши, ще се роди четвърта по приходи верига за бързооборотни стоки в страната с годишен оборот от 452 млн. лв. (данните са за 2013 г.), 3000 служители и 75 магазина. Поне за момента "Пикадили" и Carrefour ще продължат да оперират като самостоятелни брандове.
22 коментара
Ако и Пикадили спрат да плащат както Карфур това е много лоша новина за доставчиците.
и двете вериги за нищо не стават! Като се обединят все тая - пак нищо....
Един по един западните инвеститори се изнасят от България. Тези пък, които не могат да се изнесат веднага, правят някакви странни обединявания и др. номера, само и само да не са под името, под което са познати в цяла Европа.
Аз залагам, че ще изберат бранда Пикадили, защото така ще си спестят плащанията за франчаиз към французите. Предполагам че скоро ще разберем.
Публикувано през m.capital.bg
Някой в Dnevnik.bg беше написал много умен коментар по темата, а именно, че две слаби вериги като се съберат (и двете на загуба), не се получава непременно една силна.
До коментар [#5] от "plamen_ri":
Ако искат да спечелят, трябва да създадат нов оригинален бранд, а не да използват провинциално-комплексарското плагиатство на английското "Пикадили" .
До коментар [#6] от "karen_walker":
Тоест, обратното на синергия. Карфур в България няма нищо общо с истинския Карфур във Франция и Белгиял
От изнесената информация в статията излиза, че не се сливат, а че Карфур придобива 50 % от капитала срещу 23 млн. лв., като увеличава капитала с 46 млн. лв.
До коментар [#4] от "georgi606chinkov":
Нямах нерви пак да чета целия този спам, но явно поствате едно и също постоянно и под различни статии.
Слагам ви едно плюсче, да ви светне една лампичка, та дано се откажете да спамите. Ако толкова искате да алармирате ЕК, медии, може би съда - обърнете се към тях. Започна да прилича работата на оня, дето беше открил защо не вървят нещата в пазарната икономика и ни го съобщаваше постоянно.