Японският технологичен гигант Panasonic обмисля да засили бизнеса си с домашна техника в Европа. Това трябва да бъде постигнато чрез сделки за сливания и придобивания, обяви главният изпълнителен директор на компанията.
"Нуждаем се от партньор, който да разбира европейския пазар в сегмента за бяла техника", обяви главният изпълнителен директор на Panasonic Казухиро Цуга, цитиран от Reuters. Според Цуга Panasonic има възможност да разшири бизнеса си за бяла техника, особено в Европа, където компанията има миноритарен дял в словенския производител Gorenje. Сътрудничеството между двете дружества включва съвместно производство и продажби.
"Може да задълбочим това партньорство или да търсим друго сътрудничество", обяви Цуга. Попитан дали това може да включва и придобивания, той отговаря, че е възможен подобен вариант и в момента се обмислят различните възможности. Той допълни, че Panasonic няма намерение да купува големи компании, които струват 10 и повече милиарда долара. Но по-малки дружества от порядъка на няколкостотин милиона долара са по-вероятна цел на гиганта.
Цуга обяви, че поддържането на положителен паричен баланс не е задължително условие за Panasonic и потенциална сделка може да бъде финансирана чрез дълг.
Обръщане на тенденцията
Цуга ръководи технологичния гигант през дълго преструктуриране от 2012 г. насам, когато компанията беше на загуба. През третото тримесечие японската група се върна към растеж за пръв път от последните пет години. Компанията започна да изчиства от портфолиото си продукти, които не успя да реализира на пазара. Това включва смартфони, плазмени телевизори и производство на чипове.
Например друг японски гигант като Sony се опитва да обърне негативната тенденция при телевизорите, смартфоните и другата потребителска електроника. В същото време Panasonic се ориентира към нови сегменти на растеж, като например сензорен асистент за автомобили, който да улеснява при шофиране и паркиране.
След като компанията обърна негативната тенденция, тя се опитва да постигне високи финансови резултати, като през 2018 г. Panasonic си е поставила за цел да отчете приходи от 90 млрд. долара.
Японският технологичен гигант Panasonic обмисля да засили бизнеса си с домашна техника в Европа. Това трябва да бъде постигнато чрез сделки за сливания и придобивания, обяви главният изпълнителен директор на компанията.
"Нуждаем се от партньор, който да разбира европейския пазар в сегмента за бяла техника", обяви главният изпълнителен директор на Panasonic Казухиро Цуга, цитиран от Reuters. Според Цуга Panasonic има възможност да разшири бизнеса си за бяла техника, особено в Европа, където компанията има миноритарен дял в словенския производител Gorenje. Сътрудничеството между двете дружества включва съвместно производство и продажби.
0 коментара