Десет са кандидатите за дострояването на Западната дъга
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Десет са кандидатите за дострояването на Западната дъга

Първата част на Западната дъга се строи от 2012 г. и изграждането й се бави с над 2 месеца

Десет са кандидатите за дострояването на Западната дъга

Търгът е с прогнозна стойност над 90 млн. лв.

Десислава Лещарска
7245 прочитания

Първата част на Западната дъга се строи от 2012 г. и изграждането й се бави с над 2 месеца

© КРАСИМИР ЮСКЕСЕЛИЕВ


Десет са кандидатите за изграждането на отсечката от Западната дъга от р. Какач до връзката със Северната тангента след с. Мрамор, съобщиха от пътната агенция. Прогнозната цена на около 6-километровия участък е 92.7 млн. лева, а срокът за изпълнение е съкратен на 10 месеца. Причината е, че обектът се финансира по оперативна програма "Транспорт 2007 – 2013 г.", по която парите не могат да се усвояват след края на 2015 г. Това е третата процедура за избор на изпълнител, след като първите две се провалиха заради жалби на кандидати.

Участниците

Оферти в търга са подали предимно големи местни компании, включително тези, които изграждат първата част на Западната дъга. Тя се строи от обединение на "Трейс груп холд", "Станилов", "Пътно строителство" и Пи Ес Ай. В новата процедура "Трейс груп" е в сдружение само със "Станилов". Единствените чуждестранни компании в търга са австрийската "Щрабаг" и италианската "Серениссима коструциони". Критерият за избор е най-ниска цена.

Връзката на юг със север

Отсечката е продължение на строящия се участък от Западната дъга, който започва от магистрала "Люлин" и завършва малко след р. Какач. Още на първия километър е предвидена естакада, под която минават съществуващите жп линии и бъдещият бул. "Стефансон". Продължението на Западната дъга ще пресича бул. "Ломско шосе", пътя за с. Мрамор и ще се свърже с бъдещата Северна тангента (ако бъде изградена, защото се бави заради отчуждения). Дължината на участъка е 5.52 км, а максималната скорост на движение ще е 80 км/ч.

Първата част на Западната дъга се строи от 2012 г. и все още не е завършена, а закъснението към момента е над 2 месеца. Тя се изпълнява от обединение "Трейс СОП" с водещ партньор "Трейс груп холд". Първият търг за продължението на Западната дъга бе отменен, след като до отваряне на ценовата оферта беше допусната само "Трейс груп холд".

КАНДИДАТИТЕ
 
1.
 
ГБС "Инфраструктурно строителство" АД
 
 
 
2.
 
Консорциум "ХСП инвест-С3"
 
Пътстрой Бургас" ЕООД, "СК-13 Пътстрой" АД, "Хидрострой" АД и "АБ Инвест НН" ЕООД
 
3.
 
Консорциум "Западна дъга 2015",
 
"Пътстрой-92" АД, и "Пътища и съоръжения" ЕАД;
 
4.
 
Обединение "СОП Запад"
 
"Трейс Груп Холд" АД и "Станилов" ЕООД
 
5.
 
"ИСА 2000" ЕООД
 
 
 
6.
 
ДЗЗД "Витоша 2014"
 
"Инжстройинженеринг" ЕООД и "Автомагистрали Хемус" АД;
 
7.
 
Консорциум "Страбаг" ДЗЗД
 
"Страбаг" АГ и "Щрабаг" ЕАД
 
8.
 
Серениссима Коструциони СПА
 
 
 
9.
 
ДЗЗД "Европейски пътища"
 
"Джи Пи Груп" ООД, "Автомагистрали Черно море" АД и "Пътстройинженеринг" АД
 
10.
 
ДЗЗД "Волуяк 2014"
 
"ПСТ Груп" ЕАД и "Понсстройинженеринг" ЕАД
 

Десет са кандидатите за изграждането на отсечката от Западната дъга от р. Какач до връзката със Северната тангента след с. Мрамор, съобщиха от пътната агенция. Прогнозната цена на около 6-километровия участък е 92.7 млн. лева, а срокът за изпълнение е съкратен на 10 месеца. Причината е, че обектът се финансира по оперативна програма "Транспорт 2007 – 2013 г.", по която парите не могат да се усвояват след края на 2015 г. Това е третата процедура за избор на изпълнител, след като първите две се провалиха заради жалби на кандидати.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

10 коментара
  • 1
    bviv avatar :-|
    bviv

    Не мога да разбера, защо да няма една държавна строителна фирма, и тя да строи всички тези стратегически строежи!
    Мисля, че по този начин ще бъдат спестени значителни разходи на данъкоплатците.

  • 2
    m_style avatar :-|
    m_style

    До коментар [#1] от "bviv":

    Не можеш да разбереш по същата причина, по която очевидно не разбираш, че "СОЦИАЛИЗЪМА" и държавното планиране ПЪРВО ФАЛИРАХА, а след това всичко останало...

  • 3
    mooner avatar :-|
    mooner

    По мои сметки излиза по 1000 лв. за квадратен метър асфалт.

  • 4
    kireto avatar :-|
    Кирето

    До коментар [#3] от "mooner":

    Да, не е евтино, но и там терена е "тежък".
    Една река, Какач. два пътни възела или там както се казват, на Ломско шосе и отбивката за Мрамор...
    И освен асфалта под него има още разни други неща...

  • 5
    nvq26380595 avatar :-|
    Иван Бойчев

    До коментар [#4] от "Кирето":

    И мост над жп линия. Наистина 4 съоръжения са множко за 5км, затова е и по-скъпо.

  • 6
    kk_ avatar :-|
    kk_

    До коментар [#1] от "bviv":

    Защото е доказано, че Държавата е лош собственик и управител / изпълнител, като първо и второ, но не по-маловажно, това, че ще строи държавата, не значи, че ще е безплатно и ще се спести...Със сигурност има и още, но да не се задълбочаваме.

  • 7
    kireto avatar :-|
    Кирето

    До коментар [#5] от "nvq26380595":

    +++
    Моста го пропуснах.
    Има нужда от цялата реконструкция.
    От три години живеем точно в тази посока зад околовръстното и трафика се засилва с всяка изминала година.

  • 8
    pesheff avatar :-?
    Пешката

    Дано да я завършат най-после тази дъга. За северната тангента май се забатачиха доста нещата, но не без нея не се сещам как ще става връзката със тн коридор Видин - София - Кулата. Така че излиза че в София е пак тапата на неколко много важни проекта. Южната дъга до АМ Тракия кога ще се донаправи? Да не говорим за връзката от Струма през Тракия до Хемус извън София.

  • 9
    liubopitkovski avatar :-|
    liubopitkovski

    А кога ли ще доживеем да я свържат с южната дъга?

  • 10
    wyg53365051 avatar :-|
    Българофилъ

    До коментар [#6] от "kk_":

    Доказано е, че лошата държава/държавник е лош собственик и управител / изпълнител. В Северна Европа има и добри държавни фирми, не са и малко. А между другото много от сградите и пътните съоръжения, построени по времето на БКП не са лоши и са издържали много години. На каква цена са строени е друг въпрос, на който няма еднозначен отговор.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK