Авиопревозвачът Etihad Airways по всяка вероятност ще получи одобрението на антимонополните органи в Европейския съюз (ЕС) за придобиването на 49% от италианската Alitalia, са съобщили двама запознати с темата източници, цитирани от Reuters. Сделката ще изостри конкуренцията между държавната компания от Обединените арабски емирства и европейските превозвачи на собствените им пазари, отбелязва агенцията.
Взаимни ползи
Продажбата на стойност 1.76 млрд. евро е част от плана за спасяване на губещата Alitalia. Сделката ще осигури на компанията средства за инвестиции в по-доходоносни дълги маршрути и ще намали зависимостта й от вътрешните и регионалните полети, където е изправена пред жестока конкуренция от страна на нискотарифни авиолинии и скоростни влакове.
За Etihad Airways пък придобиването ще означава укрепване на позициите й на четвъртия по големина пазар на пътувания в Европа с 25 млн. пътници годишно. Базираният в Абу Даби превозвач вече има миноритарни акционерни участия в германската Air Berlin, ирландската Aer Lingus, австралийската Virgin Australia и други авиолинии.
"Очаква се Европейската комисия да одобри сделката", посочва единият от източниците, пожелал анонимност, тъй като решението на ЕС все още не е официално.
Необходими отстъпки
Решението на ЕК по сделката между Etihad и Alitalia трябва да бъде взето до 17 ноември, припомня Reuters. В спасителния план за италианската авиокомпания участват и досегашните й акционери, сред които е и държавното пощенско дружество Poste Italiane, отбелязва още агенцията.
Авиопревозвачът Etihad Airways по всяка вероятност ще получи одобрението на антимонополните органи в Европейския съюз (ЕС) за придобиването на 49% от италианската Alitalia, са съобщили двама запознати с темата източници, цитирани от Reuters. Сделката ще изостри конкуренцията между държавната компания от Обединените арабски емирства и европейските превозвачи на собствените им пазари, отбелязва агенцията.
4 коментара
Най-големият конкурент на европейските линии укрепва позициите си. Не са ограниЧени така много от цените на горивата и водят разумна политика.
"Базираният в Абу Даби превозвач вече има миноритарни акционерни участия в германската Air Berlin, ирландската Aer Lingus, австралийската Virgin Australia и други авиолинии."
Най-интересно и съществено за нас е участието на Etihad в Air Serbia. Благодарение на това за една година летището в Белград отбелязва феноменален ръст и дава заявка за превръщането си в регионален хъб.
При това положение перспективите пред "България Ер", "Летище София" и София като туристическа дестинация не са особено оптимистични.
До коментар [#2] от "horilka":
Че те перспективите пред Летище София, докато е държавно предприятие, никога няма да са добри. На практика с 3 месеца трафик летищата във Варна и Бургас обслужват заедно повече пътници отколкото София за цяла година.
Поне така беше миналата година, но се съмнявам статиската за тази да е по-различна.
Това беше ясно за всички, които са се интересували. За Alitalia, може да се каже, че друг избор няма. Затова и се правят компромиси. Все пак евентуален фалит би имал много по-негативен ефект. Относно цените на горивата, мога само да споделя, че доколкото съм запознат при авиокомпаните те се договарят поне за по 6-месеца напред. Отделно, че колкото по-големи обеми има една авиокомпания, толкова по-лесно се договаря за по ниски цени. Ефекта на пазарите и по-конкретно намаляването на цената на петрола би се усетил евентуално до 4-5 месеца, защото почти всички компании са договорили цените си до края на годината. Ако петрола задържи сегашните си нива е напълно възможно след нова година да бъдат договорени по-ниски цени за авиопревозвачите. Тогава може да очакваме и по-ниска цена на услугите.