ЕС вероятно ще одобри сделката между Etihad и Alitalia
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

ЕС вероятно ще одобри сделката между Etihad и Alitalia

Reuters

ЕС вероятно ще одобри сделката между Etihad и Alitalia

Базираният в Абу Даби превозвач иска да купи 49% от италианската авиокомпания

3438 прочитания

Reuters

© Reuters


Решението трябва да бъде обявено до 17 ноември.

Авиопревозвачът Etihad Airways по всяка вероятност ще получи одобрението на антимонополните органи в Европейския съюз (ЕС) за придобиването на 49% от италианската Alitalia, са съобщили двама запознати с темата източници, цитирани от Reuters. Сделката ще изостри конкуренцията между държавната компания от Обединените арабски емирства и европейските превозвачи на собствените им пазари, отбелязва агенцията.

Взаимни ползи

Продажбата на стойност 1.76 млрд. евро е част от плана за спасяване на губещата Alitalia. Сделката ще осигури на компанията средства за инвестиции в по-доходоносни дълги маршрути и ще намали зависимостта й от вътрешните и регионалните полети, където е изправена пред жестока конкуренция от страна на нискотарифни авиолинии и скоростни влакове.

За Etihad Airways пък придобиването ще означава укрепване на позициите й на четвъртия по големина пазар на пътувания в Европа с 25 млн. пътници годишно. Базираният в Абу Даби превозвач вече има миноритарни акционерни участия в германската Air Berlin, ирландската Aer Lingus, австралийската Virgin Australia и други авиолинии.

"Очаква се Европейската комисия да одобри сделката", посочва единият от източниците, пожелал анонимност, тъй като решението на ЕС все още не е официално.

Необходими отстъпки

Решението на ЕК по сделката между Etihad и Alitalia трябва да бъде взето до 17 ноември, припомня Reuters. В спасителния план за италианската авиокомпания участват и досегашните й акционери, сред които е и държавното пощенско дружество Poste Italiane, отбелязва още агенцията.

Решението трябва да бъде обявено до 17 ноември.

Авиопревозвачът Etihad Airways по всяка вероятност ще получи одобрението на антимонополните органи в Европейския съюз (ЕС) за придобиването на 49% от италианската Alitalia, са съобщили двама запознати с темата източници, цитирани от Reuters. Сделката ще изостри конкуренцията между държавната компания от Обединените арабски емирства и европейските превозвачи на собствените им пазари, отбелязва агенцията.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    qvb21311044 avatar :-|
    Алф

    Най-големият конкурент на европейските линии укрепва позициите си. Не са ограниЧени така много от цените на горивата и водят разумна политика.

  • 2
    horilka avatar :-|
    Panda

    "Базираният в Абу Даби превозвач вече има миноритарни акционерни участия в германската Air Berlin, ирландската Aer Lingus, австралийската Virgin Australia и други авиолинии."
    Най-интересно и съществено за нас е участието на Etihad в Air Serbia. Благодарение на това за една година летището в Белград отбелязва феноменален ръст и дава заявка за превръщането си в регионален хъб.
    При това положение перспективите пред "България Ер", "Летище София" и София като туристическа дестинация не са особено оптимистични.

  • 3
    primerno avatar :-|
    primerno

    До коментар [#2] от "horilka":

    Че те перспективите пред Летище София, докато е държавно предприятие, никога няма да са добри. На практика с 3 месеца трафик летищата във Варна и Бургас обслужват заедно повече пътници отколкото София за цяла година.
    Поне така беше миналата година, но се съмнявам статиската за тази да е по-различна.

  • 4
    black_recluse avatar :-|
    black_recluse

    Това беше ясно за всички, които са се интересували. За Alitalia, може да се каже, че друг избор няма. Затова и се правят компромиси. Все пак евентуален фалит би имал много по-негативен ефект. Относно цените на горивата, мога само да споделя, че доколкото съм запознат при авиокомпаните те се договарят поне за по 6-месеца напред. Отделно, че колкото по-големи обеми има една авиокомпания, толкова по-лесно се договаря за по ниски цени. Ефекта на пазарите и по-конкретно намаляването на цената на петрола би се усетил евентуално до 4-5 месеца, защото почти всички компании са договорили цените си до края на годината. Ако петрола задържи сегашните си нива е напълно възможно след нова година да бъдат договорени по-ниски цени за авиопревозвачите. Тогава може да очакваме и по-ниска цена на услугите.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK