ЕС вероятно ще одобри сделката между Etihad и Alitalia

Базираният в Абу Даби превозвач иска да купи 49% от италианската авиокомпания

Решението трябва да бъде обявено до 17 ноември.

Авиопревозвачът Etihad Airways по всяка вероятност ще получи одобрението на антимонополните органи в Европейския съюз (ЕС) за придобиването на 49% от италианската Alitalia, са съобщили двама запознати с темата източници, цитирани от Reuters. Сделката ще изостри конкуренцията между държавната компания от Обединените арабски емирства и европейските превозвачи на собствените им пазари, отбелязва агенцията.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    qvb21311044 avatar :-|
    Алф

    Най-големият конкурент на европейските линии укрепва позициите си. Не са ограниЧени така много от цените на горивата и водят разумна политика.

    Нередност?
  • 2
    horilka avatar :-|
    Panda
    • - 2
    • + 2

    "Базираният в Абу Даби превозвач вече има миноритарни акционерни участия в германската Air Berlin, ирландската Aer Lingus, австралийската Virgin Australia и други авиолинии."
    Най-интересно и съществено за нас е участието на Etihad в Air Serbia. Благодарение на това за една година летището в Белград отбелязва феноменален ръст и дава заявка за превръщането си в регионален хъб.
    При това положение перспективите пред "България Ер", "Летище София" и София като туристическа дестинация не са особено оптимистични.

    Нередност?
  • 3
    primerno avatar :-|
    primerno
    • + 2

    До коментар [#2] от "horilka":

    Че те перспективите пред Летище София, докато е държавно предприятие, никога няма да са добри. На практика с 3 месеца трафик летищата във Варна и Бургас обслужват заедно повече пътници отколкото София за цяла година.
    Поне така беше миналата година, но се съмнявам статиската за тази да е по-различна.

    Нередност?
  • 4
    black_recluse avatar :-|
    black_recluse

    Това беше ясно за всички, които са се интересували. За Alitalia, може да се каже, че друг избор няма. Затова и се правят компромиси. Все пак евентуален фалит би имал много по-негативен ефект. Относно цените на горивата, мога само да споделя, че доколкото съм запознат при авиокомпаните те се договарят поне за по 6-месеца напред. Отделно, че колкото по-големи обеми има една авиокомпания, толкова по-лесно се договаря за по ниски цени. Ефекта на пазарите и по-конкретно намаляването на цената на петрола би се усетил евентуално до 4-5 месеца, защото почти всички компании са договорили цените си до края на годината. Ако петрола задържи сегашните си нива е напълно възможно след нова година да бъдат договорени по-ниски цени за авиопревозвачите. Тогава може да очакваме и по-ниска цена на услугите.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал