С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 13 ное 2014, 19:21, 3285 прочитания

ЕС вероятно ще одобри сделката между Etihad и Alitalia

Базираният в Абу Даби превозвач иска да купи 49% от италианската авиокомпания

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Решението трябва да бъде обявено до 17 ноември.
Авиопревозвачът Etihad Airways по всяка вероятност ще получи одобрението на антимонополните органи в Европейския съюз (ЕС) за придобиването на 49% от италианската Alitalia, са съобщили двама запознати с темата източници, цитирани от Reuters. Сделката ще изостри конкуренцията между държавната компания от Обединените арабски емирства и европейските превозвачи на собствените им пазари, отбелязва агенцията.

Взаимни ползи


Продажбата на стойност 1.76 млрд. евро е част от плана за спасяване на губещата Alitalia. Сделката ще осигури на компанията средства за инвестиции в по-доходоносни дълги маршрути и ще намали зависимостта й от вътрешните и регионалните полети, където е изправена пред жестока конкуренция от страна на нискотарифни авиолинии и скоростни влакове.

За Etihad Airways пък придобиването ще означава укрепване на позициите й на четвъртия по големина пазар на пътувания в Европа с 25 млн. пътници годишно. Базираният в Абу Даби превозвач вече има миноритарни акционерни участия в германската Air Berlin, ирландската Aer Lingus, австралийската Virgin Australia и други авиолинии.

"Очаква се Европейската комисия да одобри сделката", посочва единият от източниците, пожелал анонимност, тъй като решението на ЕС все още не е официално.

Необходими отстъпки



Според източниците антимонополният орган на ЕС е приел предложението на авиокомпаниите да преотстъпят някои от летищните си слотове по дестинацията Рим - Белград, за да улеснят съперниците си и да успокоят притесненията на регулатора, че сделката може да намали конкуренцията.

"Отстъпката е в съответствие с предишни авиосделки", посочва друг от източниците. По оценки на експерти в областта на антитръстовата политика тази отстъпка дори е сравнително скромна в сравнение с предишни сделки, при които някои авиопревозвачи са били принудени да се откажат от летищни слотове за две или повече дестинации.

Транспортното звено на ЕК, което проверява дали сделката е в съответствие с правилата на блока, вероятно ще я одобри, посочва трети източник. По думите му продажбата ще бъде финализирана до края на годината. Според изискванията чуждестранни инвеститори могат да държат не повече от 49.9% от авиокомпаниите в ЕС, т.е. над 50% от акциите на превозвачите трябва да са притежание на държавни или частни собственици от ЕС, които освен това трябва да упражняват ефективен контрол върху тях.

В същото време се проверява и акционерното участие на Etihad във втория по големина германски превозвач Air Berlin, където компанията от Персийския залив държи 29%. Транспортното звено проверява и дяловете на американската Delta Air Lines в британската Virgin Atlantic, на китайската HNCA в люксембургската Cargolux, както и на корейската Korean Air в чешката Czech Airlines.

Решението на ЕК по сделката между Etihad и Alitalia трябва да бъде взето до 17 ноември, припомня Reuters. В спасителния план за италианската авиокомпания участват и досегашните й акционери, сред които е и държавното пощенско дружество Poste Italiane, отбелязва още агенцията.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Takeaway.com и Just Eat отлагат листването си заради проверка на регулаторите във Великобритания Takeaway.com и Just Eat отлагат листването си заради проверка на регулаторите във Великобритания

Сливането на двете компании за доставка на храна създаде консолидиран гигант с оценка над 6 млрд. паунда

26 яну 2020, 326 прочитания

Акциите на Intel достигат върха от дотком балона 1 Акциите на Intel достигат върха от дотком балона

Книжата на технологичната компания поскъпнаха заради много добрите финансови резултати

26 яну 2020, 469 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Компаниите в Гърция получават кредити най-трудно

В Испания се подобрява достъпът до финансиране на малките и средните предприятия

Още от Капитал
Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Пътеводител на кандидат-програмиста

Какво е добре да се знае за академиите, които предлагат подобни обучения

Защо си отиват експертите

Отстраняването на неудобните и неадекватните партийни назначения подменя функцията на държавната администрация

Кино: "18% сиво"

През Европа към себе си със стил и чувство

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10