Пълен рестарт за "Белведере" в България
С ново ръководство и финансова подкрепа от френската компания-майка групата поема курс завръщане на позиции на пазара на вино и високоалкохолни напитки
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Френският производител на вина и алкохол "Белведере" навлезе в България в момент, в който секторът още беше слабо развит - качеството бе лошо, маркетингът - липсващ, а цената бе изцяло определяща за консуматорите. В началото на хилядолетието се появи ЧЕРГА на местната й изба "Домейн Менада" - емблематично за епохата си вино и може би първият истински развит бранд в България, който успя да си извоюва имидж и да пробие и на западните пазари. Повече от десетилетие по-късно ЧЕРГА е загубила някогашния си блясък - макар и все още да е един от най-продаваните брандове на пазара, той отдавна не е избор на информираните и модерни потребители.
Производството на "Домейн Менада" пък е изцяло насочено към непретенциозната публика и е позиционирано в ниския клас. През последните години финансовите резултати на избата са меко казано неприятни, но данните все пак показват добри продажби и винарната се нарежда сред 15-те най-големи винопроизводители в страната. "Домейн Менада" обаче страда от очевидна липса на имидж, маркетингова стратегия, модерна визия и адекватно присъствие на пазара. От години не са развивани и външните пазари - избата разчита на стари договори, като изнася предимно вина от най-ниския сегмент в Германия и Великобритания. Сега след преструктуриране в собствеността и мениджмънта групата ще опита пълна промяна.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
6 коментара
черга..?!? наиситна...? аз го мислех за любителски продукт туй недоразумение... баси... таз течност и за без кинти да я дават, пак никой немой я пи...
Имате някаква грешка с Топ 20.
Няма начин Вини Сливен да е на първо място с 32 млн. приходи от вино. По-скоро си мисля, че 32 млн. са от високоалкохолни напитки, а 2 млн. са от вина...
За щастие в България традицията за производство на домашно вино е жива, включително и сред младите хора.Така че за тези винарни е безумно да се разчита на малкия ни вътрешен пазар.Дано пробият навън.
Интересна статия:) Не знаех за връзката между Катаржина и Домейн Менада:)
Съгласен съм - много интересна статия наистина. palnenie-sas-sartse-i-dusha .
Докато я четях , обаче се сетих за нещо , което
прочетох в едно списание преди време : http://spisanie.manager.bg/broi-172/menidzhmant/iz
Не знам защо , но оставам с впечатлението , че между тревожните
констатации в горната статия и анонсираното в другия материал
/ както и в още няколко подобни материала / има много сериозно
несъответствие.При условие , че става въпрос за един и същи период
от време , едни и същи компании и т.н. ?... Къде е уловката ?
Покрай ребрандирането да вземат да си пооправят и качеството малко. Затова им падат зверски оборотите - при толкова много качествени вносни вина във всички ценови сегменти, кой ще се излъже да се мъчи с Черга или някой от "шедьоврите" на Домейн Менада.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход