Пълен рестарт за "Белведере" в България

С ново ръководство и финансова подкрепа от френската компания-майка групата поема курс завръщане на позиции на пазара на вино и високоалкохолни напитки

Френският производител на вина и алкохол "Белведере" навлезе в България в момент, в който секторът още беше слабо развит - качеството бе лошо, маркетингът - липсващ, а цената бе изцяло определяща за консуматорите. В началото на хилядолетието се появи ЧЕРГА на местната й изба "Домейн Менада" - емблематично за епохата си вино и може би първият истински развит бранд в България, който успя да си извоюва имидж и да пробие и на западните пазари. Повече от десетилетие по-късно ЧЕРГА е загубила някогашния си блясък - макар и все още да е един от най-продаваните брандове на пазара, той отдавна не е избор на информираните и модерни потребители.

Производството на "Домейн Менада" пък е изцяло насочено към непретенциозната публика и е позиционирано в ниския клас. През последните години финансовите резултати на избата са меко казано неприятни, но данните все пак показват добри продажби и винарната се нарежда сред 15-те най-големи винопроизводители в страната. "Домейн Менада" обаче страда от очевидна липса на имидж, маркетингова стратегия, модерна визия и адекватно присъствие на пазара. От години не са развивани и външните пазари - избата разчита на стари договори, като изнася предимно вина от най-ниския сегмент в Германия и Великобритания. Сега след преструктуриране в собствеността и мениджмънта групата ще опита пълна промяна.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове