Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
28 18 ное 2014, 19:33, 17990 прочитания

Онлайн платформа може да намали с 30% разходите за доставки

Системата Auxionize е създадена от Ивайло Пенчев от "Уолтопия" и Петър Митев от Chaos Group

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

КФН проверява Auxionize заради посредничество при застраховки

Инспекцията е за извършване на нерегламентирана дейност. Собственикът Ивайло Пенчев обвинява регулатора, че работи по поръчка на засегнати брокери

13 юни 2017

Новото приключение на "Уолтопия"

Компанията на Ивайло Пенчев и Метин Мусов се готви за глобална експанзия, подкрепена от нови съдружници

7 авг 2015

Walltopia строи най-големия център за катерачи у нас

"Главболгастрой" спечели поръчката за грубия строеж на Collider Activity Center

11 дек 2014

Банковите и политическите сътресения намаляват инвеститорското доверие

Вилберт Херф, ръководител отдел "Координация централна и източноевропейска мрежа" в EMONS Spedition:

24 ное 2014

Мениджърите на 2014 г.

Изпълнителният директор на "Солвей Соди" Спирос Номикос е победител в конкурса на сп. "Мениджър"

29 окт 2014

Започна изграждането на "София тех парк"

Проектът се очаква да е готов през 2016 г.

24 юли 2014

Ускорение с труд и идеи

Икономиката е вяла, но има бизнеси, които растат на високи обороти

19 дек 2012

Растеж с висока скорост

Успешни стратегии за ускоряване на бизнеса и опциите за по-добро финансиране ще обсъждат банкери, икономисти, предприемачи и мениджъри

16 дек 2012
Новата онлайн платформа за корпоративни търгове Auxionize ще постави силата в ръцете на купувачите, а не на продавачите. Или поне такава е амбицията на създателите на системата - Ивайло Пенчев, собственик на българския производител на катерачни стени "Уолтопия", и Петър Митев, съосновател на софтуерната компания Chaos Group. Те представиха новата услуга, която може да бъде използвана както от малкия и средния бизнес, така и от големи компании. Очакванията са чрез платформата фирмите, които поръчват материали и други услуги на външни доставчици, да оптимизират разходите си с до 30% и да постигнат повече прозрачност в отношенията с партньорите си.

"Много е важно да оптимизираш покупките си - ако намалиш цената на поръчките си с 10%, ще увеличиш и печалбата си с 10%", заяви Пенчев.

Как работи

Auxionize всъщност е платформа за търгове с обратно наддаване. Докато при класическите аукциони купувачът наддава, то сега той просто инициира онлайн търг с материал или услуга, от която се нуждае, и продавачите се борят да получат поръчката, като предложат най-изгодните условия - тоест не наддават, а "поддават". Според създателите на системата по този начин купувачът си спестява излишно време в имейли, телефонни разговори и преговори с доставчици, а напълно автоматизира целия процес през Auxioinize, като при това получава най-добра цена и условия.

Пенчев даде за пример случай в "Уолтопия". "Купуваме големи количества шперплат, който преди взимахме по 640 евро. При обявения онлайн търг в Auxionize цената спадна два пъти, от което спестих 1-2 млн. лева", заяви Пенчев и добави, че с парите си купил Lamborghini - отново през Auxionize, като поканил всички големи европейски дилъри на марката, от което спестил още 45 хил. евро. При досега проведените в тестовия период над 3000 търга първоначално обявената от продавачите цена пада средно с 20%, а в някои случаи и с доста повече. Има три вида търгове - затворен (любимият на държавната администрация според Пенчев), полуявен (при който участниците виждат само цените на конкурентите си, но не и имената им) и напълно явен търг, при който цялата информация е достъпна и видима.



В същото време според Петър Митев новата платформа помага и на продавачите, тъй като веднага им показва кой се интересува от стоките им и те не хвърлят ненужни пари за маркетинг. "Не се налага да вярваш на някого, който ти обяснява колко хора ще видят продукта ти на билборда, докато минават покрай него", посочва съоснователят на Chaos Group.

Как се ползва

Компаниите, които искат да ползват платформата, първо трябва да се регистрират безплатно. От Аuxionize проверяват лично дали декларираните данни отговарят на истината. За възложителите месечният абонамент е 8 евро. Срещу тази сума те могат да публикуват неограничен брой търгове. За изпълнителите таксата е 1 евро на търг, в който искат да участват. Ако са поканени от възложителите, те не трябва да плащат тази сума. Auxionize получава и комисиона в размер на 1% от стойността на печелившата оферта, като сумата се заплаща от победителя в аукциона.

През платформата не минават никакви разплащания и други извънредни услуги. След завършване на търга двете страни взаимно се оценяват, като фирмите в системата получават рейтинг за бъдеща информация на участниците. В момента системата покрива секторите транспорт и логистика, строителство и консумативи за офиса. Досега има регистрирани над 2900 купувачи и продавачи, а успешните сделки са над 2700.

Създателите на Auxionize искат скоро да направят платформата достъпна и за крайни потребители, които да обявяват търгове за стоки и услуги през нея. Още по-голямата амбиция на Пенчев и Митев е системата да се използва за обществените поръчки от държавната администрация. Така според тях ще се ограничат корупционните практики и всички търгове ще бъдат прозрачни. По тази причина те предоставят Auxionize безплатно на държавните организации. Модераторът на събитието Владимир Каролев, който скоро ще стане съветник на министъра на икономиката Божидар Лукарски, обеща да предложи всички държавни поръчки да се правят през онлайн платформата.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

2 март 2018г.
Sofia Event Center

capital.bg/emobility

E-mobility and The Future of Urban Transportation Forum



Теми в програмата:
Политики за стимулиране на чист транспорт
Бъдещето на градската мобилност
Дигиталнa трансформация в транспорта и технологични иновации
Каква икономика стои зад новата градска мобилност
Как Мобилността като услуга (MaaS), ще революционизира и промени градовете


Прочетете и това

Walmart влиза в бизнеса с облачни технологии, за да е по-конкурентен в онлайн продажбите 1 Walmart влиза в бизнеса с облачни технологии, за да е по-конкурентен в онлайн продажбите

Търговецът на дребно се изправя срещу онлайн гиганта Аmazon и в този сектор

17 фев 2018, 1323 прочитания

Новата лекарствена десетка 1 Новата лекарствена десетка

Увеличението на продажбите с 10% в стойност се дължи на новите онкологични продукти, медикаментите за лечение на хепатит С и диабет

16 фев 2018, 2278 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

За да бъдете успешни, фокусирайте се върху крайната цел, но я разбийте на по-малки, постижими цели

На гости в рубриката "Пет минути със..." е Манди Хиксън, бивш пилот на Кралските военновъздушни сили, а към настоящия момент - лектор и коуч

Стажове, стипендии, конкурси (22-28 януари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Как да организираме по-добре работното си време

Няколко основни съвета как да бъдете по-ефективни и фокусирани

Стажове, стипендии, конкурси (8-14 януари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Още бизнес

Полетът на валкириите над Сирия

Сблъсъкът между САЩ и руската частна армия "Вагнер" бележи нова, по-опасна фаза на войната в Близкия изток

Кой кой е и колко губи в българските медии

Извън двете големи телевизии почти всички други български медийни компании са на загуба или много ниска печалба

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Театър: Приятно ми е, Ива!

Най-новата премиера на "Театър 199"

Ново място: Carve Indoor Ski, Board & Bar

Алтернативна на сухата и безснежна зима - първият български спортен център за ски и сноуборд на закрито

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 7

Капитал

Брой 7 // 17.02.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал"

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 17.02.2018 Прочетете