Hitachi е готова да купи част от жп бизнеса на Finmeccanica
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Hitachi е готова да купи част от жп бизнеса на Finmeccanica

Главният изпълнителен директор на Hitachi Хироаки Наканиши

Hitachi е готова да купи част от жп бизнеса на Finmeccanica

Китайската CNR Corporation също е проявила интерес към поделението на италианската компания

2880 прочитания

Главният изпълнителен директор на Hitachi Хироаки Наканиши

© Reuters


Италианският индустриален конгломерат Finmeccanica обяви, че японската компания Hitachi е предложила да купи част от акциите на подразделението й за железопътен бизнес, съобщава Reuters. Това е част от плановете на италианската компания за намаляване на дълговете. От ръководството й заявиха, че освен японската компания интерес е заявила и китайската CNR Corporation.

Те може да закупят работещото на загуба подразделение за производство на влакове AnsaldoBreda и дела му от 40% в компанията за производство на жп линии Ansaldo STS. Крайният срок за подаване на оферти изтече на 17 ноември. От италианската група отбелязаха, че се надяват да сключат сделка с Hitachi до края на годината, като в официалното си изявление не споменават за офертата на CNR.

Засега от Finmeccanica не дават подробности за финансовата страна на сделката. Въпреки това по-рано тази седмица японската информационна агенция Nikkei посочи, че е много вероятно Hitachi да плати около 1.7 млрд. долара за активите. "Hitachi проявява интерес към всички 40% от акциите на Ansaldo STS, чиято цена към момента се оценява на 850 млн. долара", каза източник на Reuters, запознат с хода на сделката. И добавя, че част от средствата може да бъдат използвани от Finmeccanica за финансовото оздравяване на задлъжнялата AnsaldoBreda. Според друг източник японската компания е далеч от сделка за Ansaldo STS.

В опит за изправяне на крака

След назначаването през юни на бившия министър на железниците в Италия Мауро Морети за изпълнителен директор Finmeccanica започна план за фокусира на бизнеса и разпродажба на слабо представящите се производства.

Продажбата на притежавания от AnsaldoBreda дял в Ansaldo STS е част от плана на италианския конгломерат да намали дълговете си и да се фокусира върху космическия си бизнес и производството на военно оборудване. Finmeccanica е решена да продаде и инженеринговата компания FATA и опциите си за американския производител на електроника за военни нужди DRS Technologies, за които компанията плати 4 млрд. долара през 2008 г. Очаква се групата да представи нов бизнес план в края на януари.

Слабо развитие

Кредитният рейтинг на Finmeccanica беше намален от Moody's до "боклук" миналата есен. От рейтинговата агенция посочват, че причината за това са слабите изгледи за развитие на компанията и притеснителното състояние на кредитния й профил, особено на някои нейни звена. Плановете за подобряване на финансовото състояние на Finmeccanica се изпълняват вече трета година и се очаква те да продължат още поне няколко години. Засега компанията успява да монетизира активите си доста по-бавно от очакваното.

По време на борсовата търговия в сряда сутринта акциите на Finmeccanica поевтиняха допълнително с 0.1%, достигайки цена от 7.475 евро за брой, докато тези на Ansaldo STS нараснаха с почти процент - до 8.515 евро. Finmeccanica повиши прогнозата си за годишните продажби по-рано този месец, след като нетните загуби на компанията за деветте месеца от началото на 2014 г. се свиха.

Италианският индустриален конгломерат Finmeccanica обяви, че японската компания Hitachi е предложила да купи част от акциите на подразделението й за железопътен бизнес, съобщава Reuters. Това е част от плановете на италианската компания за намаляване на дълговете. От ръководството й заявиха, че освен японската компания интерес е заявила и китайската CNR Corporation.

Те може да закупят работещото на загуба подразделение за производство на влакове AnsaldoBreda и дела му от 40% в компанията за производство на жп линии Ansaldo STS. Крайният срок за подаване на оферти изтече на 17 ноември. От италианската група отбелязаха, че се надяват да сключат сделка с Hitachi до края на годината, като в официалното си изявление не споменават за офертата на CNR.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK