С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 19 ное 2014, 16:16, 3815 прочитания

Пазарът на храни във Великобритания с първи спад от 20 години

Това води до допълнително напрежение сред големите търговски вериги преди Коледа

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Пазарът на хранителни стоки във Великобритания отчете първия си тримесечен спад за последните поне 20 години. Данните за индустрията внасят допълнително напрежение върху "големите четири" играча (Tesco, Asda, Sainsbury и Morrison), докато те се подготвят за коледния сезон, съобщава Reuters.

Резултатите на пазарния анализатор Kantar Worldpanel показват, че пазарът на хранителни стоки на Острова се е свил с 0.2% на годишна база и е достигнал до 24.88 млрд. паунда през трите месеца до 9 ноември. Това е първият спад, откакто анализаторската компания започна да го следи през 1994 г.


Борба за клиенти

Свиването е отражение на ценовата война, която се води с изключително бързо разрастващите се германски вериги с отстъпки Aldi и Lidl. Засега двете компании държат малки пазарни дялове, но нарастващата им популярност е видна от ръста на продажбите им, който на годишна база за тримесечието скача съответно с 25.5% и 16.8%.

Веригите с отстъпки на Острова успяват да привлекат клиенти от познати и утвърдени компании като Tesco, Asda, Sainsbury и Morrison, тъй като хората привикват все повече към стратегията на семейни финанси на "затягане на коланите". И четирите вериги отговориха на конкуренцията с намаляване на цените, но само Asda успява да задържи потока си от клиенти в битката с дискаунтърите.

"Битката за по-голям пазарен дял на продажбите доведе до ценова война, което означава, че средната кошница на ежедневните потребителски стоки като мляко, хляб и зеленчуци сега струва с 0.4% по-малко, отколкото по това време миналата година", посочва в изявление Фрейзър Маккевит, директор на анализаторския център за търговия и потребление към Kantar Worldpanel, цитиран от Reuters. Това е лоша новина за търговците, но много добра новина за потребителите, продължава експертът. Kantar Worldpanel очаква спадът на цените да продължи и догодина.



Структурна промяна на пазара

В изявление от миналата седмица главният изпълнителен директор на Sainbury Майк Кауп изтъкна, че британската хранителна индустрия е изправена пред изключително рядко настъпваща комбинация от "циклична и структурна промяна".

"Големите четири" трябва да се изправят пред комбинация от дефлация, клиенти, които се спират по-рядко в супермаркетите, и тенденцията, която се зароди по време на рецесията, хората да ядат навън все по-често, посочва Reuters. Големите магазини извън града, в които се продават и облекло и аксесоари, вече не са толкова привлекателни сред потребителите, предпочитащи да използват по-удобните магазини в градовете или да пазаруват онлайн.

В изследване на индустрията, публикувано от Goldman Sachs, се посочва, че трите листвани на борсата вериги супермаркети разполагат с 20% повече място, отколкото имат нужда, и ще трябва да затворят някои магазини.

Спад на продажбите

В изследването си Kantar сочи, че продажбите на Tesco са спаднали с 3.7% през тримесечния период, въпреки че скоростта, с която веригата губи пазарните си позиции, е спаднала. Продажбите на Asda са отчели спад със същото темпо, с което се е свил и пазарът, като компанията успява да задържи пазарния си дял от 17.2%. Sainsbury и Morrison са отчели спад на продажбите на годишна база съответно с 2.5% и 3.3%.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама 1 Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама

Председателят на браншовото сдружение IAB Bulgaria пред "Капитал"

17 фев 2020, 926 прочитания

Печалбата на SoftBank пада с 99% заради загубите от Vision Fund Печалбата на SoftBank пада с 99% заради загубите от Vision Fund

Изпълнителният директор Масайоши Сон загърбва плановете си за втори фонд след отчетените загуби

17 фев 2020, 798 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
САЩ очакват срив в цената на петрола догодина

Това може да направи нерентабилен шистовия добив

Още от Капитал
Пазарът на жилища в София: Силен сезон, с първи епизоди на спадове

Ръст на сделките и застой в средните цени през 2019 г. Купувачите са млади, търсят нови сгради, сделките стават по-бавно и доминират двустайните апартаменти

За дизайнерите с любов

Българският стартъп Artery Team представя местни и международни дизайнерски марки в Etsy

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Новите дрехи на "Шишман"

Несигурното бъдеще покрай предстоящия ремонт на знаковата улица в центъра на София отново разбуни духовете

Гордост, кино и предразсъдъци

Sofia Pride Film Fest показва няколко филма за различните измерения на любовта и привличането

Оскари в преход

На еклектична церемония Академията балансира между сигурността и риска. "Паразит" направи история. Брад Пит, Лора Дърн, Хоакин Финикс и Рене Зелуегър спечелиха при актьорите

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10