"ЖПСтрой" закупи техника за жп строителство за 25 млн. лв.

Стимул за инвестицията е оперативната програма и 2500 км жп път, който има нужда от реконструкция

Инвестицията в петте машини трябва да се възвърне за 8 години
Инвестицията в петте машини трябва да се възвърне за 8 години
Инвестицията в петте машини трябва да се възвърне за 8 години    ©  ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА
Инвестицията в петте машини трябва да се възвърне за 8 години    ©  ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА

"Днес е хубав ден за железопътната инфраструктура." Това заяви зам.-министърът на транспорта Антон Гинев на жп гара Север в София при представянето на новата техника за строителство на жп линии на българската "ЖПСтрой". Инвестицията е за 25 млн. лв., оборудването е на австрийския производител Plasser&Theurer и по думите на зам.-министъра е най-модерната, която има към момента в страната, както и че  комплекта от петте машини може да прави всичко необходимо за строителството на линиите.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
10 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat
    • - 1
    • + 6

    кой се окопити, той печели :-)

    Нередност?
  • 2
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 2
    • + 25

    До коментар [#1] от "kardinalat":

    Двама души се събрали през 2013 година и без нито един проект зад гърба си получили 25 млн. назаем. Положението е Cherche la......... banque :-))))

    Нередност?
  • 3
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat
    • - 4
    • + 7

    До коментар [#2] от "cinik": единият има приличен бизнес, другият - опит :-)

    а двамата заедно - правилните контакти. Ако за ПИБ е предполагаемо как кредитира, то ЕРСТЕ спазва правила :-)

    Нередност?
  • 4
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 1
    • + 15

    До коментар [#3] от "kardinalat":

    Фирми за аларми колкото искаш, но пък за сметка на това, ъъъъ, как да се изразя най-деликатно, ъъъ, железопътната мрежа е държавна, хъ-хъ.

    Нередност?
  • 5
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat
    • - 4
    • + 1

    До коментар [#4] от "cinik": проблемът е че регулацията я няма :-) иначе предприемачеството трябва да се радва на подкрепата ни като общество.

    Нередност?
  • 6
    cinik avatar :-|
    cinik
    • + 9

    До коментар [#5] от "kardinalat":

    Специално транспортният сектор има дългогодишни традиции в "регулациите", само енергетиката успя да го надмине. Те започнаха някъде във времето преди ЕС с двустранните разрешителни за международни автопревози, които се изчерпваха още октомври месец всяка година и чиято хронична липса за едни фирми, за сметка на перманентна разполагаемост за други, роди повечето от днешните ни гиганти в спедицията. После почнаха да искат лицензи, за да имаш каквото и да било возило за превози. После си гласуваха, една фирма да не може да вози чужда стока, примерно аз с фирмения ни бус да не мога да ти закарам новия бойлер от Техномаркет до вас, ако нямам лиценз за спедиотор. Това беше и причината, камионите, включително бетоновози, бетонпомпи и цистерни-лайнарки, години наред да държат на предното стъкло едни табели "превоз за собствена сметка", "редовна линия", "заредено с антифриз", "след смяна източи радиатора", "случаен превоз", "За депо Пенка Михайлова" - имаше и още, но съм ги забравил. Всяко от тях - защото някой си е уредил да прецака другиго чрез държавата. А какво да кажем за автобусните линии? Една линия - един лиценз. Затова София-Силистра става набързо София-Карапелит със спирка в Силистра. Слифия-Благоевград става София-Симитли със спиране в Благоевград и т.н. Логично липсата на конкуренция е докарала своята неразделна сестричка - мизерията.

    Нередност?
  • 7
    aha avatar :-P
    aha
    • + 7

    Най-бързият път към собствен бизнес в България остава ... директорски пост в държавно предприятие. Да са ни живи и здрави бизнесмените. И ние да сме живи и здрави, за да може държавата да дава поръчки...

    Нередност?
  • 8
    sarssaraktos avatar :-P
    Sars Saraktos
    • + 5

    И # 2 и # 3 са много прави. Така е, двама "бизнесмени" правят обща фирма и вземат 25 милиона кредит. Е, важно е да познават, когото трябва в и над НКЖИ. Примерно по-предните (и настоящи) управляващи и разбира се КОЙ. Ео хронологията на далаверите в НКЖИ, описана тук в числа и с времена.
    http://frognews.bg/news_80979/Senzatsiia!-Eto-sdelki-svarzani-s-10-ili-D-P-v-teftercheto-na-Zlatanov/

    Нередност?
  • 9
    kafuro avatar :-|
    kafuro
    • + 3

    В случай, че не знаете: тази нова компания "ЖП Строй" е на Д.П. и е създадена с цел да бъде монополист в строителството на жп пътищата, които ще се финансират по ОП Транспорт. Навсякъде където има големи обществени поръчки се появява г-н Д.П за да ги обере.
    не е слуàйно и за кредита,че е точно от ПИБ.

    Нередност?
  • 10
    cinik avatar :-|
    cinik
    • + 6

    До коментар [#9] от "kafuro":

    Доставката на подобна слжона машинария трае минимум година след подписване на договора, така че да - лентата трябва да се върне с горе-долу толкова назад и да се види кой къде какво.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал