"ЖПСтрой" закупи техника за жп строителство за 25 млн. лв.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"ЖПСтрой" закупи техника за жп строителство за 25 млн. лв.

Инвестицията в петте машини трябва да се възвърне за 8 години

"ЖПСтрой" закупи техника за жп строителство за 25 млн. лв.

Стимул за инвестицията е оперативната програма и 2500 км жп път, който има нужда от реконструкция

Калина Горанова
13585 прочитания

Инвестицията в петте машини трябва да се възвърне за 8 години

© ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА


"Днес е хубав ден за железопътната инфраструктура." Това заяви зам.-министърът на транспорта Антон Гинев на жп гара Север в София при представянето на новата техника за строителство на жп линии на българската "ЖПСтрой". Инвестицията е за 25 млн. лв., оборудването е на австрийския производител Plasser&Theurer и по думите на зам.-министъра е най-модерната, която има към момента в страната, както и че  комплекта от петте машини може да прави всичко необходимо за строителството на линиите.

Кой пазарува техника

Акционерното дружество "ЖПСтрой" е създадено през ноември 2013 г., като в него равно участие имат Румен Вътев и Цветан Гогов. Фирмата на Вътев "Интер системс" е представител на Honeywell Life Safety & Security, предлагаща системи за охрана, контрол на достъпа, видеонаблюдение, пожароизвестяване и пожарогасене и т.н. Цветан Гогов всъщност е човекът с опита в жп строителството, като от 2003 г. до 2006 г. е бил главен директор на държавното предприятие "Транспортно строителство и възстановяване" (ТСВ), правоприемник на бившите транспортни строителни войски.

"Първо имах (бел. ред. - както и все още) друга частна фирма в областта на жп строителството - "Некст левъл кънстракшънс", която работи като подизпълнител на ТСВ по проект на Национална компания "Железопътна инфраструктура", но ми трябваше по-голяма фирма и партньор", обяснява Гогов генезиса на компанията, а като аргумент за създаването й изтъква около 2500-те километра жп път в страната, които имат нужда от модернизация и реновиране. Черешката на тортата в жп строителството, разбира се, остава оперативната програма "Транспорт" и проектите, финансирани от Европейския съюз, а потенциални други пазари за използване на техниката са Гърция, Македония и Турция. 

Инвестицията е 100% финансирана с кредит, като по думите на Гогов той е споделен между австрийската Erste Bank и Първа инвестиционна банка и е за 8 години, а обезпечение е техниката. За да задвижи машините за строителство на жп пътя в момента компанията преговаря с "Трейс груп холд" за работа по тяхната час от отсечката от жп линията Пловдив - Бургас, както и със Swietelsky, която работи по част от жп линията между Септември и Пловдив.

Комплект от 5 части

Машините, които е закупила компанията, са пет на брой за различни дейности, свързани с жп строителството, и са на австрийския производител Plasser&Theurer. По думите на собственика и главен изпълнителен директор на компанията Йоханес Макс-Тойрер, производителят доставя техника за български клиенти от около 50 години, от 1962 г. като първи клиент е била логично държавната БДЖ, а през следващата година се очаква и доставка на още две машини за Национална компания "Железопътна инфраструктура". За този период (заедно с петте машини на "ЖПСтрой") до момента в страната са били доставени 129 броя. По думите на Гогов обаче едва около една - трета от тях може да се каже, че работят в момента.

"Днес е хубав ден за железопътната инфраструктура." Това заяви зам.-министърът на транспорта Антон Гинев на жп гара Север в София при представянето на новата техника за строителство на жп линии на българската "ЖПСтрой". Инвестицията е за 25 млн. лв., оборудването е на австрийския производител Plasser&Theurer и по думите на зам.-министъра е най-модерната, която има към момента в страната, както и че  комплекта от петте машини може да прави всичко необходимо за строителството на линиите.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

10 коментара
  • 1
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat

    кой се окопити, той печели :-)

  • 2
    cinik avatar :-|
    cinik

    До коментар [#1] от "kardinalat":

    Двама души се събрали през 2013 година и без нито един проект зад гърба си получили 25 млн. назаем. Положението е Cherche la......... banque :-))))

  • 3
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat

    До коментар [#2] от "cinik": единият има приличен бизнес, другият - опит :-)

    а двамата заедно - правилните контакти. Ако за ПИБ е предполагаемо как кредитира, то ЕРСТЕ спазва правила :-)

  • 4
    cinik avatar :-|
    cinik

    До коментар [#3] от "kardinalat":

    Фирми за аларми колкото искаш, но пък за сметка на това, ъъъъ, как да се изразя най-деликатно, ъъъ, железопътната мрежа е държавна, хъ-хъ.

  • 5
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat

    До коментар [#4] от "cinik": проблемът е че регулацията я няма :-) иначе предприемачеството трябва да се радва на подкрепата ни като общество.

  • 6
    cinik avatar :-|
    cinik

    До коментар [#5] от "kardinalat":

    Специално транспортният сектор има дългогодишни традиции в "регулациите", само енергетиката успя да го надмине. Те започнаха някъде във времето преди ЕС с двустранните разрешителни за международни автопревози, които се изчерпваха още октомври месец всяка година и чиято хронична липса за едни фирми, за сметка на перманентна разполагаемост за други, роди повечето от днешните ни гиганти в спедицията. После почнаха да искат лицензи, за да имаш каквото и да било возило за превози. После си гласуваха, една фирма да не може да вози чужда стока, примерно аз с фирмения ни бус да не мога да ти закарам новия бойлер от Техномаркет до вас, ако нямам лиценз за спедиотор. Това беше и причината, камионите, включително бетоновози, бетонпомпи и цистерни-лайнарки, години наред да държат на предното стъкло едни табели "превоз за собствена сметка", "редовна линия", "заредено с антифриз", "след смяна източи радиатора", "случаен превоз", "За депо Пенка Михайлова" - имаше и още, но съм ги забравил. Всяко от тях - защото някой си е уредил да прецака другиго чрез държавата. А какво да кажем за автобусните линии? Една линия - един лиценз. Затова София-Силистра става набързо София-Карапелит със спирка в Силистра. Слифия-Благоевград става София-Симитли със спиране в Благоевград и т.н. Логично липсата на конкуренция е докарала своята неразделна сестричка - мизерията.

  • 7
    aha avatar :-P
    aha

    Най-бързият път към собствен бизнес в България остава ... директорски пост в държавно предприятие. Да са ни живи и здрави бизнесмените. И ние да сме живи и здрави, за да може държавата да дава поръчки...

  • 8
    sarssaraktos avatar :-P
    Sars Saraktos

    И # 2 и # 3 са много прави. Така е, двама "бизнесмени" правят обща фирма и вземат 25 милиона кредит. Е, важно е да познават, когото трябва в и над НКЖИ. Примерно по-предните (и настоящи) управляващи и разбира се КОЙ. Ео хронологията на далаверите в НКЖИ, описана тук в числа и с времена.
    http://frognews.bg/news_80979/Senzatsiia!-Eto-sdelki-svarzani-s-10-ili-D-P-v-teftercheto-na-Zlatanov/

  • 9
    kafuro avatar :-|
    kafuro

    В случай, че не знаете: тази нова компания "ЖП Строй" е на Д.П. и е създадена с цел да бъде монополист в строителството на жп пътищата, които ще се финансират по ОП Транспорт. Навсякъде където има големи обществени поръчки се появява г-н Д.П за да ги обере.
    не е слуàйно и за кредита,че е точно от ПИБ.

  • 10
    cinik avatar :-|
    cinik

    До коментар [#9] от "kafuro":

    Доставката на подобна слжона машинария трае минимум година след подписване на договора, така че да - лентата трябва да се върне с горе-долу толкова назад и да се види кой къде какво.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK