Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
10 25 ное 2014, 18:54, 13272 прочитания

"ЖПСтрой" закупи техника за жп строителство за 25 млн. лв.

Стимул за инвестицията е оперативната програма и 2500 км жп път, който има нужда от реконструкция

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Днес е хубав ден за железопътната инфраструктура." Това заяви зам.-министърът на транспорта Антон Гинев на жп гара Север в София при представянето на новата техника за строителство на жп линии на българската "ЖПСтрой". Инвестицията е за 25 млн. лв., оборудването е на австрийския производител Plasser&Theurer и по думите на зам.-министъра е най-модерната, която има към момента в страната, както и че  комплекта от петте машини може да прави всичко необходимо за строителството на линиите.

Кой пазарува техника
Акционерното дружество "ЖПСтрой" е създадено през ноември 2013 г., като в него равно участие имат Румен Вътев и Цветан Гогов. Фирмата на Вътев "Интер системс" е представител на Honeywell Life Safety & Security, предлагаща системи за охрана, контрол на достъпа, видеонаблюдение, пожароизвестяване и пожарогасене и т.н. Цветан Гогов всъщност е човекът с опита в жп строителството, като от 2003 г. до 2006 г. е бил главен директор на държавното предприятие "Транспортно строителство и възстановяване" (ТСВ), правоприемник на бившите транспортни строителни войски.


"Първо имах (бел. ред. - както и все още) друга частна фирма в областта на жп строителството - "Некст левъл кънстракшънс", която работи като подизпълнител на ТСВ по проект на Национална компания "Железопътна инфраструктура", но ми трябваше по-голяма фирма и партньор", обяснява Гогов генезиса на компанията, а като аргумент за създаването й изтъква около 2500-те километра жп път в страната, които имат нужда от модернизация и реновиране. Черешката на тортата в жп строителството, разбира се, остава оперативната програма "Транспорт" и проектите, финансирани от Европейския съюз, а потенциални други пазари за използване на техниката са Гърция, Македония и Турция. 

Инвестицията е 100% финансирана с кредит, като по думите на Гогов той е споделен между австрийската Erste Bank и Първа инвестиционна банка и е за 8 години, а обезпечение е техниката. За да задвижи машините за строителство на жп пътя в момента компанията преговаря с "Трейс груп холд" за работа по тяхната час от отсечката от жп линията Пловдив - Бургас, както и със Swietelsky, която работи по част от жп линията между Септември и Пловдив.

Комплект от 5 части
Машините, които е закупила компанията, са пет на брой за различни дейности, свързани с жп строителството, и са на австрийския производител Plasser&Theurer. По думите на собственика и главен изпълнителен директор на компанията Йоханес Макс-Тойрер, производителят доставя техника за български клиенти от около 50 години, от 1962 г. като първи клиент е била логично държавната БДЖ, а през следващата година се очаква и доставка на още две машини за Национална компания "Железопътна инфраструктура". За този период (заедно с петте машини на "ЖПСтрой") до момента в страната са били доставени 129 броя. По думите на Гогов обаче едва около една - трета от тях може да се каже, че работят в момента.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Всяка компания със спад 20% в приходите може да участва в схемата 60/40* 3 Всяка компания със спад 20% в приходите може да участва в схемата 60/40*

В неделя е последната дискусия, в понеделник се очаква приемането на постановлението

28 мар 2020, 12454 прочитания

Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10% Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10%

Действам предпазливо и не наемам нови хора, а в краен случай бих намалил работното време, вместо да освобождавам служители, казва собственикът на "Смарт органик"

28 мар 2020, 1901 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Британските телекоми обмислят консолидация

Кабелният гигант BT води преговори да купи мобилния оператор O2 от испанския гигант Telefonica.

Още от Капитал
Корпоративни карти за 3.5 млн. евро

Българската стартираща компания Payhawk привлече нова инвестиция за 3 млн. евро и общо досега е получила 3.5 млн. евро.

По кой път вървим в лабиринта на кризата

Правителството е принудено да взима в много голяма степен чувствителни решения и не трябва да допуска никакво съмнение в тях

Режим домашен офис или какво разказват хората за живота в епидемия из Европа

Няколко души споделиха пред "Капитал" какъв е новият ритъм на живот в Испания, Англия, Австрия, Германия и Франция и какви са техните опасения за бъдещето

Бушоните срещу икономическия шок

Страната влиза в кризата с прилични финансови буфери, но те бързо могат да се стопят. На какво може да разчита бизнесът

Кино: "Двамата папи"

Дуел на възгледи за ценностите във време на изпитание

20 въпроса: Надежда Цекулова

Журналистката е в основата на сайт, който събира научни статии и ресурси на български за коронавируса

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10