Доставките на смартфони за пръв път ще стигнат 300 млрд. долара
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Доставките на смартфони за пръв път ще стигнат 300 млрд. долара

Нарастващите обеми на продажбите компенсират спада на средната цена на смартфоните

Доставките на смартфони за пръв път ще стигнат 300 млрд. долара

Очакванията са пазарът на едро да нарасне с още 20 млрд. долара

2977 прочитания

Нарастващите обеми на продажбите компенсират спада на средната цена на смартфоните

© Reuters


Въпреки спада на средните продажни цени и и признаците за насищане на развитите пазари доставките на смартфони ще достигнат рекордния обем от 300 млрд. долара през 2014 г. Това е ръст с 20 млрд. долара спрямо миналата година, ако прогнозата на Counterpoint Research се окаже вярна, съобщава CNBC. Тази цена отразява доставките от производителя до магазина или до мобилния оператор.

Ръст на Аpple

Само на Аpple ще се паднат една трета от всички приходи тази година благодарение на успеха на последните модели iPhone 6 и iPhone 6 plus. Те бяха пуснати на пазара през септември и спомогнаха за разширяването на каналите за продажби на компанията в САЩ, Европа и Япония. Нийл Шах, директор в Counterpoint Research, обясни, че само за първите две седмици от пускането на двата модела приходите от тях са били по-големи от всички смартфони на китайската Xiaomi през цялото трето тримесечие. Приходите на Apple от доставки на смартфони за пръв път ще надминат 100 млрд. долара, като това не е постигано от нито един друг производител на телефони.

Въпреки нарастването на пазара като цяло и успехите на някои компании други производители на мобилни устройства страдат от спад на продажбите, особено в по-високия ценови сегмент. По-рано този месец и Sony, и Samsung обявиха, че ще съкратят асортимента на предлаганите от тях умни устройства поради силен конкурентен натиск.

Спад на средните цени

В момент на спад на средните цени на мобилните устройства силното брандиране на Apple позволи на компанията дори да увеличи своите. Данните показват, че средните цени на устройствата на компанията са били 605 долара през третото тримесечие след пускането на двата нови модела, което е ръст от 45 долара спрямо второто.

В световен план средните цени на смартфоните са спаднали до 238 долара от 271 долара през 2013 г. посочват от Counterpoint. Анализаторите считат, че това се дължи на насищането на пазара. "С узряването на индустрията средните продажни цени на апаратите намаляват и защото цените на компонентите също вървят надолу", допълни Нийл Шах.

Още повече продажби догодина

Въпреки по-ниските цени анализаторите очакват доставките на смартфони да регистрират още по-голям ръст през следващата година. Шах прогнозира, че те ще нараснат с още около 20 млрд. долара спрямо 2014 г. до 320 млрд. долара. Добрите очаквания не се дължат само на моделите на Apple. Нарастващото търсене на развиващите се пазари като Индия, Бразилия и Индонезия също ще окаже положително въздействие върху продажбите на умни телефони. На глобално ниво предвижданията сочат, че доставките ще достигнат 1.5 млрд. броя през следващата година при очаквани 1.3 млрд. през тази.

Ръстът при продажбите на таблети се забавя

Увеличението на доставките на таблети през тази година е изгубило значително темпото си, показва последният анализ на IDC, цитиран от технологичния блог TechCrunch. Очаква се увеличението да е само 7.2% на годишна база. За сравнение, през 2013 г. доставките на таблети отбелязаха ръст с 52.5%. Според Райън Рейт, програмен директор на анализи на мобилни устройства към IDC, има няколко сериозни тенденции в големите пазари, които довеждат до това сериозно понижение. Най-основната пречка е неоправданото очакване, че цикълът на подмяна на таблетите ще е сходен с този на смартфоните - две до три години. Оказва се, че хората задържат таблетите си минимум три години и дори повече от четири. Не помага и липсата на кой знае какви иновации в сегмента, посочват от IDC. Повечето новости не са достатъчно мотивиращи потребителите веднага да сменят таблета си. Не помагат дори и хибридните модели с допълнителни клавиатури.

Моделите с Windows също не печелят потребителите. Малко по-малко от 5% от пазара ще са заети от тях. Най-популярната платформа остава Android. Тя записва близо 68% от пазара, или почти 160 млн. доставени таблета. На второ място е Apple с 27.5%, което печели на компанията и титлата за най-популярен производител. Компанията обаче е и сред големите губещи, като записва спад на доставките си с 12.7%. Очакванията на IDC за следващата година са, че ситуацията няма да се промени коренно.

Въпреки спада на средните продажни цени и и признаците за насищане на развитите пазари доставките на смартфони ще достигнат рекордния обем от 300 млрд. долара през 2014 г. Това е ръст с 20 млрд. долара спрямо миналата година, ако прогнозата на Counterpoint Research се окаже вярна, съобщава CNBC. Тази цена отразява доставките от производителя до магазина или до мобилния оператор.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    deep_water avatar :-|
    deep_water

    Добре дошли в бъдещето! Обаче Ситрект май ще ги изпреварят :)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK