Пазарът на камиони в България има добър потенциал

Мартин Писко, директор продажби за Централна и Източна Европа и Томас Макдоналд, директор бизнес услуги за региона във Volvo Financial Services, пред в. Капитал

Мартин Писко (вдясно) и Томас Макдоналд: "Никога вече няма да видим висините на бума от 2007-2008 г."
Мартин Писко (вдясно) и Томас Макдоналд: "Никога вече няма да видим висините на бума от 2007-2008 г."
Мартин Писко (вдясно) и Томас Макдоналд: "Никога вече няма да видим висините на бума от 2007-2008 г."    ©  Капитал
Мартин Писко (вдясно) и Томас Макдоналд: "Никога вече няма да видим висините на бума от 2007-2008 г."    ©  Капитал

Нов играч при лизинга на товарни автомобили

След скоростния ръст в годините на икономически бум, от 2008 г. насам пазарът на камиони в България също толкова бързо се сви. От миналата година обаче тенденцията отново се обърна - продажбите на влекачи, макар и не с темпа си от преди кризата, отново се увеличават. И макар в по-голямата си част те да са за употребявани камиони, сделките за нови също растат. По данни на МВР за първите шест месеца на 2014 г. в България са регистрирани 876 нови влекача (при 3115 втора употреба). Най-често прилаганата схема за финансиране на покупките остава лизингът, като според статистиката на БНБ вземанията на дружествата от сектора по финансов лизинг на товарни и лекотоварни автомобили към края на септември са 821 млн. лв. срещу 797 млн. лв. към същия момент на миналата година - при положение, че ръст при лизинга на камиони като нов бизнес имаше и миналата година. Най-големи в нишата на този тип финансиране са "Уникредит лизинг", "Интерлийз" и SoGelease.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове