КЗК глоби eMag за заблуждаваща реклама

Електронният търговец трябва да плати 750 хил. лева заради миналогодишната си кампания по Черния петък и промоция с кафе машини

Еуфорията около денят за намаления Черния петък (Black Friday) в САЩ е голяма, а с него започват и големите коледни продажби. В България доскоро нямаше подобна практика, но постепенно и тя навлиза в страната в моловете или се възприема от някои онлайн търговци. Един от пионерите в тази практика е онлайн магазинът eMag.bg, собственост на румънската "Данте интернешънъл". За поредна година той организира големи намаления на ограничено количество стоки в рамките на Черния петък, които са съпроводени с мащабна рекламна кампания. Докато румънската компания следеше всичко да мине изрядно по време на мащабните намаления на техния сайт, Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) обяви, че й налага две глоби на обща стойност над 750 хил. лева.

Първата е свързана именно с провеждането на миналогодишната търговска кампания за Черния петък, а втората е по повод специално предложение, при което клиентите, ако закупят две кафе машини от определена марка, получават едната безплатно. Проверката е след сигнал на потребители, но комисията се е самосезирала.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове