Procter & Gamble обмисля продажба на бранда за коса Wella
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Procter & Gamble обмисля продажба на бранда за коса Wella

P&G ще се освободи от 80 до 100 продуктови линии, които реализират бавен растеж.

Procter & Gamble обмисля продажба на бранда за коса Wella

Потенциалната сделка може да е на стойност около 7 млрд. долара

4315 прочитания

P&G ще се освободи от 80 до 100 продуктови линии, които реализират бавен растеж.

© Reuters


Американската компания за потребителски стоки Procter & Gamble Co (P&G) обмисля да продаде бранда си за коса Wella и е наела за консултант Goldman Sachs. Пред Reuters източници от най-голямата световна компания в този сектор, запознати с плана за продажба, посочват, че за подразделението може да бъдат получени 7 млрд. долара. Това е част от плана на Procter & Gamble за преструктуриране на бизнеса.

Опипване на почвата

P&G разглеждат всички възможности за продажбата на звеното, което включва производството на професионални продукти и търговския бизнес. Към момента няма подробности как точно компанията ще направи това - може да се освободи от целия бранд или да продаде поделението на части, са изтъкнали източниците на агенцията. Говорител на P&G обяви, че компанията няма да коментира слухове или спекулации, а Goldman Sachs не са били открити за коментар.

В сегмента за производство на продукти за грижа за косата P&G притежава също и Clairol, която закупи от Bristol-Myers Squibb за почти 5 млрд. долара през 2001 г., както и Vidal Sassoon. Потенциални купувачи може да бъдат англоийско-холандската компания за производство на потребителски стоки Unilever и германската Henkel, които през 2002 г. влязоха в неформални разговори за придобиването на Wella. По-късно обаче компанията стана собственост на P&G, които я придобиха за 6.5 млрд. евро (8.1 млрд. долара).

Източници в групата предполагат, че компанията може да продаде и бранда Braun. Под него се произвеждат електрически самобръсначки и четки за зъби. Марката беше закупена от P&G като част от сделката за 57 млрд. долара за придобиването на Gillete през 2005 г.

Фокусиране върху печеливши производства

През август базираната в Синсинати P&G обяви, че ще се освободи от 80 до 100 продуктови линии, които реализират бавен растеж, за да съсредоточи усилията си върху останалите 80 бранда. Перспективните марки включват перилните препарати Tide и Pamers и др., които генерират голяма част от приходите и печалбата на групата. Като част от тази стратегия по-рано този месец P&G обяви, че продава бранда за производство на батерии Duracell на притежавания от Уорън Бъфет Berkshire Hathaway Inc. Освен това групата вече почти е финализирала продажбата на звеното си за производство на храни на домашни любимци, напомня Reuters. То ще бъде закупено от Mars Inc и Spectrum Brand Holdings Inc.

P&G започнаха многогодишна програма за преструктуриране на групата и вече са направени първите стъпки по съкращаване на хиляди служители. Като част от плана компанията ще създаде също така нови продукти и ще се стреми да разшири дела си на развиващите се пазари в отговор на натиска от на инвеститорите, сред които е и известният активист Уилям Акман, който закупи дял от групата през 2012 г.


4 коментара
  • 1
    2.5 avatar :-P
    2.5

    “През август базираната в Синсинати P&G обяви, че ще се освободи от 80 до 100 продуктови линии, които реализират бавен растеж, за да съсредоточи усилията си върху останалите 80 бранда.”

    P&G заприличаха на черна дупка, притегляйки всичко по пътя си!
    Сега ще видим чудото невидено, нещо, което е изплюто от свръх-гравитяцията на това пост социалистическо ДСО. Уви, едва ли ще доживеем да видим рухването на сапунената фабрика на чичо Сам. Поне преди той сам да е предал богу-дух...
    :-)

  • 2
    nv avatar :-|
    nv

    До коментар [#1] от "2.5":

    Имах удоволствието да работя в това "ДСО" 11 години. Преди няколко години тогавашният CEO AG Lafley беше на посещение в Букурещ и на срещата със служителите го пипитаха какво гиодържи буден нощем. Той шеговито отговори, че спи съвсем спокойно цяла нощ, но после каза, че най-сериозният проблем за него би бил, ако някой изобрети технология, позволяваща дрехите да се перат без прах за пране. Е, ракава технологи още няма, и P&G са в крепко здраве :)

  • 3
    izabell avatar :-|
    izabell

    Дано бранда инкасира дългосрочна доходност, щото преструктурирането винаги носи рискове и загуби.

  • 4
    nogica avatar :-P
    nogica

    Флакона с лак за коса на снимката е на Лореал,


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK