Турските туристи ще получават многократни български визи за зимния сезон

Гостите от южната ни съседка се очаква да се увеличат с 10%

Пампорово - ски зона 1 Студенец
Пампорово - ски зона 1 Студенец    ©  Георги Филипов
Пампорово - ски зона 1 Студенец
Пампорово - ски зона 1 Студенец    ©  Георги Филипов
Браншът настоява за прозрачност на разходваните средства за реклама.

На турските туристи, които искат да посетят българските курорти, ще бъдат издавани двукратни и многократни тримесечни визи, които ще важат в рамките на започнали зимен сезон. Това е разпоредено на българските консулства в Турция, съобщиха от Министерството на туризма.

Визово облекчение

През миналата седмица министър Николина Ангелкова обяви, че води разговори с колегите си от МВР и Министерството на външните работи, за да се облекчи визовият режим за туристи от съседните страни, които искат да почиват у нас.

По предварителни данни се очаква ръст на зимния туристически сезон у нас с около 4-5%, а най-много туристи се предвижда да дойдат от съседните ни страни - от Турция (ръст от 10%), от Сърбия и Гърция (повишение от 5%), от Македония и Румъния, посочват от ведомството.

Информацията е била представена на поредната среща с бранша, която имаше за цел да обсъди предстоящите маркетингови инициативи за промотиране на България като туристическа дестинация през следващата година.

На срещата са представени основните дейности, чрез които България ще се представя като туристическа дестинация - водещите борси и изложения, в които страната ще участва, интегрирани комуникационни кампании на целеви и стратегически пазари, бизнес форуми у нас и в чужбина. Ще има организирани и допълнителни мероприятия по време на съпътстващи събития – като българската изложба в Лувъра, Световната ски купа в Банско през февруари-март, инициативи, свързани с избора на София за европейска столица на спорта, и други важни за имиджа на страната ни мероприятия, посочват от министерството.

Браншът иска анализ на конкурентните предимства на България

На срещата бизнесът е поискал да бъде направен анализ на конкурентите предимства на България, тъй като това ще позвоява и за поли ясна и адекватна рекламна стратегия на страната, каквато в момента липсва. Браншът настоява за прозрачност на разходваните средства за реклама и отчет на ефективността на бъдещите дейности.

Ангелкова е поканила представителите на сектора до средата на следващата седмица да дадат конкретни предложения за това как да се използват средствата за национална туристическа реклама за 2015 г.

Представители на браншовите организации са поканени и да участват в нормативните документи, които предстои да се подготвят. В момента не са изготвени необходимите наредби към Закона за туризма, като това беше и една от причините през миналия месец част от сектора да изрази възражения срещу назначаването на зам.-министър Бранимир Ботев. Другите основни мотиви бяха блокираните средства за туризъм по европейски програми в последните 15 месеца, липсата на адекватно планиране и концепция за развитие на бранша, отсъствието на конструктивен диалог с неправителствените организации от туристическата индустрия.

След позицията на сектора министърът на туризма Николина Ангелкова заяви, че очаква заместникът й да се оттегли заради недоволството на много от организациите в бранша от назначаването му.

Още от Капитал

Радиопазарът в България

Радиопазарът в България