Транспортните фирми виждат голям потенциал в сектора

Отношенията между сектора и държавата обаче все така буксуват

Предизвикателство пред транспорта е намаляването на зависимостта от петрола
Предизвикателство пред транспорта е намаляването на зависимостта от петрола
Предизвикателство пред транспорта е намаляването на зависимостта от петрола    ©  ВЕЛКО АНГЕЛОВ
Предизвикателство пред транспорта е намаляването на зависимостта от петрола    ©  ВЕЛКО АНГЕЛОВ

Съществува огромна пропаст между реалността и това в главите на българските чиновници. Това заяви изпълнителният директор на  "Юнимастърс лоджистикс" Николай Божилов на първата годишна конференция на "Капитал" "Логистика и транспорт". Около 1000 компании работят в България и реализират ръст с по 20% на година, като частната индустрия се опитва да компенсира всичко, което липсва от страна на държавата, заяви още той.

Или за пореден път транспортно-логистичният бранш, виждащ в себе си сериозен потенциал, потвърди, че държавата припознава ролята си основно в изпълнението на оперативна програма "Транспорт", без да вниква по-детайлно в проблемите на бизнеса. От страна на държавата председателят на транспортната парламентарна комисия Гроздан Караджов заяви, че ще предаде на изпълнителната власт какви са пречките пред бранша.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
16 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    romolus avatar :-|
    Додо
    • + 8

    И какво сега, вече липсват и шофьори..
    Интересно, значи, след софтуера, и тук ,в транспорт и логистика има добри новини. Това е добре

    Нередност?
  • 2
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 3
    • + 21

    " приходите на камион на година са около 3 млн. евро, и при 30 хил. камиона това прави колкото целия туризъм", изчислява Христо Христов

    >>> Боже, какви глупости се търкалят по смятаните за сериозни икономически издания.

    Нередност?
  • 3
    hsf03382044 avatar :-P
    ТИР-АДЖИЯТА
    • - 3
    • + 10

    1. Няма съмнение в цифрите- за 20г. в транспорта съм запълнил с пари 2/3 от Швейцарските банки и 1/5 по офшорните зони;
    2. Виждам "колоси" на транспорта да се изказват - едните са мръсни педали, другите не ги кефи да плащат..,ама обличат костюми и словоблудстват, което обикновенно правят всеки ден; Не ме кефи да бачкам за Д и за Ю!;
    3. Др. Стоянов е обективен;
    4. ВОЛВО да не търсят публичност в подобен форум - смешно е!
    5. КАПИТАЛ, ако искате да сте професионални по темата не пишете глупости , а съберете обективна информация и я поднесете професионално!

    Нередност?
  • 4
    pesheff avatar :-|
    Пешката
    • - 1
    • + 2

    Какви очи имат да се оплакват тираджиите? 20% годишен ръст, и пак недостатъчни им се струват. И това по време на криза. За отношенията с турция съм съгласен - ЕС трябва да се задейства по въпроса, че агите много много се вземат на сериозно.

    И като се барат за лобисти, защо не ходият да говорят с АПИта, министерства, ББ, а и в Брюксел, да се пускат повече средства за интермодалната свързаност, както и работата по коридорите със западните балкани - Черно море - София - Скопие - Адриатика трябва да им е тотален приоритет ако исат да развиват потенцяла си като БГ компании в страна която реално граничи с два континета и осигурява юго-източната връзка с Кавказ и Азия.

    Нередност?
  • 5
    ivailoa avatar :-|
    Ivailo Asparouhov
    • - 1
    • + 6

    "като приходите на камион на година са около 3 млн. евро, и при 30 хил. камиона това прави колкото целия туризъм, а автомобилните "
    Не за пръп път Капитал публикува данни, които очевидно не са верни. От написаното излиза, че проходите в транспорта са 90 млрд. Евро годишно. Явно добавените 00 са многозначителни.

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 6
    comandante avatar :-|

    Едно добро начало е да се вдигнат цените на винетките за турски тирове и да се изравнят с Унгария например!

    Нередност?
  • 7
    mallorca avatar :-?
    mallorca
    • - 7
    • + 2

    Изобщо не са глупости, понеже въпросният господин Христов е собственик на една от най-големите спедиторски компании в България и ме съмнява да говори празни приказки.

    Нередност?
  • 8
    cuam4o avatar :-P
    Ангел
    • - 4

    Е то хубаво 3 милиона евро на камион, но това е за ТИР. Надали чичката с лекотоварния бус де изхвърля строителни отпадъци сънува такива цифри. Тоест от тези 67 000 разрешителни за превозвачи я има 5000 ТИР-а я няма.

    Нередност?
  • 9
    plamen.iankov avatar :-|
    plamen.iankov
    • + 6

    3 милиона евро на камион е меко, ама много меко казано тъпотия.

    3 000 000 / 365 дни =8200 на ден. НА ДЕН!
    Дори и в лева е невъзможно да се постигне.

    Капитал, или редакторите ви са некадърни неграмотници или Христов е опаткал няколко аператива преди конференцията

    Нередност?
  • 10
    petarpetarpetar avatar :-|
    petarpetarpetar
    • + 2

    През 2013 г. БВП възлиза на 78 115 млн. лв. по текущи цени. Преизчислен в евро, БВП е съответно 39 940 млн. евро.
    При заявените от менталния дефицит Христов 30000 камиона по 3 000 000 евро годишно това прави 90 000 000 000 евро.
    Ми то това е два пъти повече от БВП на България.
    Значи НСИ играе в отбора на Сивия сектор и крие от БВП.

    Нередност?
Нов коментар