Когато хлопне Високата порта

Турция въвежда нови мерки, за да изхвърли българските товарни превозвачи от пазара си

От 1 януари българските превози за и от Турция със сигурност ще намалеят.
От 1 януари българските превози за и от Турция със сигурност ще намалеят.
От 1 януари българските превози за и от Турция със сигурност ще намалеят.    ©  БТА
От 1 януари българските превози за и от Турция със сигурност ще намалеят.    ©  БТА

"Стоим на същия този път, за който навремето рицарите са давали живота си. И сега разбираме, че някой е издигнал на него плътен зид, с подкрепата на нашата пълна липса на адекватност." Така с няколко думи съсобственикът на "Дискордиа" Христо Христов, по време на конференцията "Логистика и транспорт" организирана "Капитал", описа ситуацията, в която се намират в момента българските товарни превозвачи на трасето за и от Турция. Думите му не са изненада за никого от транспортната индустрия - вече близо две години блокадите на българо-турската граница, опашките от камиони и забавянето на товари са ежедневие, което от време на време се прокрадва и в новинарските емисии с някоя допълнителна бюрократична спънка. Плахите опити на българската администрация да се пребори с проблемите се увенчават с различен успех, вариращ от нулата до малко под нея, независимо дали се изразяват в кротко изпълнение на всички турски условия или обратното - в резки реципрочни ограничения.

Накратко - Турция съвсем открито и последователно пази интересите на собствената си тежкотоварна флотилия, правейки всичко възможно именно тя да поеме товарите от и за страната. И ако това минава през прегазване на българските конкуренти, го поощрява. Сега, от 1 януари, югоизточната ни съседка въвежда поредна доза ограничения за чуждестранни камиони. И това макар и нечестно, не е нито странно, нито незаконно. Лошо би било, ако България не намери начина да подкрепи своята транспортна индустрия.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
12 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    avalanche avatar :-?
    avalanche
    • - 1
    • + 25

    Формално погледнато, това може да се заобиколи - браншовата организация да наеме един склад в Одрин и един в Свиленград, където превозвачите си оставят стоката, и правят по един бърз фиктивен курс с доставка бг-турция ...или някаква подобна схема..

    Нередност?
  • 2
    daskal1 avatar :-|
    daskal1
    • + 16

    Само едно мога да кажа: турците добре са изследвали ограниченията въведени от САЩ за мексиканските превозвачи в рамките на НАФТА. Да се надяваме че големите европейски икономики които имат сериозен бизнес в Турция ще помогнат за решаване на казуса.

    Нередност?
  • 3
    pirocorp avatar :-|
    Piroman
    • - 1
    • + 25

    Просто нашите да спрат да пропускат турски тираджии за 72 часа в турция като стане опашката 15-20 км и ще клекнат!

    Нередност?
  • 4
    rosiraycheva50._ avatar :-|
    Роси
    • - 4
    • + 5

    " И това макар и нечестно, не е нито странно, нито незаконно."
    Как може да е нечестно,но законно.Или на нас така ни е изгодно.Ами пазят си интереса хората.Ако и ние мислехме толкова за нашите интереси,какво по-хубаво от това.

    Нередност?
  • 5
    peni1948 avatar :-|
    Peni Radulov
    • - 1
    • + 12

    Може би ако 20полицейски автомобила ескортират неофициално турските тираджии т.е.да спазват скоростните ограничения в двете посоки.То съответно турските тир-превозвачи няма да смогват да превозват всички техни товари!?!

    Нередност?
  • 6
    nogica avatar :-|
    nogica
    • - 1
    • + 23

    не просто БГ митница трябва да си гледа работата на 100% и да спре рушвета и Турция ще клекне.

    Нередност?
  • 7
    gost22 avatar :-P
    gost22
    • + 37

    До коментар [#2] от "daskal1":

    А най-лесно е да се качат всички камиони на БДЖ, за да не разбиват магистралите, и нещо свързано с екологията. Ах, да, таксите за камиони от страни извън ЕС, ще са убийствени, но от друга страна, БДЖ-то ще трябва да плаща зелената енергия (която да излезе от микса на българските граждани)... но ако нещо не им харесва на съседите около забавянето, около регистарциите и квотите за вагони, винаги може да предоговорим разни неща срещу други отстъпки, примерно облекчение за българските превозвачи (стига да не пакостят незаконно)...

    Нередност?
  • 9
    jordan_vasilev avatar :-|
    DL
    • + 15

    До коментар [#8] от "aircraft_carrier":

    Явно имаш особена слабост към турските тираджии... Българските явно са те пренебрегнали...

    Нередност?
  • 10
    wyg53365051 avatar :-|
    Българофилъ
    • + 8

    До коментар [#8] от "aircraft_carrier":

    Мен ме дразнят боклукчиите с тая шумотевица сутрин. Да ги спрат ли сега, щото не са ми удобни? Само че къде ще си хвърлям боклука?
    Същото и с камионите, с дронове ли ще се разкарват всички стоки?


    Аз друго съм си мислел - щом техните съюзи на тираджии са гъсти с властите, защо и нашите не се сгъстят, правят барикади на входа, властта не се намесва и като Адидас, Найк и наркокартелите спрат да си получават стоката, ще получим интересни обаждания от вси страни. Тогава вече може да се сяда на маса за преговори или да се лобира в ЕС за единни правила.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал