Когато хлопне Високата порта
Турция въвежда нови мерки, за да изхвърли българските товарни превозвачи от пазара си


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
"Стоим на същия този път, за който навремето рицарите са давали живота си. И сега разбираме, че някой е издигнал на него плътен зид, с подкрепата на нашата пълна липса на адекватност." Така с няколко думи съсобственикът на "Дискордиа" Христо Христов, по време на конференцията "Логистика и транспорт" организирана "Капитал", описа ситуацията, в която се намират в момента българските товарни превозвачи на трасето за и от Турция. Думите му не са изненада за никого от транспортната индустрия - вече близо две години блокадите на българо-турската граница, опашките от камиони и забавянето на товари са ежедневие, което от време на време се прокрадва и в новинарските емисии с някоя допълнителна бюрократична спънка. Плахите опити на българската администрация да се пребори с проблемите се увенчават с различен успех, вариращ от нулата до малко под нея, независимо дали се изразяват в кротко изпълнение на всички турски условия или обратното - в резки реципрочни ограничения.
Накратко - Турция съвсем открито и последователно пази интересите на собствената си тежкотоварна флотилия, правейки всичко възможно именно тя да поеме товарите от и за страната. И ако това минава през прегазване на българските конкуренти, го поощрява. Сега, от 1 януари, югоизточната ни съседка въвежда поредна доза ограничения за чуждестранни камиони. И това макар и нечестно, не е нито странно, нито незаконно. Лошо би било, ако България не намери начина да подкрепи своята транспортна индустрия.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
12 коментара
Формално погледнато, това може да се заобиколи - браншовата организация да наеме един склад в Одрин и един в Свиленград, където превозвачите си оставят стоката, и правят по един бърз фиктивен курс с доставка бг-турция ...или някаква подобна схема..
Само едно мога да кажа: турците добре са изследвали ограниченията въведени от САЩ за мексиканските превозвачи в рамките на НАФТА. Да се надяваме че големите европейски икономики които имат сериозен бизнес в Турция ще помогнат за решаване на казуса.
Просто нашите да спрат да пропускат турски тираджии за 72 часа в турция като стане опашката 15-20 км и ще клекнат!
" И това макар и нечестно, не е нито странно, нито незаконно."
Как може да е нечестно,но законно.Или на нас така ни е изгодно.Ами пазят си интереса хората.Ако и ние мислехме толкова за нашите интереси,какво по-хубаво от това.
Може би ако 20полицейски автомобила ескортират неофициално турските тираджии т.е.да спазват скоростните ограничения в двете посоки.То съответно турските тир-превозвачи няма да смогват да превозват всички техни товари!?!
не просто БГ митница трябва да си гледа работата на 100% и да спре рушвета и Турция ще клекне.
До коментар [#2] от "daskal1":
А най-лесно е да се качат всички камиони на БДЖ, за да не разбиват магистралите, и нещо свързано с екологията. Ах, да, таксите за камиони от страни извън ЕС, ще са убийствени, но от друга страна, БДЖ-то ще трябва да плаща зелената енергия (която да излезе от микса на българските граждани)... но ако нещо не им харесва на съседите около забавянето, около регистарциите и квотите за вагони, винаги може да предоговорим разни неща срещу други отстъпки, примерно облекчение за българските превозвачи (стига да не пакостят незаконно)...
До коментар [#8] от "aircraft_carrier":
Явно имаш особена слабост към турските тираджии... Българските явно са те пренебрегнали...
До коментар [#8] от "aircraft_carrier":
Мен ме дразнят боклукчиите с тая шумотевица сутрин. Да ги спрат ли сега, щото не са ми удобни? Само че къде ще си хвърлям боклука?
Същото и с камионите, с дронове ли ще се разкарват всички стоки?
Аз друго съм си мислел - щом техните съюзи на тираджии са гъсти с властите, защо и нашите не се сгъстят, правят барикади на входа, властта не се намесва и като Адидас, Найк и наркокартелите спрат да си получават стоката, ще получим интересни обаждания от вси страни. Тогава вече може да се сяда на маса за преговори или да се лобира в ЕС за единни правила.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход