Коледата като туристическа атракция
Или как едни сезонни базари могат да привличат милиони туристи във Виена


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Автобусът с унгарска регистрация прави ляв завой от ринга и спира отстрани на кметството. Подрежда се в колона зад други десетина рейса с чужди номера – предимно от съседните държави от Източна Европа. Отваря врати и от него нетърпеливо слиза шумна група туристи на средна възраст с дебели якета, шапки и ръкавици. Правят няколко крачки и се смесват с тълпата пред пищната сграда на кметството и още по-пищния базар пред нея, наречен "Коледно вълшебство" (Wiener Adventzauber).
Виена е известна с коледното си настроение и важна част от нея са базарите, които се организират през декември. Започнали преди няколкостотин години като скромна уютна традиция, днес те са се превърнали в индустрия, която ангажира хиляди хора, привлича милиони посетители и генерира огромни приходи, които се разпределят между организаторите, общината и държавата под формата на данъци и такси. На пръв поглед базарите продължават да бъдат място за празнично веселие и пиене на ароматен пунш, но зад тях се върти колелото на добре смазан бизнес модел. А той успешно се пренася и в градове в други страни с близки католически традиции, а далечни подобия вече се развиват дори и на по-несвойствени места. Включително и в София.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.