Дигиталната реклама ще се изравни с телевизионната през 2019 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Дигиталната реклама ще се изравни с телевизионната през 2019 г.

Дигиталната реклама ще се изравни с телевизионната през 2019 г.

Кампаниите за мобилни устройства и социални мрежи ще подсилят ръста на цифровия пазар, който ще достигне 163 млрд. долара през следващата година

Юлиян Арнаудов
3976 прочитания

© reuters


Глобалните разходи за дигитална реклама ще се увеличат с 15% през следващата година и се очаква да се изравнят с телевизионната през 2019 г. Основните причини за растежа се очаква да бъдат средства, вложени в промоциите през мобилни устройства и кампании в социалните мрежи.

Дигиталните разходи за реклама ще достигнат 163 млрд. долара през 2015 г. и ще съставляват 30% от общите средства, заделени за тази цел, показват данните на изследователското звено Magna Global, което е част от маркетинговия гигант Interpublic Group of Companies. През следващата година общите пари за реклама по целия свят ще се увеличат с 4.8% до 536 млрд. долара, показват данните на изследователската компания.

През следващите четири години дигиталното пространство ще отговаря за 38% от световните разходи за реклама и така ще се изравни с телевизионните, които през последното десетилетие продължават да доминират пазара.

От малкия към още по-малкия екран

Прогнозата на Magna Global показва, че интересът на потребителите се измества от екраните на телевизорите към тези на мобилните устройства.

"Тази и следващата година изчисленията показват, че целият ръст на пазара идва от мобилния сегмент", коментира Винсът Литинг, изпълнителен директор на Magna Global, цитиран от Bloomberg. "Особено когато става дума за забавления вкъщи, смартфоните и таблетите се развиват много бързо", допълва той.

Разходите за телевизионна реклама се очаква да се увеличат с 3% през следващата и 6% през 2016 г., допълват от изследователската фирма. Тя се превръща в лидер на световния пазар и основен маркетингов канал през 1999 г., когато заменя като такъв вестниците. В момента подобна промяна се случва, като смартфоните и таблетите предлагат възможности, които задържат доста време потребителите да ползват устройствата. Като резултат разходите за мобилна реклама скачат рязко, коментират от Magna Global.

Според изследователската компания ZenithOptimedia средствата за мобилен маркетинг ще се увеличат средно с 38% годишно в периода от 2014 до 2017 г.

Проблемите на мобилната реклама

Едно от основните предизвикателства пред компаниите е малкият екран на смартфоните. Друго е, че рекламите на мобилни устройства се възприемат като натрапчиви от потребителите. Допълнително затруднение за маркетинг компаниите е фактът, че смартфоните не позволяват употребата на "бисквитки" – малки файлове, които следват потребителите кои сайтове посещават. Това прави невъзможно компаниите да определят дали дадена реклама е довела до покупка онлайн, както и усложнява предоставянето на насочен маркетинг и определяне на целевите групи.

Ситуацията може да се промени с въвеждането на дигиталните портфейли, чрез които потребителите да плащат през мобилните си телефони. Чрез тях компаниите ще могат да проследяват покупките и да съставят по-добри поведенчески профили. Социалните мрежи също могат да се използват като модел за това как да се правят рекламни кампании за мобилни устройства.

"Facebook и Twitter бързо преструктурираха своя бизнес и се насочиха към мобилно потребление и реклама", коментират от ZenithOptimedia, цитирани от Bloomberg. "Техните реклами са направени така, че да се слеят с останалото съдържание и да изглеждат като част от него, а не като отделен елемент, който дразни потребителя."

Според ZenithOptimedia двете социални мрежи отговарят за една трета от мобилния пазар за реклама.

Въпреки потенциала на мобилните устройства разходите за реклама през тях се очаква да забавят растеж през следващите години. Докато през 2014 г. те са се увеличили със 72%, то през следващата година се очаква те да пораснат с 45% и после да се забавят до 36% през 2016 г., обявиха от Magna Global. Причината за това е, че пазарът за смартфони и таблети става все по-наситен и парите за реклама за този сегмент вече са минали пика на растеж.

"Пикът на растежа е нормално явление за развиващ се сегмент. Мобилният пазар тръгна нагоре и започна да придобива мащабност преди две години, когато Facebook започна да експериментира", коментира Литинг.

Глобалните разходи за дигитална реклама ще се увеличат с 15% през следващата година и се очаква да се изравнят с телевизионната през 2019 г. Основните причини за растежа се очаква да бъдат средства, вложени в промоциите през мобилни устройства и кампании в социалните мрежи.

Дигиталните разходи за реклама ще достигнат 163 млрд. долара през 2015 г. и ще съставляват 30% от общите средства, заделени за тази цел, показват данните на изследователското звено Magna Global, което е част от маркетинговия гигант Interpublic Group of Companies. През следващата година общите пари за реклама по целия свят ще се увеличат с 4.8% до 536 млрд. долара, показват данните на изследователската компания.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

5 коментара
  • 1
    chicago514 avatar :-|
    chicago514

    Не щем бе.

  • 2
    eminem9876 avatar :-|
    eminem9876

    Възможно е дигиталната реклама да изпревари тв рекламата. При дигиталната има по-голямо таргетиране докато при телевизионната ако видеото ти е 30 секунди може много хора да не го видят ако сменят канала или изключат. Самият рейтинг на тв шоутата е многократно завишен с нереални гледания, защото системата е така остроена да гледат 500 докакинства и само те да се следят и на тяхна база да се смята статистическите данни. При телевизионната се дават прекалено много пари само за да може еди калко си хора евентуално да видят твоят клип.

  • 3
    pavel_p avatar :-(
    pavel_p

    Вие неразбрахте ли че всички СМАРТ телефони, таблити и т.н излъват в микровълновият спектър.Вие давате пари за да се разболеете примерно от Левкемия на кръвтта.. Всички електромагнитни вълни и особенно микро вълните влиаят мигновенно върху нивата на жизнено важнни хорммони.Първо се прекратява производството на Мелатонин.Започва да синтезира голямо количество стерсови хормони-Кортизол и Адренали. Следствие на което започваме да страдаме от безсъние, торбички под очите, главоболие, катаракт и т.н. Причината е, че при дългосрочно високи нива на Кортизол и Адреналин и много ниски на Мелатонин, повредите в клектите(ДНК) на организма немогат да бъдат възстановени и се стига до израждане и РАК, Левкемия, и т.н.. Най големите замърсители са WiFi рутери и GSM-и те. Те работят в микровълновитя чесотен диапазон.

  • 4
    pavel_p avatar :-(
    pavel_p

    Други изследвани биологични ефектти от продължително излагане на нейонизиращи микровълнови полета генерирани от WiFi и др. Комуникационни (GSM) устройства. Под биологично въздействие се подразбира появата на биохимични ефекти, психологични и поведенчески реакции на организма, тъканите и клетките под действие на нейонизиращо лъчение:
    главоболие, световъртеж, нарушения на съня и менструалния цикъл, снижен полов потенцил, повишена уморяемост, нервност, раздразнителност, сърцебиене, болки в крайниците, болки в ставите, болки в гърдите, нарушенo кръвно налягане, затруднено дишане, храносмилателни проблеми, обща слабост, загуба на памет и концентрация, нарушена нервна система, внезапна умора, катаракт на очите, болки в сърдечната област, сърдечносъдови заболявания, увреждания на плода, вродени дефекти, спонтанен аборт, стерилитет, биохимични и хистологични промени в черния дроб, сърцето, бъбреците и мозъчната тъкан, левкемия, детската левкемия, меланом на кожата, мозъчен тумор и рак.

    National Geographic направиха предаване по въпроса за електросмога в съвременните градове: https://www.youtube.com/watch?v=CKekrESXssM
    Мобилните телефони убиват повече хора от Цигарите: http://www.independent.co.uk/life-style/health-and-families/health-news/mobile-phones-more-dangerous-than-smoking-or-asbestos-802736.html

  • 5
    pavel_p avatar :-(
    pavel_p

    Отслабването на клетъчната мембрана, от действието на микровълните се използва в технологията на генетично изменяне. Това, което се случва е, че клетките биват разбити, бива неутрализиран електричния потенциал- самият живот в клетката- между външната и вътрешната страна на клетъчната мембрана. Повредените клетки стават лесни жертви за вирусите, гъбичките и други патогенни микро-организми. Естествените възстановителни механизми биват потиснати и клетките трябва да се адаптират към състояние на енергиен дефицит: така те преминават в режим от аеробно, към анаеробно „дишане”. Вместо вода и въгледроден диоксид, биват произведени водороден пероксид и въглероден моноксид. Когато се случи преобръщане в здравословните клетъчни процеси, клетките преминават от режим на ”здравословно” оксидиране, към „нездравословно” ферментиране.( източник )


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Новият пазар на труда

Новият пазар на труда

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK