С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 10 дек 2014, 12:53, 367311 прочитания

Ценовата война между телекомите в САЩ изяжда печалбите им

Промоциите идват в условията на високи разходи за инвестиции.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Агресивна ценова война между телекомите в Съединените щати, започната от третия по пазарен дял мобилен оператор Sprint, доведе до създаването на най-изгодните условия за потребителите в последните няколко години. Financial Times дори сравнява мобилните оператори с Дядо Коледа. Въпреки че за клиентите това са добри новини, печалбите на компаниите в отрасъла започнаха да намаляват.

Войната на Sprint

Sprint, която е собственост на японския милиардер Масайоши Сон, се оказва най-агресивният телеком на американския пазар през последния месец на годината според предлаганите промоции. Още преди Черния петък в САЩ операторът пусна на пазара промоционалния лизингов план за последния модел телефони на Apple iPhone 6 – "iPhone за цял живот" (iPhone-for-life), при който клиентите получиха възможността да се сдобият със смартфона само срещу 18 долара на месец. Това накара конкурентите ѝ T-Mobile и AT&T да отвърнат с подобни промоции.


Спад на клиентите на Verizon

Както повечето компании в отрасъла, Verizon се опита да задържи клиентите си с промоционални предложения, например отстъпка от 100 долара от цената на iPad, когато се закупува с iPhone. Телекомът обаче се въздържа от по-мащабно съкращаване на цените, надявайки се, че по-добрата му мрежа, както и изключителните му права за мачовете от Националната футболна лига ще убедят клиентите да не сменят оператора.

Въпреки това в понеделник Verizon, който е лидер на пазара на мобилни услуги в САЩ, публикува прессъобщение, в което заяви, че наблюдава "силен ръст на броя на потребителите на пазара". В него компанията отбелязва негативната за себе си тенденция, че мощната конкуренция е довела до спад на печалбата ѝ, както и до отлив на потребители, които са се насочили към други оператори, примамени от по-добрите условия. Това е част от по-продължителната тенденция клиентите ѝ да сключват договори с конкурентни доставчици, която се наблюдава още от октомври, когато Verizon изтъкна, че по време на празничния сезон е регистрирала рекорден отлив от 3.1 млн. потребители.



Повече инвестиции, по-малко приходи

Майкъл Ролинс от Citi посочва, че сигналите, идващи от Verizon, потвърждават "притесненията му относно краткосрочното финансово представяне" и на компанията, и на сектора като цяло. Той изтъкна пред Financial Times, че очаква конкурентният натиск да продължи и след Нова година. Други пазарни анализатори напомнят, че празничните промоции в страната идват в условия на тежка комбинация от забавяне на ръста на приходите и високи инвестиционни цени за телекомната индустрия в САЩ.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Boеing си осигури заем от 12 млрд. долара за справяне с кризата Boеing си осигури заем от 12 млрд. долара за справяне с кризата

Средствата ще предоставят допълнителна финансова гъвкавост на авиопроизводителя

29 яну 2020, 303 прочитания

България е 55-а от 132 държави по конкурентоспособност на талантите България е 55-а от 132 държави по конкурентоспособност на талантите

Начинът на живот дава предимство на страната, но проблем остава привличането на кадри, показва глобалният индекс GTCI

28 яну 2020, 908 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Печалбите на фракинг компаниите ще се свият догодина

Анализаторите прогнозират, че по-ниските цени на услугите може да изядат към 3.6 млрд. долара от приходите на фирмите в отрасъла

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Битката за столичната адвокатура

Изборите на органи на софийската колегия имат значение не само за професионалните интереси на гилдията, но и за институционалната зрялост на държавата

Грета Тунберг и пророците на климатичния апокалипсис

Световният икономически форум в Давос отново показа пропастта между думи и дела в областта на борбата с глобалното затопляне

Цветан Тодоров - човекът на чужда земя

Две нови издания хвърлят светлина върху личността и идеите на родения в България философ

Кино: "18% сиво"

През Европа към себе си със стил и чувство

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10