Транспортният министър поиска жп субсидиите да надскочат 500 млн. лв.

Ивайло Московски предупреди, че ако догодина железницата не получи 40 млн. лв. над заложените 472 млн. лв., ще съкращава влакове и служители

Ако бюджетната инжекция за пътническите превози не се увеличи, ще трябва да се съкратят 200 - 220 влака и 1500 - 2000 служители, обяви министър Московски
Ако бюджетната инжекция за пътническите превози не се увеличи, ще трябва да се съкратят 200 - 220 влака и 1500 - 2000 служители, обяви министър Московски
Ако бюджетната инжекция за пътническите превози не се увеличи, ще трябва да се съкратят 200 - 220 влака и 1500 - 2000 служители, обяви министър Московски    ©  ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА
Ако бюджетната инжекция за пътническите превози не се увеличи, ще трябва да се съкратят 200 - 220 влака и 1500 - 2000 служители, обяви министър Московски    ©  ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА

Данъкоплатците за поредна година ще дадат над 200 млн. лв. субсидия на БДЖ. Но според министъра на транспорта Ивайло Московски и това не е достатъчно. И ако бюджетната инжекция за пътническите превози не се увеличи с 40 млн. лв., ще трябва да се съкратят 200 - 220 влака и 1500 - 2000 служители. Това заяви пред депутатите в транспортната парламентарна комисия министърът.

За 2015 г. субсидията не е свита, просто е преразпределена. Московски обясни, че 40 млн. лв. от парите, с които разполагаше досега пътническото поделение за компенсиране на социалните пътувания, ще отидат за погасяване на задълженията към кредиторите. Те от доста време не могат да си съберат парите от държавната компания и вече предупредиха, че могат да осребрят обезпеченията по кредитите, т.е. вагони и мотриси на БДЖ.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
25 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    simo87 avatar :-|
    simo87
    • - 10
    • + 48

    Половин милиард лева годишна субсидия и железниците ни са на това трагично ниво. Нито лев повече отгоре над и без това огромната субсидия! Съкращение на влакове, на линии, на персонал, пресичане на кражбите, пускане на по-малки и по-икономични влакове, подобряване на безопасността и хигиената, автоматизация на системите.

    Нередност?
  • 2
    petergriffin avatar :-|
    petergriffin
    • - 9
    • + 38

    При приватизация на БДЖ, всичко ще се оправи.И влаковете ще са бързи, чисти и модерни, и пътниците няма да са основно цигани гратисчии.

    Проблемът е, че пазителите на реда от Атака и подобните им нещастници няма да позволят на нео либералите и юдео масоните да откраднат перлата на българската държава, както откраднаха електроразпределителната ни мрежа (макар и леко разпадаща се).

    Нередност?
  • 3
    kardinalat avatar :-?
    kardinalat
    • + 22

    докато не се реши къде ще се инвестира - само ще наливаме.

    Ясно е, че шнфраструктурата е публична. Там - ОК. При това доста. За да може да има базата за скорост и качество на път.

    останалото може да се даде на инициативата.

    Нередност?
  • 4
    longin avatar :-|
    longin
    • - 3
    • + 35

    последната отломка на социализма - пример не за реформи, а за липсата на такива

    Нередност?
  • 5
    nxl1415437695381604 avatar :-|
    Stoyo Tetevenski
    • - 25
    • + 17

    До petergriffin:
    Понеже с приватизацията на ЕРП-тата работата се оправи :)

    Нередност?
  • 6
    petergriffin avatar :-|
    petergriffin
    • - 9
    • + 19

    До коментар [#5] от "Stoyo Tetevenski":

    Със сигурност е по-добре, отколкото да са в безхаберните държавни ръце.Тогава да видиш ти спиране на тока при всеки лек ръмеж.

    Нередност?
  • 7
    petergriffin avatar :-|
    petergriffin
    • - 1
    • + 25

    До коментар [#5] от "Stoyo Tetevenski":

    П.С. Работата на държавата е да ги регулира, тя и тва не може и не иска да направи щото политиците и администраторите са страшно корумпирани.

    Та за това и дават на ЕРП-тата да ни шибат.А представи си сега, ако държавни чиновници са мениджъри (по нашенски - директори) на ЧЕЗ примерно.Ми то ше е в постоянна загуба бе брат ми, и ше си говорим за бездънната нереформирана яма чез.

    Или си го представяш по друг начин?

    Нередност?
  • 8
    nxl1415437695381604 avatar :-|
    Stoyo Tetevenski
    • - 15
    • + 5

    До коментар [#7] от "petergriffin":

    Представям си го, че в Англия плащаш по паунд на километър. Да ти имам и удобството, да ти имам и скоростта.

    За това има автобуси, който иска да му е удобно, да плаща. Ние ученици и студенти предпочитаме миризливите влакове на ниска цена :)

    Нередност?
  • 9
    cinik avatar :-|
    cinik
    • + 44

    Aз съм си сложил на десктопа един файл за копи/пейст и всеки път и като прочета за сетния вопъл на БДЖ за нова субсидия, съчетана със заплаха за закриване на отсечки, копирам и пускам един и същи въпрос:

    Защо не се обяви търг, ето каква субсидия плащаме в момента за тази и тази ЖП отсечка, ето какво е и разписанието, има ли желаещи частни компании да го поддържат срещу по-ниска субсидия?

    Лично впечатление: няма начин да не се намерят такива, защото никой друг няма да бута два полупразни вагона пътници с 80-тонен локомотив, както прави БДЖ. БДЖ-пътнически превози вози на 99% собственото си тегло.

    Нередност?
  • 10
    dr_t avatar :-|
    dr_t
    • - 3
    • + 13

    Стига с тези субсидии за БДЖ. Крайно време е да почне да се реформира с правене предварително на бизнес план/модел, първоначално с пилотни проекти. При доказване на ефективност да се приложи повсеместно.
    От друга страна всички които ползват намаления (например студентски, пенсионери и т.н.), вместо да плащат (например) 50%, то да плащат 60 до 75% от цената.
    Също така, бившите служители да не пътуват безплатно, а да си плащат изцяло билета и/или ако са пенсионери - наравно с остналите пенсионери, например 60-70%.
    Крайно врмеме е и хигиената и поддръжката да влакове и вагони да се подобри значително и едва тогава да се качат и цените на билетите с 5 до 10%...

    Нередност?
Нов коментар