Планът на Uber е да имаме инженерен хъб в София
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Планът на Uber е да имаме инженерен хъб в София

Планът на Uber е да имаме инженерен хъб в София

Патрик Щуденер, ръководител "Експанзия" за Централна и Източна Европа на компанията

Калина Горанова, Юлиян Арнаудов
21537 прочитания

© НАДЕЖДА ЧИПЕВА


След близо година спекулации и няколко седмици на мистериозна кампания за набиране на шофьори в интернет, технологичната компания Uber пусна своята услуга в България. Тя стои зад едноименното мобилно приложение, което позволява на потребителите да намират свободни до тях шофьори, които да ги закарат до желаната дестинация срещу определена сума. В същото време хората, които решат да станат шофьори, могат да изкарат добри пари срещу предоставянето на тази услуга, като използват своите лични автомобили. Предимството пред традиционните таксиметрови коли е, че всичко става през мобилното приложение на смартфона – от повикването, през проследяването на колата, след качване то изчислява на базата на местоположение и времетраене на пътуването колко да е сумата за превоза, до плащането, което автоматично се разпределя между шофьора и Uber. Накрая потребителите и шофьорите могат да дадат обратна връзка със специална възможност за рейтинг.

Във вторник компанията официално обяви, че пуска най-нискотарифната си услуга UberX в България. За момента тя ще е налична само в рамките на София, като потребителите могат да се регистрират. Цените са фиксирани – 0.70 лева за повикване, 0.40 лева за изминат километър и 0.20 лева за минута превоз. Крайната сума се изчислява, като към еднократната такса за повикване се прибавят таксите за изминато разстояние и колко време е отнело цялото пътуване. Така цените на Uber колите може да се окажат дори по-високи спрямо най-масовите таксита, ако се ползват на по-средни разстояния в силен трафик.

Uber разтърси таксиметровия бизнес по света. В много държави и градове има стриктни правила и ограничения за хората, които искат да станат таксиметрови шофьори. Например в Ню Йорк – мегаполис с население от 8.4 млн. души, разполага с едва 13.6 хил. издадени разрешения за такси. За справка, в повече от четири пъти по-малка София те са около 6-7 хил. Медальоните, които дават право за превоз на пътници в големите градове на САЩ струват много скъпо (понякога могат да достигнат до един милион долара) и се предоставят пожизнено на лицензирани водачи. Uber предлага услуга, която се опитва да избегне тежкия регулаторен режим, като предоставя на обикновени потребители с личните им автомобили (но преминали през стабилна селекция) да превозват пътници срещу заплащане. Така реално всеки, който отговаря на изискванията на компанията,  може да стане шофьор и да изкарва пари със собствената си кола. Концепцията е част от т.нар. икономика на споделянето и моделът е близък до приложенията за предоставяне на квартири под наем за няколко нощи AirBNB. Uber разчита на голям успех най-вече на пазари с много тежка регулация, където ограниченията намаляват броя на такситата и задържат цените високи.

Навлизането на американската компания в България беше предшествано от близо година подготовка. Горе-долу преди толкова време беше регистрирано местното звено, а през лятото на тази година, на конференцията на "Капитал" DigitalK ръководителят на Uber за Европа Джамбу Паланиапан намекна, че компанията има планове да навлезе на местния пазар, но не се ангажира със срокове. Впоследствие на официалния сайт на Uber бяха публикувани обяви за софтуерен инженер, който да осигури необходимото техническо обезпечение, както и за генерален мениджър и мениджър по логистиката и дейността.

Две седмици преди официалния старт във Facebook се появи страница с линк към сайта Kola v grada, която предлагаше "нов революционен начин да превозваш хора в София, използвайки собствената си кола". Изискванията и моделът се припокриваха с тези на Uber, като и адресът за връзка беше един и същ. Но до вторник нямаше потвърждение, че технологичната компания стои зад сайта и Facebook страницата, които след пускането на услугата бяха премахнати.

Докато Uber навлиза в София и други градове по света, дружеството е подложено на вълна от забрани от страна на регулаторите и властите в редица пазари, където то вече оперира. Освен това компанията беше въвлечена в редица скандали със следене на журналисти, събиране на прекалено много лична информация и потенциални пропуски при подбирането на шофьори. За сметка на това Uber осигури нов кръг от финансиране в края на изминалата седмица, когато привлече нови 1.2 млрд. долара от инвеститори.

Преди пускането на услугата, "Капитал" разговаря с Патрик Щуденер, ръководител "Експанзия" за Централна и Източна Европа на Uber.

Патрик Щуденер е ръководител на звено "Експанзия" за Централна и Източна Европа на Uber. Той е от Виена, но казва за себе си, че е израснал в международна среда. Завършва университета North Carolina в Чапъл Хил, САЩ, като специалностите му са "Икономика" и "Бизнес". Екипът на Патрик наскоро е открил поделенията на американската компания и в Прага, Варшава и Будапеща.

Може ли да кажете с колко шофьори започвате?

Ние нямаме шофьори, ние сме платформа, която свързва хората.

Колко хора са попълнили формулярите за кандидатстване за шофьори?

Скоро започнахме, така че в първите дни и седмици бъдете търпеливи, ако не дойде кола при вас веднага. Това е платформа, не знам и нямам контрол върху това колко души ще карат във всеки даден момент. Сигурен съм, че ситуацията ще бъде различна след два месеца, като засега ще е интересно да видим хиляди хора да използват приложението в София през първите дни от пускането на услугата. Имаме данните, с радост бих ги споделил, но ние сме частна компания и не можем да разкриваме такава търговска информация. Публично не можем да разкрием колко потребители имаме, защото очевидно това е чувствителна информация. Това, което виждаме в другите европейски градове и глобално, е темпото, с което платформата расте, което е доста впечатляващо.

Имате ли планове и за други градове в страната след София?

Да, абсолютно. В повечето страни започваме първо с най-големите градове, така че влизането в София е напълно разбираемо. Също вече наехме доста инженери в София. София ще бъде доста интересен град за нас. Вече сме наели 13 инженери и планираме през следващата година да имаме 30 - 40. Планът е да имаме инженерен хъб в София. Извън Сан Франциско, където имаме доста инженери, местата с такива центрове са само няколко в света, като София ще бъде първото в Европа.

Докъде стигна сформирането на мениджърския екип?

Назначихме няколко души вече. Все още си търсим генерален директор за България. 

Проверявате ли какво е психическото състояние на шофьорите?

Проверяваме криминалното им досие, както и шофьорското им минало и дали имат инциденти на пътя, защото искаме сигурни шофьори в платформата. Всяко пътуване е оценка на шофьора, защото в края на всяко пътуване шофьорът се оценява от клиента, а клиентът се оценява от шофьора.

В кой сегмент ще влезете - по-ниската ценова услуга или в по-високия клас?

Ще влезем с продукта UberX P2P, което е много голям тренд в икономиката на споделянето. Това, което забелязваме, е, че хората все повече питат кога UberX идва, възможно ли е да се свържа, за да намаля разходите си. Ако погледнете други градове, средната бройка на хора в един автомобил е 1.1 до 1.4 души на кола. Ако започнете да използвате високите технологии, запълняемостта може да се повиши на трима души, или по-малък брой автомобили ще транспортират по-голям брой хора. Представете си градове като София с 600 - 700 хил. автомобила да могат да намалят автомобилите на 200 хил. Това означава по-бързи пътувания. Това няма да стане за една нощ, но трендът е фокусът да се измести от притежаването на автомобил към споделянето на автомобил.

Цените на такситата са ниски в страната. Мислите ли, че ще бъдете толкова конкурентни, колкото в другите градове, където таксиметровата услуга е доста по-скъпа?

Конкуренцията е притежанието на кола срещу другите опции за пътуване. Искаме да направим възможно за хората да се свързват с други хора и да им помогнем да съкратят някои от разходите си по автомобила. Хората преценяват дали да използват тази възможност или не. Най-хубавото нещо е да има избор за потребителите. Повече опции означава и по-голяма конкуренция между тях.

Как определяте цената за превоз? Особено ако при такситата имаме минимална и максимална тарифа, Uber ще се съобразява ли с нея?

Тарифата за превоз определяме, като разглеждаме във всеки град каква ще е най-подходящата цена, при която ще имаме изгодна оферта за потребителите и шофьорите. Тя трябва да е достатъчно прозрачна, за да не се окаже, че за една и съща дистанция има голяма разлика в стойността за превоз. Затова във всеки град имаме установени цени, които са различни за различните услуги (в София се предлага само UberX – бел. ред.). Обикновено тарифата се определя на базата на сбора между изминатото разстояние и времето, за което то е изминато. В самото приложение може да видите колко точно ще ви струва за изминат километър и за всяка минута.

В колко града компанията е забранена?

Оперираме досега в 250 града в 50 държави по света.

Как ще се вместите в съществуващото в момента законодателство?

Законодателството и регулациите са нещо, за което получаваме много въпроси. Трудно е да има регулации за нещо, което не е съшествувало до момента. В много държави и градове се опитват да отговорят на въпроса къде точно попадаме в съществуващите норми, като има и обновяване на съществуващите норми, за да включат и технологиите в тях. Това е нещо, което следим във всяка страна и работим заедно с градските управи. Ние сме глобална компания, но с локално поле на действие и служители и искаме услугата да работи във всеки град и да предоставя ползи на гражданите. Регулациите са много важни, защото поставят рамки за гарантиране на сигурността. Това, което регулациите не бива да правят, е да ограничават избора на хората. 

Очаквате ли регулаторни проблеми в България?

Сега започваме, така че ми е трудно да кажа всичко, което е възможно да се случи. Ние се адаптираме, слушайки от клиентите какво работи добре и какво не. 

Притеснявате ли се от лобито на местните таксиметрови компании?

Това, което ние искаме да представим, е още една надеждна опция за придвижване в града. Ако хората решат да използват нещо ново, ние ще сме много щастливи от това.

Какви са ви целите за българския пазар?

Целта е до вас да пристига кола до пет минути. Това изисква много повече автомобили в петък вечер, отколкото във вторник в 15 часа. Невъзможно е да кажа точна бройка, понеже от град до град има голяма разлика. Сега сме се фокусирали върху София, но това, което е характерно за Uber, е, че много бързо става предпочитан избор и за хората, които живеят в по-необлагодетелствани райони откъм публичен транспорт, където опциите са много малко. Шофьорите на платформата Uber X по дефиниция могат да бъдат навсякъде. Едно от много хубавите неща е, че така можеш да се свържеш и с хората от твоята общност.

Колко коли ще са ви необходими в София, за да можете да обслужите всяко повикване в рамките на пет минути? Защото таксиметровите компании се аргументират, че без подобен мащаб няма да успеете да пробиете.

Технологията позволява да се подобри ефикасността. Изпадали сме десетки пъти в ситуация, в която сме имали нужда от кола, но не сме можели да намерим такава. А когато такава не ни е нужна, виждаме десет празни таксита да чакат на улицата. Чрез технологията на Uber хората могат да видят кои коли са свободни в определен радиус от тях, вместо да махат на всяка преминаващо такси. Едно е да търсиш кола, да чакаш автобуса, а друго е с едно натискане автомобилът да дойде при теб и да те вземе. Когато можеш да предоставиш на хората да се намират един друг, когато имат нужда – това е нещо прекрасно. Така чрез Uber най-близката свободна кола отива директно при пътника, вместо да кара безцелно в неговото търсене. По този начин се пести гориво, а не да идва автомобил, който е на 10 км разстояние, което е неефикасно. За конкретния брой коли, които са ни необходими, вече казах – всеки град е уникален. Искаме да растем, но не мога да ви кажа точно с колко автомобила ще започнем и ще продължим.

Възможно ли е лицензираните таксиметрови шофьори да работят за Uber?

Да, имаме много такива. Едно от основните предимства е гъвкавостта. Можеш да караш където и когато пожелаеш. По дефиниция хората, шофьори в платформата, имат една основна работа и когато имат допълнително време, могат да карат за платформата, за да си намалят разходите. 

Има ли механизми за предпазване на потребителите и шофьорите на Uber от измами и вандалски прояви?

Една от основните причини, че хората обичат да използват Uber, е, че това е едно приложение, което работи навсякъде. Ако отидете в Токио, няма да се притеснявате, че шофьорът, който ще ви кара, ще ви измами и ще поиска повече пари, отколкото са тарифите в града. Това става, като местният екип на Uber работи така, че да предложи най-добрата оферта. След като сте поръчали кола, получавате мейл, който ви показва карта с маршрута, снимка на шофьора и т.н. Накрая на пътуването се формира конкретна цена, която подробно показва как е изчислена на базата на време и измината дистанция. Ако имате въпроси или забележки, ние може да я преразгледаме и, ако се налага, да я коригираме, тъй като цялото плащане минава през кредитната ви карта и може да се правят корекции или да се отменят плащания. Освен това чрез системата за оценяване може да видим дали това се е случвало и преди с даден шофьор. Така, ако има проблем, може да разговаряме с него, за да се уверим, че това няма да се повтори.

Uber предлага ли застраховка или обезщетения, ако случайно стане катастрофа?

Да, застраховките са важна част от нашата политика относно безопасността и качеството на услугата, която предлагаме. Всяка страна разполага със собствени стандарти относно застраховането и безопасността. Да повторя – преди всеки шофьор да се включи към платформата в България, местният екип трябва да се увери, че колата разполага с всички документи и стикери за "Гражданска отговорност", технически преглед и т.н. Водачът трябва да предостави документите, че всичко е изрядно. За щастие в ЕС не можете да регистрирате превозно средство, без да имате сключена застраховка. Това е голямо предимство спрямо други държави, където няма такова изискване. Така че ние се уверяваме, че във всяка държава, където оперираме, шофьорите разполагат с всички необходими застраховки и документи и потребителите могат спокойно да се возят при тях.

Как се разпределя плащането между шофьора и Uber? Компанията взима определен процент комисиона ли?

Да, шофьорът плаща определена комисионна за свързване. Пътникът вижда просто колко е цялата сума, която му се удържа от картата. Когато се регистрирате, трябва да дадете валидна кредитна или дебитна карта, чрез която да се осъществява плащането за превоза. Като стигнете до крайната точка, ще видите в приложението колко пари струва то и тази сума отива в сметката на шофьора, като преди това се удържа дадена комисиона. 

Колко точно е комисионата?

Тя варира в зависимост от услугата и държавата, в която я предлагаме. Обикновено е около 20%.

Как предпазвате данните за кредитните карти и личната информация от външни пробиви?

Предпазването на данните е супер важно за нас, особено предвид факта, че във всяка държава има различни правила и регулации за предпазването и съхранението на личната информация. Това важи с пълна сила и за тези компании, които работят с обработването на банкови карти. Uber предприема доста мерки. Като започнем от това да предпазят физическите сървъри – в специални центрове за данни с високи нива на сигурност. Използваме най-добрите компании, специализирани в тази област. Освен това нашият модел не включва приходи от реклама и съответно не споделяме личната информация с други компании. Част от нашата стратегия е опазването на данните – от нейното съхранение до достъпа, който се осигурява до нея. 

В кои други пазари навлизате в момента освен в България?

Наскоро пуснахме Uber във Варшава, Прага, Будапеща, Виена преди няколко месеца, Москва, Санкт Петербург. Тази година се съсредоточихме доста силно върху Централна и Източна Европа и ще продължаваме да разширяваме списъка с градове, в които оперираме. София не е първият град, в който навлизаме на Балканите, вече сме достъпни в Истанбул и някои други градове тук, но определено няма да е последният от региона, който ще включим към услугата.

Как ще използвате последните два рунда от финансиране, които получихте през последната година, на обща стойност 2.4 млрд. долара?

Мисля, че в блога на Травис Каланик, главният изпълнителен директор на Uber, беше обяснено доста подробно за плановете на компанията. Той споменава, че ще се продължим да се фокусираме върху разширяването на услугите и местата, в които оперираме, особено в Азия.

Как се държи компанията на американския пазар покрай нарастващата конкуренция от Lyft?

Излизат нови и нови технологични компании, което е страхотно. Когато има някой друг освен теб, който да се опитва да прави иновации, те стимулира да продължиш да развиваш нови услуги и продукти. Това е идеята на конкуренцията – колкото по-силна е тя, толкова повече усилия полагаш, за да станеш най-добрият.

В България също имаме две сходни приложения – TaxiMe и TaxiStars. Планирате ли да разширите дейността си чрез придобиване на някое от тях?

В много градове намираме местни конкуренти. Но да повторя – това е за добро. Това ни предоставя възможност да се докажем, че сме най-добрите.

Uber успя да си създаде негативен имидж покрай различните скандали за следене на журналисти, събиране на повече от необходимите данни, некоректни шофьори и др. Как смятате да го изчистите?

На първо място, това (за следенето на журналистите) беше казано от един човек, който не представлява цялата компания и не е било редно да говори по този начин. Това е един хипотетичен сценарий, който не се е случил и се надяваме да не се случва. Важно е да се отбележи, че в Uber работят 1600 души по целия свят, които се стремят да доставят качествена услуга. Като всяка компания в растеж, ние увеличаваме бизнеса си и допускаме грешки. Но ние трябва да се поучим от тях, за да продължим да работим и да произвеждаме новаторски идеи и продукти.

Спекулира се, че използвате бързото разрастване, за да надуете пазарната оценка на компанията – това така ли е, или наистина искате да се развивате в страните, в които навлизате?

Uber няма официална пазарна оценка, ние сме частна компания. Хората спекулират с пазарната ни капитализация. Така че ние не се разрастваме, за да променим дадена твърда оценка.

Смятате ли, че може да има някакъв натиск от страна на властите и регулаторите върху шофьорите? Защото реално Uber не е регистриран превозвач, но ако бъде спрян шофьорът и се докаже, че взима пари за превоз и работи това – той подлежи на санкция.

Споменахте, че има вакуум в регулациите, а Uber е иновативна технология, която не се вписва плътно в тях. Затова през следващите седмици ние ще проведем срещи с регулаторите, за да измислим как да преодолеем тези проблеми. Искаме шофьорите да използват нашата платформа без проблеми. Но отново предстоят разговори и ще видим как ще се развият нещата. Подобни диалози с властите осъществяваме във всички градове, в които започваме да оперираме. Uber е много прозрачна компания, която разполага с много данни и изследвания, които може да предоставим, за да докажем, че с нашата услуга се подобрява градската среда и екосистема. Много градски управи осъзнаха това и заедно се опитваме да преодолеем потенциални регулаторни пропуски. Във Вашингтон например бяха променени значително регулациите, за да ги направят съпоставими с изискванията на XXI век, тъй като в тях няма разделение между традиционните и интернет базираните компании. Виждаме подобни действия във все повече места по света.

Да, но все пак най-уязвими са шофьорите, защото могат да бъдат глобени, а колата им иззета, като компанията да не поеме никаква отговорност.

Ние предоставяме платформа, която хората ползват. Това е потребителската ни база, която за нас е много важна и ние ще се постараем хората да я ползват без проблеми.

След близо година спекулации и няколко седмици на мистериозна кампания за набиране на шофьори в интернет, технологичната компания Uber пусна своята услуга в България. Тя стои зад едноименното мобилно приложение, което позволява на потребителите да намират свободни до тях шофьори, които да ги закарат до желаната дестинация срещу определена сума. В същото време хората, които решат да станат шофьори, могат да изкарат добри пари срещу предоставянето на тази услуга, като използват своите лични автомобили. Предимството пред традиционните таксиметрови коли е, че всичко става през мобилното приложение на смартфона – от повикването, през проследяването на колата, след качване то изчислява на базата на местоположение и времетраене на пътуването колко да е сумата за превоза, до плащането, което автоматично се разпределя между шофьора и Uber. Накрая потребителите и шофьорите могат да дадат обратна връзка със специална възможност за рейтинг.

Във вторник компанията официално обяви, че пуска най-нискотарифната си услуга UberX в България. За момента тя ще е налична само в рамките на София, като потребителите могат да се регистрират. Цените са фиксирани – 0.70 лева за повикване, 0.40 лева за изминат километър и 0.20 лева за минута превоз. Крайната сума се изчислява, като към еднократната такса за повикване се прибавят таксите за изминато разстояние и колко време е отнело цялото пътуване. Така цените на Uber колите може да се окажат дори по-високи спрямо най-масовите таксита, ако се ползват на по-средни разстояния в силен трафик.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

46 коментара
  • 1
    kireto avatar :-?
    Кирето

    Прочетох интервюто и общото ми впечатление е, че господина "бяга" от неудобните въпроси.
    По принцип не ползвам такси, но с интерес бих чул някой, който вече е ползвал услугите им тук..
    Другото, което ми е интересно е реакцията на на'ште бакшиши...

  • 2
    virakocha avatar :-|
    EU defender

    Пожелавам им успех, но ето - в момента няма нито една кола в София. Факт.

  • 3
    virakocha avatar :-|
    EU defender

    Имам двама познати, които вече са ползвали убер и отзивите им са добри. Но според мен шофьорите очакваха някакво чудо и след като то логично не се състоя, нещата затихнаха. Не е учудващо, огромна част от хората ползват смартфоните си за аксесоар към "имиджа" си. Жалко.

  • 4
    misho73 avatar :-|
    misho73

    "Едно от много хубавите неща е, че така можеш да се свържеш и с хората от твоята общност."

    Ох че клиширано! Като от презентация на американска фирма. И кв'а общност е точно Люлин? Ние сме стадо бизони бе пич, к'ви комюнитита те гонят :-) Без да съм в Люлин познавам трима от входа, ебаси общността.

    "могат да карат за платформата, за да си намалят разходите. "

    А аз си мислех че ще си увеличават дохода, то само намалявало разходите. На? Ти да видиш :-) Нещо преводача е задрямал :-)

    - "ако бъде спрян шофьорът и се докаже, че взима пари за превоз и работи това – той подлежи на санкция"
    - "Ние предоставяме платформа, която хората ползват."

    На това му викам на ръба на закона. Не че закона в случая е много адекватен, де. Все пак човека е казал че свързват купувач и продавач, пък дали те си разменят хероин, транспортна услуга или секс, си е тяхна работа. Поне е честен.
    -----
    Добре дошли от мен. Ако им върви, значи е имало нужда. Ако не друго, чужденците ще се кефят че бай мангал няма да ги дере защото не могат да четат на кирилица. Поне това е от полза.

  • 5
    primerno avatar :-|
    primerno

    По начина, по който говори господина е идеален за политик, заради способността му да не отговаря на зададения му въпрос!

  • 6
    daskal1 avatar :-|
    daskal1

    Основният проблем с Юбер в САЩ е степента на информационна защитеност на личността. Юбер-апликацията дава доста много информация за личния живот на клиентите си, местата до които отиват на гости например, домашния адрес, и т.н. Дори да махнете апликацията, данните ви остават в системата на Юбер. Така че една добра, задълбочена дискусия явно има място.
    В НюЙорк например под натиска на профсъюзите на такситата Юбер не може да вземе клиент до един час от времето на заявката - мярка за даване предимство на регулираните таксита (които в НюЙорк през 2014 са ограничени до 13,000; за сравнение през 1950-те са били 27,000). Ограниченията са за да се стимулира ползването на обществен транспорт.

  • 7
    tulsa avatar :-P
    тулса

    Ограниченията са за да се стимулира ползването на обществен транспорт.
    ...........
    Това си е едно изключително преживяване, особено в час пик.

  • 8
    virakocha avatar :-|
    EU defender

    До коментар [#6] от "daskal1":

    Ти ако си мислиш, че гугъл не знае всичко за теб....

  • 9
    daskal1 avatar :-|
    daskal1

    До коментар [#8] от "Европеец":

    Не, не знае всичко. Не може да следи кеш транзакциите.

  • 10
    daskal1 avatar :-|
    daskal1

    До коментар [#7] от "тулса":

    Е, социалистическа република Ню Йорк си има своите добри и лоши страни. Живеещите там се чудят как живеят хората извън НюЙорк, ако въобще има живот извън избраната зона :-).


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK