Планът на Uber е да имаме инженерен хъб в София

Патрик Щуденер, ръководител "Експанзия" за Централна и Източна Европа на компанията

   ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА
   ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА

След близо година спекулации и няколко седмици на мистериозна кампания за набиране на шофьори в интернет, технологичната компания Uber пусна своята услуга в България. Тя стои зад едноименното мобилно приложение, което позволява на потребителите да намират свободни до тях шофьори, които да ги закарат до желаната дестинация срещу определена сума. В същото време хората, които решат да станат шофьори, могат да изкарат добри пари срещу предоставянето на тази услуга, като използват своите лични автомобили. Предимството пред традиционните таксиметрови коли е, че всичко става през мобилното приложение на смартфона – от повикването, през проследяването на колата, след качване то изчислява на базата на местоположение и времетраене на пътуването колко да е сумата за превоза, до плащането, което автоматично се разпределя между шофьора и Uber. Накрая потребителите и шофьорите могат да дадат обратна връзка със специална възможност за рейтинг.

Във вторник компанията официално обяви, че пуска най-нискотарифната си услуга UberX в България. За момента тя ще е налична само в рамките на София, като потребителите могат да се регистрират. Цените са фиксирани – 0.70 лева за повикване, 0.40 лева за изминат километър и 0.20 лева за минута превоз. Крайната сума се изчислява, като към еднократната такса за повикване се прибавят таксите за изминато разстояние и колко време е отнело цялото пътуване. Така цените на Uber колите може да се окажат дори по-високи спрямо най-масовите таксита, ако се ползват на по-средни разстояния в силен трафик.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се