Планът на Uber е да имаме инженерен хъб в София

Патрик Щуденер, ръководител "Експанзия" за Централна и Източна Европа на компанията

   ©  НАДЕЖДА ЧИПЕВА

След близо година спекулации и няколко седмици на мистериозна кампания за набиране на шофьори в интернет, технологичната компания Uber пусна своята услуга в България. Тя стои зад едноименното мобилно приложение, което позволява на потребителите да намират свободни до тях шофьори, които да ги закарат до желаната дестинация срещу определена сума. В същото време хората, които решат да станат шофьори, могат да изкарат добри пари срещу предоставянето на тази услуга, като използват своите лични автомобили. Предимството пред традиционните таксиметрови коли е, че всичко става през мобилното приложение на смартфона – от повикването, през проследяването на колата, след качване то изчислява на базата на местоположение и времетраене на пътуването колко да е сумата за превоза, до плащането, което автоматично се разпределя между шофьора и Uber. Накрая потребителите и шофьорите могат да дадат обратна връзка със специална възможност за рейтинг.

Във вторник компанията официално обяви, че пуска най-нискотарифната си услуга UberX в България. За момента тя ще е налична само в рамките на София, като потребителите могат да се регистрират. Цените са фиксирани – 0.70 лева за повикване, 0.40 лева за изминат километър и 0.20 лева за минута превоз. Крайната сума се изчислява, като към еднократната такса за повикване се прибавят таксите за изминато разстояние и колко време е отнело цялото пътуване. Така цените на Uber колите може да се окажат дори по-високи спрямо най-масовите таксита, ако се ползват на по-средни разстояния в силен трафик.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
46 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    kireto avatar :-?
    Кирето
    • - 1
    • + 81

    Прочетох интервюто и общото ми впечатление е, че господина "бяга" от неудобните въпроси.
    По принцип не ползвам такси, но с интерес бих чул някой, който вече е ползвал услугите им тук..
    Другото, което ми е интересно е реакцията на на'ште бакшиши...

    Нередност?
  • 2
    virakocha avatar :-|
    EU defender
    • - 1
    • + 31

    Пожелавам им успех, но ето - в момента няма нито една кола в София. Факт.

    Нередност?
  • 3
    virakocha avatar :-|
    EU defender
    • - 3
    • + 35

    Имам двама познати, които вече са ползвали убер и отзивите им са добри. Но според мен шофьорите очакваха някакво чудо и след като то логично не се състоя, нещата затихнаха. Не е учудващо, огромна част от хората ползват смартфоните си за аксесоар към "имиджа" си. Жалко.

    Нередност?
  • 4
    misho73 avatar :-|
    misho73
    • - 3
    • + 66

    "Едно от много хубавите неща е, че така можеш да се свържеш и с хората от твоята общност."

    Ох че клиширано! Като от презентация на американска фирма. И кв'а общност е точно Люлин? Ние сме стадо бизони бе пич, к'ви комюнитита те гонят :-) Без да съм в Люлин познавам трима от входа, ебаси общността.

    "могат да карат за платформата, за да си намалят разходите. "

    А аз си мислех че ще си увеличават дохода, то само намалявало разходите. На? Ти да видиш :-) Нещо преводача е задрямал :-)

    - "ако бъде спрян шофьорът и се докаже, че взима пари за превоз и работи това – той подлежи на санкция"
    - "Ние предоставяме платформа, която хората ползват."

    На това му викам на ръба на закона. Не че закона в случая е много адекватен, де. Все пак човека е казал че свързват купувач и продавач, пък дали те си разменят хероин, транспортна услуга или секс, си е тяхна работа. Поне е честен.
    -----
    Добре дошли от мен. Ако им върви, значи е имало нужда. Ако не друго, чужденците ще се кефят че бай мангал няма да ги дере защото не могат да четат на кирилица. Поне това е от полза.

    Нередност?
  • 5
    primerno avatar :-|
    primerno
    • - 2
    • + 57

    По начина, по който говори господина е идеален за политик, заради способността му да не отговаря на зададения му въпрос!

    Нередност?
  • 6
    daskal1 avatar :-|
    daskal1
    • - 2
    • + 23

    Основният проблем с Юбер в САЩ е степента на информационна защитеност на личността. Юбер-апликацията дава доста много информация за личния живот на клиентите си, местата до които отиват на гости например, домашния адрес, и т.н. Дори да махнете апликацията, данните ви остават в системата на Юбер. Така че една добра, задълбочена дискусия явно има място.
    В НюЙорк например под натиска на профсъюзите на такситата Юбер не може да вземе клиент до един час от времето на заявката - мярка за даване предимство на регулираните таксита (които в НюЙорк през 2014 са ограничени до 13,000; за сравнение през 1950-те са били 27,000). Ограниченията са за да се стимулира ползването на обществен транспорт.

    Нередност?
  • 7
    tulsa avatar :-P
    тулса
    • - 1
    • + 21

    Ограниченията са за да се стимулира ползването на обществен транспорт.
    ...........
    Това си е едно изключително преживяване, особено в час пик.

    Нередност?
  • 8
    virakocha avatar :-|
    EU defender
    • - 2
    • + 26

    До коментар [#6] от "daskal1":

    Ти ако си мислиш, че гугъл не знае всичко за теб....

    Нередност?
  • 9
    daskal1 avatar :-|
    daskal1
    • - 2
    • + 11

    До коментар [#8] от "Европеец":

    Не, не знае всичко. Не може да следи кеш транзакциите.

    Нередност?
  • 10
    daskal1 avatar :-|
    daskal1
    • + 19

    До коментар [#7] от "тулса":

    Е, социалистическа република Ню Йорк си има своите добри и лоши страни. Живеещите там се чудят как живеят хората извън НюЙорк, ако въобще има живот извън избраната зона :-).

    Нередност?
Нов коментар