С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
46 12 дек 2014, 15:41, 21301 прочитания

Планът на Uber е да имаме инженерен хъб в София

Патрик Щуденер, ръководител "Експанзия" за Централна и Източна Европа на компанията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
В кой сегмент ще влезете - по-ниската ценова услуга или в по-високия клас?

Ще влезем с продукта UberX P2P, което е много голям тренд в икономиката на споделянето. Това, което забелязваме, е, че хората все повече питат кога UberX идва, възможно ли е да се свържа, за да намаля разходите си. Ако погледнете други градове, средната бройка на хора в един автомобил е 1.1 до 1.4 души на кола. Ако започнете да използвате високите технологии, запълняемостта може да се повиши на трима души, или по-малък брой автомобили ще транспортират по-голям брой хора. Представете си градове като София с 600 - 700 хил. автомобила да могат да намалят автомобилите на 200 хил. Това означава по-бързи пътувания. Това няма да стане за една нощ, но трендът е фокусът да се измести от притежаването на автомобил към споделянето на автомобил.

Цените на такситата са ниски в страната. Мислите ли, че ще бъдете толкова конкурентни, колкото в другите градове, където таксиметровата услуга е доста по-скъпа?
Конкуренцията е притежанието на кола срещу другите опции за пътуване. Искаме да направим възможно за хората да се свързват с други хора и да им помогнем да съкратят някои от разходите си по автомобила. Хората преценяват дали да използват тази възможност или не. Най-хубавото нещо е да има избор за потребителите. Повече опции означава и по-голяма конкуренция между тях.


Как определяте цената за превоз? Особено ако при такситата имаме минимална и максимална тарифа, Uber ще се съобразява ли с нея?
Тарифата за превоз определяме, като разглеждаме във всеки град каква ще е най-подходящата цена, при която ще имаме изгодна оферта за потребителите и шофьорите. Тя трябва да е достатъчно прозрачна, за да не се окаже, че за една и съща дистанция има голяма разлика в стойността за превоз. Затова във всеки град имаме установени цени, които са различни за различните услуги (в София се предлага само UberX – бел. ред.). Обикновено тарифата се определя на базата на сбора между изминатото разстояние и времето, за което то е изминато. В самото приложение може да видите колко точно ще ви струва за изминат километър и за всяка минута.

В колко града компанията е забранена?
Оперираме досега в 250 града в 50 държави по света.
   
Как ще се вместите в съществуващото в момента законодателство?
Законодателството и регулациите са нещо, за което получаваме много въпроси. Трудно е да има регулации за нещо, което не е съшествувало до момента. В много държави и градове се опитват да отговорят на въпроса къде точно попадаме в съществуващите норми, като има и обновяване на съществуващите норми, за да включат и технологиите в тях. Това е нещо, което следим във всяка страна и работим заедно с градските управи. Ние сме глобална компания, но с локално поле на действие и служители и искаме услугата да работи във всеки град и да предоставя ползи на гражданите. Регулациите са много важни, защото поставят рамки за гарантиране на сигурността. Това, което регулациите не бива да правят, е да ограничават избора на хората. 

Очаквате ли регулаторни проблеми в България?
Сега започваме, така че ми е трудно да кажа всичко, което е възможно да се случи. Ние се адаптираме, слушайки от клиентите какво работи добре и какво не. 



Притеснявате ли се от лобито на местните таксиметрови компании?
Това, което ние искаме да представим, е още една надеждна опция за придвижване в града. Ако хората решат да използват нещо ново, ние ще сме много щастливи от това.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Веригата Lafka затвори 10 Веригата Lafka затвори

На пазара прогнозират, че държавата в лицето на спортния тотализатор или "Български пощи", ще придобие веригата до седмици

22 фев 2020, 10776 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Когато Lafka не превзе София

Веригата приключва с агресивната експанзия и залага на франчайза

Още от Капитал
Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Валдис Домбровскис: В България виждам опит да се реши несъществуващ проблем

Изпълнителният заместник-председател на Европейската комисия пред "Капитал"

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10