С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
46 12 дек 2014, 15:41, 21131 прочитания

Планът на Uber е да имаме инженерен хъб в София

Патрик Щуденер, ръководител "Експанзия" за Централна и Източна Европа на компанията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Какви са ви целите за българския пазар?

Целта е до вас да пристига кола до пет минути. Това изисква много повече автомобили в петък вечер, отколкото във вторник в 15 часа. Невъзможно е да кажа точна бройка, понеже от град до град има голяма разлика. Сега сме се фокусирали върху София, но това, което е характерно за Uber, е, че много бързо става предпочитан избор и за хората, които живеят в по-необлагодетелствани райони откъм публичен транспорт, където опциите са много малко. Шофьорите на платформата Uber X по дефиниция могат да бъдат навсякъде. Едно от много хубавите неща е, че така можеш да се свържеш и с хората от твоята общност.

Колко коли ще са ви необходими в София, за да можете да обслужите всяко повикване в рамките на пет минути? Защото таксиметровите компании се аргументират, че без подобен мащаб няма да успеете да пробиете.
Технологията позволява да се подобри ефикасността. Изпадали сме десетки пъти в ситуация, в която сме имали нужда от кола, но не сме можели да намерим такава. А когато такава не ни е нужна, виждаме десет празни таксита да чакат на улицата. Чрез технологията на Uber хората могат да видят кои коли са свободни в определен радиус от тях, вместо да махат на всяка преминаващо такси. Едно е да търсиш кола, да чакаш автобуса, а друго е с едно натискане автомобилът да дойде при теб и да те вземе. Когато можеш да предоставиш на хората да се намират един друг, когато имат нужда – това е нещо прекрасно. Така чрез Uber най-близката свободна кола отива директно при пътника, вместо да кара безцелно в неговото търсене. По този начин се пести гориво, а не да идва автомобил, който е на 10 км разстояние, което е неефикасно. За конкретния брой коли, които са ни необходими, вече казах – всеки град е уникален. Искаме да растем, но не мога да ви кажа точно с колко автомобила ще започнем и ще продължим.


Възможно ли е лицензираните таксиметрови шофьори да работят за Uber?
Да, имаме много такива. Едно от основните предимства е гъвкавостта. Можеш да караш където и когато пожелаеш. По дефиниция хората, шофьори в платформата, имат една основна работа и когато имат допълнително време, могат да карат за платформата, за да си намалят разходите. 

Има ли механизми за предпазване на потребителите и шофьорите на Uber от измами и вандалски прояви?
Една от основните причини, че хората обичат да използват Uber, е, че това е едно приложение, което работи навсякъде. Ако отидете в Токио, няма да се притеснявате, че шофьорът, който ще ви кара, ще ви измами и ще поиска повече пари, отколкото са тарифите в града. Това става, като местният екип на Uber работи така, че да предложи най-добрата оферта. След като сте поръчали кола, получавате мейл, който ви показва карта с маршрута, снимка на шофьора и т.н. Накрая на пътуването се формира конкретна цена, която подробно показва как е изчислена на базата на време и измината дистанция. Ако имате въпроси или забележки, ние може да я преразгледаме и, ако се налага, да я коригираме, тъй като цялото плащане минава през кредитната ви карта и може да се правят корекции или да се отменят плащания. Освен това чрез системата за оценяване може да видим дали това се е случвало и преди с даден шофьор. Така, ако има проблем, може да разговаряме с него, за да се уверим, че това няма да се повтори.

Uber предлага ли застраховка или обезщетения, ако случайно стане катастрофа?
Да, застраховките са важна част от нашата политика относно безопасността и качеството на услугата, която предлагаме. Всяка страна разполага със собствени стандарти относно застраховането и безопасността. Да повторя – преди всеки шофьор да се включи към платформата в България, местният екип трябва да се увери, че колата разполага с всички документи и стикери за "Гражданска отговорност", технически преглед и т.н. Водачът трябва да предостави документите, че всичко е изрядно. За щастие в ЕС не можете да регистрирате превозно средство, без да имате сключена застраховка. Това е голямо предимство спрямо други държави, където няма такова изискване. Така че ние се уверяваме, че във всяка държава, където оперираме, шофьорите разполагат с всички необходими застраховки и документи и потребителите могат спокойно да се возят при тях.

Как се разпределя плащането между шофьора и Uber? Компанията взима определен процент комисиона ли?
Да, шофьорът плаща определена комисионна за свързване. Пътникът вижда просто колко е цялата сума, която му се удържа от картата. Когато се регистрирате, трябва да дадете валидна кредитна или дебитна карта, чрез която да се осъществява плащането за превоза. Като стигнете до крайната точка, ще видите в приложението колко пари струва то и тази сума отива в сметката на шофьора, като преди това се удържа дадена комисиона. 


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Latecoere разширява завода си край Пловдив с инвестиция за 5.5 млн. лв. 1 Latecoere разширява завода си край Пловдив с инвестиция за 5.5 млн. лв.

В новия си цех компанията ще произвежда носовата част на самолети Airbus

9 дек 2019, 1031 прочитания

Китай ще смени целия чужд софтуер и хардуер в държавната администрация 2 Китай ще смени целия чужд софтуер и хардуер в държавната администрация

Страната ще смени между 20 и 30 млн. устройства в следващите три години

9 дек 2019, 890 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Когато Lafka не превзе София

Веригата приключва с агресивната експанзия и залага на франчайза

Още от Капитал
Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Четиримилиардната алтернатива

Годината е рекордна за взаимните фондове, като те са сред малкото инвестиции, които бият инфлацията, макар да има и доста на загуба

Къде е еко-то в данъка за колите

Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

ЕСМ на 50

Поглед към влиянителния музикален лейбъл навръх 50-годишнината му

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10