С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
46 12 дек 2014, 15:41, 21139 прочитания

Планът на Uber е да имаме инженерен хъб в София

Патрик Щуденер, ръководител "Експанзия" за Централна и Източна Европа на компанията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Колко точно е комисионата?

Тя варира в зависимост от услугата и държавата, в която я предлагаме. Обикновено е около 20%.

Как предпазвате данните за кредитните карти и личната информация от външни пробиви?
Предпазването на данните е супер важно за нас, особено предвид факта, че във всяка държава има различни правила и регулации за предпазването и съхранението на личната информация. Това важи с пълна сила и за тези компании, които работят с обработването на банкови карти. Uber предприема доста мерки. Като започнем от това да предпазят физическите сървъри – в специални центрове за данни с високи нива на сигурност. Използваме най-добрите компании, специализирани в тази област. Освен това нашият модел не включва приходи от реклама и съответно не споделяме личната информация с други компании. Част от нашата стратегия е опазването на данните – от нейното съхранение до достъпа, който се осигурява до нея. 


В кои други пазари навлизате в момента освен в България?
Наскоро пуснахме Uber във Варшава, Прага, Будапеща, Виена преди няколко месеца, Москва, Санкт Петербург. Тази година се съсредоточихме доста силно върху Централна и Източна Европа и ще продължаваме да разширяваме списъка с градове, в които оперираме. София не е първият град, в който навлизаме на Балканите, вече сме достъпни в Истанбул и някои други градове тук, но определено няма да е последният от региона, който ще включим към услугата.

Как ще използвате последните два рунда от финансиране, които получихте през последната година, на обща стойност 2.4 млрд. долара?
Мисля, че в блога на Травис Каланик, главният изпълнителен директор на Uber, беше обяснено доста подробно за плановете на компанията. Той споменава, че ще се продължим да се фокусираме върху разширяването на услугите и местата, в които оперираме, особено в Азия.

Как се държи компанията на американския пазар покрай нарастващата конкуренция от Lyft?
Излизат нови и нови технологични компании, което е страхотно. Когато има някой друг освен теб, който да се опитва да прави иновации, те стимулира да продължиш да развиваш нови услуги и продукти. Това е идеята на конкуренцията – колкото по-силна е тя, толкова повече усилия полагаш, за да станеш най-добрият.

В България също имаме две сходни приложения – TaxiMe и TaxiStars. Планирате ли да разширите дейността си чрез придобиване на някое от тях?
В много градове намираме местни конкуренти. Но да повторя – това е за добро. Това ни предоставя възможност да се докажем, че сме най-добрите.

Uber успя да си създаде негативен имидж покрай различните скандали за следене на журналисти, събиране на повече от необходимите данни, некоректни шофьори и др. Как смятате да го изчистите?
На първо място, това (за следенето на журналистите) беше казано от един човек, който не представлява цялата компания и не е било редно да говори по този начин. Това е един хипотетичен сценарий, който не се е случил и се надяваме да не се случва. Важно е да се отбележи, че в Uber работят 1600 души по целия свят, които се стремят да доставят качествена услуга. Като всяка компания в растеж, ние увеличаваме бизнеса си и допускаме грешки. Но ние трябва да се поучим от тях, за да продължим да работим и да произвеждаме новаторски идеи и продукти.



Спекулира се, че използвате бързото разрастване, за да надуете пазарната оценка на компанията – това така ли е, или наистина искате да се развивате в страните, в които навлизате?
Uber няма официална пазарна оценка, ние сме частна компания. Хората спекулират с пазарната ни капитализация. Така че ние не се разрастваме, за да променим дадена твърда оценка.

Смятате ли, че може да има някакъв натиск от страна на властите и регулаторите върху шофьорите? Защото реално Uber не е регистриран превозвач, но ако бъде спрян шофьорът и се докаже, че взима пари за превоз и работи това – той подлежи на санкция.
Споменахте, че има вакуум в регулациите, а Uber е иновативна технология, която не се вписва плътно в тях. Затова през следващите седмици ние ще проведем срещи с регулаторите, за да измислим как да преодолеем тези проблеми. Искаме шофьорите да използват нашата платформа без проблеми. Но отново предстоят разговори и ще видим как ще се развият нещата. Подобни диалози с властите осъществяваме във всички градове, в които започваме да оперираме. Uber е много прозрачна компания, която разполага с много данни и изследвания, които може да предоставим, за да докажем, че с нашата услуга се подобрява градската среда и екосистема. Много градски управи осъзнаха това и заедно се опитваме да преодолеем потенциални регулаторни пропуски. Във Вашингтон например бяха променени значително регулациите, за да ги направят съпоставими с изискванията на XXI век, тъй като в тях няма разделение между традиционните и интернет базираните компании. Виждаме подобни действия във все повече места по света.

Да, но все пак най-уязвими са шофьорите, защото могат да бъдат глобени, а колата им иззета, като компанията да не поеме никаква отговорност.
Ние предоставяме платформа, която хората ползват. Това е потребителската ни база, която за нас е много важна и ние ще се постараем хората да я ползват без проблеми.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Дигитално ретро Дигитално ретро

Община Велико Търново създава платформа за електронна търговия, която да улеснява предлагането на занаятчийска и земеделска продукция от двете страни на Дунав

14 дек 2019, 910 прочитания

Nestlé ще продаде сладоледения си бизнес за 4 млрд. долара Nestlé ще продаде сладоледения си бизнес за 4 млрд. долара

Сделката е част от стратегията за преструктуриране на главния изпълнителен директор Марк Шнайдер

14 дек 2019, 1303 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Когато Lafka не превзе София

Веригата приключва с агресивната експанзия и залага на франчайза

Още от Капитал
Инвестбанк планира да излезе на борсата

Банката смята да покрие недостига след проверката на ЕЦБ със свеж капитал и конвертиране на дълг в акции

Букурещ - по-големият офис събрат

Румънската столица има по-ликвиден пазар, повече инвеститори и по-големи наематели

Новите владетели на "Булсатком"

Водещият тв доставчик има нова акционерна структура, в която присъства един от големите инвестиционни фондове - BlackRock

Любимата пица на София

Успехът на малката пицария Franco’s в центъра на града се крие в качествените продукти, добрата цена и бързото обслужване

Пича с фотоапарата

Фотографският проект на актьора Джеф Бриджис

Театър: "За едно явление от електричеството"

"Възраждане" променя камерното си пространство до неузнаваемост за пиесата по Чехов

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10