Германските вериги с отстъпки гледат все по-уверено към САЩ
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Германските вериги с отстъпки гледат все по-уверено към САЩ

Lidl ще се конкурира с Aldi и на американския пазар

Германските вериги с отстъпки гледат все по-уверено към САЩ

Водещите дискаунтъри Аldi и Lidl се развиват успешно и във Великобритания

6502 прочитания

Lidl ще се конкурира с Aldi и на американския пазар

© Reuters


Инвазията на германските вериги с отстъпки във Великобритания изненадва не само актьорите в излязлата наскоро реклама, озаглавена "Lidl Surprises" ("Lidl изненадва"), но и конкурентите им.

Огромен темп на нарастване

Двете най-големите вериги в сектора (известни като дискуантъри) в Обединеното кралство – Lidl и конкурентът й Aldi, регистрират изключително нарастване на пазарните си дялове. През последните 4 години двете почти са удвоили пазарния си дял за сметка на основните си конкуренти – класическите вериги супермаркети, сред които са Tesco, Asda, J Sainsbury и Morrison. Те притежават основно огромни обекти близо до градовете, които осезаемо губят своето влияние.

"Никога не съм виждал нещо подобно – в Обединеното кралство Aldi за четири години успя да увеличи продажбите си от 10 паунда за квадратен фут търговска площ до 25 паунда", каза пред Financial Times пазарният анализатор от JPMorgan Cazenove Хаиме Васкес. Експертът посочи, че един много добър пазарен участник може да очаква подобен растеж за 20 години.

Освен това двете компании гледат все по-уверено към пазара в САЩ, където се разрастват все по-бързо.

Най-големият дискаунтър в Европа

Schwarz Group, която е собственик на Lidl и групата хипермаркети Kaufland, реализира продажби от 81.7 млрд. евро в Европа през 2013 г., според консулантите от Planet Retail. Това я превъща най-големия търговец на хранителни продукти на Стария континент. В Западна Европа гигантът дори е на път да изпревари Carrefour като най-големия търговец по брутни продажби.

Глобални амбиции

Наблюдателите на пазара изтъкват, че дискаунтърите отчитат високо нарастване на пазарния дял не само във Великобритания, но и в световен план. В Германия, която е най-наситената откъм хранителни вериги за намаления страна в Европа, дискаунтърите, водени от Aldi и Lidl, контролират около 40% от пазара по данни на консултантската група AT Kearney, при среден дял за Европа от 16-17%. Годишните им продажби в Германия възлизат на около 85 млрд. евро.

Aldi се е насочила и към Австралия, а освен това "тихомълком" откри 1350 магазина в САЩ, като планира те да нараснат до 2000 към 2018 г. Директорът на Kantar Retail Майк Палиа нарече веригата "спящият гигант" на местния пазар. Lidl също планира да навлезе на американскяи пазар, което ще го превърне в поредното бойно поле на германските дискаунтъри. Пред Financial Times Палиа посочи, че когато и втората водеща немска верига за отстъпки се включи на пазара, "всеки ще го усети по един или друг начин, вид или форма".

Брутните продажби на Aldi в световен мащаб са на стойност 67.4 млрд. евро през 2013 г. Данните включват и продажбите от Trader Joe’s – верига, оперираща на американския пазар, която е собственост на немския дискаунтър. Schwarz, която присъства в почти 30 страни, и Aldi, която притежава обекти в 17, са имали по 10 хил. магазина всяка през 2013 г. по данни на Planet Retail.

Ожесточена борба

В отговор на навлизането на Lidl на американския пазар, Aldi обяви, че се подготвя да инвестира допълнителни 3 млрд. долара в развитието си в САЩ до 2018 г. От веригата също така съобщиха, че ще купят веригата Bottom Dollar от Delhaize, с което ще увеличи броя на търговските си обекти с още 66. "Когато и Lidl навлезе на местния пазар с много по-големия си асортимент от месните вериги, мисля, че ще стане страшно за Dollar Generals и Walmart", каза Палиа.

Моделът на брандовете

Търговският моделът на веригите с намаления се основава на по-тесен продуктов асортимент спрямо веригите хипермаркети (между 1400-3500 стоки срещу до 50 хиляди), на търговията предимно със собствени стоки и с продукти местно производство. Но пазарните анализатори изтъкват, че дискаунтърите често са и изключително гъвкави към текущите пазарни условия и са готови да водят ценови войни.

Инвазията на германските вериги с отстъпки във Великобритания изненадва не само актьорите в излязлата наскоро реклама, озаглавена "Lidl Surprises" ("Lidl изненадва"), но и конкурентите им.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

17 коментара
  • 1
    daskal1 avatar :-|
    daskal1

    Алди отдавна са на американския пазар като дискаунтна верига за хранителни стоки в каш. Вероятно най- евтините цени, плюс приемането на талоните за храна/дебитни карти издавани за бедни в рамките на социалното осигуряване ги правят много популярни в този сегмент.

  • 2
    tulsa avatar :-|
    тулса

    Брутните продажби на Aldi в световен мащаб са на стойност 67.4 млрд. евро през 2013 г. Данните включват и продажбите от Trader Joe’s – верига, оперираща на американския пазар, която е собственост на немския дискаунтър
    ....
    Не знаех, че любимият ни семеен Трейдър Джо бил тяхна собственост.
    Трейдър Джо , немски агент.:)

  • 3
    mollovi avatar :-|
    Svilen Mollov

    До коментар [#1] от "daskal1":

    Цените не могат да са евтини. Евтини могат да бъдат продукт или услуга.

  • 5
    rosiraycheva50._ avatar :-|
    Роси

    Къде е Волен Сидеров да им обясни въпроса с колконизацията.

  • 6
    sultana avatar :-|
    султана глаушева

    Много са ми интересни собствениците на алди - братята албрехт. Едни от най-богатите хора в германия, но живеят много затворено, не се появяват в обществото, пестеливи до стиснатост. Скарани от 50 години, разделят си германия на две - алди север на единия и алди юг на другия брат и въобще не комуникират помежду си. Единият (тео) беше отвлечен в началото на седемдесетте, похитителите го причакват пред концерна, но за малко да го изпуснат - не могат да повярват, че опърпаното човече е мултимилиардерът тео албрехт. За пестеливостта им се разказват легенди - избягват да назначават висшисти, защото искат високи заплати, нямат pr, защото струва пари, правят си сами продуктовите тестове, за да не пращат на институти. До там, че тео албрехт е преговарял безкомпромисно с похитителите си за откупа и така фамилията се отървава "само" със 7 мил. DM. Междувременно и двамата братя вече не са между живите - тео от 2010, а карл от тази година. Малко лични истории за пикантерия към статията :)

  • 7
    sultana avatar :-|
    султана глаушева

    До коментар [#2] от "тулса":
    Да, от 1979 г. са собственост на "алди норд" - брата тео албрехт.

  • 8
    daskal1 avatar :-|
    daskal1

    До коментар [#3] от "
    Правилно, благодаря за корекцията.

  • 9
    daskal1 avatar :-P
    daskal1

    До коментар [#2] от "тулса":
    На, не Ханс ? Дай да се оплачем в Батавия, Илинойс.
    От студентски/докторантски години не съм ходил в Алди, спомените са смесени. А Трейдър Джо също е един от любимите магазини на жена ми, ще и докладвам без очаквания за отказ от магазина, наистина добре е организиран.

  • 10
    frank_ninov avatar :-|
    Нинов

    До коментар [#2] от "тулса":

    Лани Т.Джо е избран за верига на годината в САЩ по отношение къстъмър сатисфекшън.
    Иначе Алди има интересен концеп плащайки с 30% по-високи заплати от средните за бранша. Карл Албрехт е установил преди 50 години, че плащайки 30% повече може да изискваш (и получиш) 200% повече резултати от служителите, работниците и продавачите.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK