Microsoft с рекордни продажби на конзолата X-Box One
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Microsoft с рекордни продажби на конзолата X-Box One

Microsoft с рекордни продажби на конзолата X-Box One

Xbox One стартира при цена от 499 долара, което предизвика недоволството на геймърите

Юлиян Арнаудов
3586 прочитания

© Carlos Barria


Microsoft е продала 1.2 млн. конзоли Xbox One през ноември в САЩ, обявиха от компанията, като се позовават на данни от изследователската фирма NPD. Игралното устройство на софтуерния гигант заема и първо място по продажби във Великобритания. Това е първата победа на конзолата Xbox One в битката й срещу конкурента PlayStation 4 на Sony. Двете устройства дебютираха през есента на 2013 г. и оттогава насам японският гигант успя да излезе начело при продажбите по целия свят.

Големите намаления

През ноември компанията е продала 1.2 млн. броя заради намалението на цената с 50 долара.
Фотограф: ANDREW NELLES

Добрите резултати на конзолата на Microsoft се дължат на факта, че от 2 ноември компанията намали цената на Xbox One с 50 долара при продажбата й в САЩ. Една от причините PlayStation 4 да отчете по-добри продажби през последната година се дължи на по-ниската й цена. Устройството на японската компания дебютира на пазара при цена от 399 долара, за колкото се продава и в момента в САЩ. Xbox One от своя страна стартира при цена от 499 долара, което предизвика недоволството на геймърите. Една от причините конзолата на Microsoft да бъде по-скъпа е това, че към нея е включена и сензорната приставка Kinect. През юни заради слабите пазарни резултати софтуерният гигант свали цената на 399 долара, като извади от комплекта Kinect, който може да се закупи отделно. Това изравни частично продажбите, но Sony и нейният PlayStation 4 продължаваше да води.

Microsoft се реши да свали още 50 долара от цената от 2 ноември до 349 долара, което доведе до силните резултати през изминалия месец. С последното намаление Xbox One стана по-евтина от PlayStation 4, която запази цената си от миналата година, и съответно е по-привлекателна за геймърите. Освен това Microsoft започва да прави различни промоции, като в определени моменти потребителите могат да намерят конзолата на софтуерния гигант дори за 250 долара.

Конзолните войни до момента  

Отличните резултати на Xbox One може да се засилят през декември, когато са коледните и новогодишните празници и традиционно хората пазаруват повече. Сумарните данни за продажбите на конзоли на Microsoft през четвъртото тримесечие може да върнат софтуерния гигант обратно във войната за надмощие на геймърския фронт, на който през последната година доминира Sony.

През третото тримесечие на годината японският гигант обяви, че общите продажби на гейм конзоли са били 4.1 млн. броя, от които 3.3 млн. са от новия PlayStation 4. Това превъзхожда значително сумарните продажби на Microsoft - през същия период компанията е реализирала на пазара 2.4 млн. броя от своите Xbox One и Xbox 360. Макар че софтуерният гигант не дава разбивка на продажбите на новия си модел, дори общо те са под тези на PlayStation 4.

От пускането на новото поколение конзоли през трето тримесечие на 2013 г. до същия период през тази година общите продажби на Sony (които включват PlayStation 4, PlayStation 3 и PlayStation 2) достигат 19.1 млн. бройки. Microsoft за същата една година е продала общо 12.9 млн. от своите Xbox One и Xbox 360.

Microsoft е продала 1.2 млн. конзоли Xbox One през ноември в САЩ, обявиха от компанията, като се позовават на данни от изследователската фирма NPD. Игралното устройство на софтуерния гигант заема и първо място по продажби във Великобритания. Това е първата победа на конзолата Xbox One в битката й срещу конкурента PlayStation 4 на Sony. Двете устройства дебютираха през есента на 2013 г. и оттогава насам японският гигант успя да излезе начело при продажбите по целия свят.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK