Част от бившия завод "Берое" в Стара Загора се продава на търг
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Част от бившия завод "Берое" в Стара Загора се продава на търг

Kрайният срок за подаване на оферти е 29 декември в Районен съд - Стара Загора

Част от бившия завод "Берое" в Стара Загора се продава на търг

Собственик е транспортната компания "МТК груп", която беше замесена в скандал с разпределяне на автобусни линии в София преди години

Весела Николаева
11667 прочитания

Kрайният срок за подаване на оферти е 29 декември в Районен съд - Стара Загора

© ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА


Близо 68 дка терен и стари индустриални сгради в Стара Загора се продават на търг от съдебен изпълнител заради дългове, се съобщава в регистъра за публични продажби. Имотът е собственост на транспортната компания "МТК груп", която преди няколко години беше замесена в скандала с разпределянето на автобусни линии в София, заради който си замина бившият зам.-кмет по транспорта Велизар Стоилов. Обявеният за продажба терен се намира в индустриалния квартал на Стара Загора и върху него са изградени производствени халета – това е част от бившия завод "Берое", става ясно от данните в обявата. Началната цена е 3.57 млн. лв., а крайният срок за подаване на оферти е 29 декември в Районен съд - Стара Загора. Офертите ще бъдат отваряни на следващия ден.

Длъжник и кредитори

Продажбата е по искане на търговската компания "Полихим – СС трейдинг", а отделно има вписани ипотеки в полза на Алианц банк България. Ако се стигне до продажба, двамата взискатели трябва да си получат дълговете, а ако има и други кредитори, те също могат да се възползват в зависимост от това колко пари ще останат след продажбата. От кантората на съдебния изпълнител Гергана Илчева още нямаха информация дали има интерес към индустриалния имот.

До редакционното приключване на броя не успяхме да се свържем с ръководството на "МТК груп" за коментар въпреки опита в продължение на няколко дни да говорим с представител на дружеството. В сайта на компанията имотът в Стара Загора е описан като логистичен център. Според очевидец, пожелал анонимност, от Стара Загора, който е разглеждал наскоро продавания актив, става въпрос за много стари индустриални халета, в които не личи да се развива някаква дейност, някои изглеждат и напълно неподдържани.
В обявата се посочва, че върху покривите на някои от сградите има фотоволтаична централа, която не се продава, защото е с учредено право на строеж в полза на трето лице. "МТК груп" е описала енергетиката като едно от направленията в дейността си, но поне от наличната информация не личи компанията да го развива с нещо повече от вече изградените фотоволтаични инсталации - те са с мощност 2 MW.

Сред предстоящите инвестиции в Стара Загора от компанията са посочили разширяване на спортен център в границите на бившия завод "Берое" - с игрища и плажен комплекс, както и голям автотехнически център за обслужване на автобуси, камиони и автомобили. С оглед насрочената продажба заради дългове проектът явно няма да се осъществи.

Транспортни сделки

Останалата дейност, която е основна за "МТК груп", вероятно няма да пострада дори дружеството да изгуби терените в Стара Загора. В момента то се занимава с междуградски превози. През 2008 г. запис от среща за разпределянето на линии от градския транспорт в София показа нагласени конкурси за концесията им, като бяха замесени имената на "МТК груп" и "Карат-С". След като записът изтече в медиите, зам.-кметът по транспорта Велизар Стоилов подаде оставка, а обжалванията стигнаха до съда. На база съдебни решения преди две години "МТК груп" заплашиха да си искат обезщетение от 5.1 млн. лв. за пропуснати ползи, защото общината не ги е допуснала да изпълняват превози по спечелени от тях линии. Поне досега няма публична информация искането им да е осъществено. За миналата година компанията има 1.29 млн. лв. приходи при 1.83 млн. лв. за 2012 г. Спадът им е ударил финансовия резултат и компанията е завършила със загуба от 47 хил. лв. при 419 хил. лв. печалба за 2012 г.

В момента собственик на "МТК груп" е регистрираното на Сейшелите дружество "Панпар". Като едноличен негов собственик е посочена Анабел Жан-Луис, която в България се представлява от управителя Велизар Тодоров Илиев. Преди това до март 2012 г. съдружници в транспортната компания са Йордан Кирилов Илиев и Росен Тодоров Илиев. Йордан Илиев е бил управител на фирмите по чистотата "Волф" и ДИТЦ, когато те бяха собственост на Румен Гайтански-Вълка. Илиев е братовчед на бившите босове на ВИС-2 Васил и Георги Илиеви.

Близо 68 дка терен и стари индустриални сгради в Стара Загора се продават на търг от съдебен изпълнител заради дългове, се съобщава в регистъра за публични продажби. Имотът е собственост на транспортната компания "МТК груп", която преди няколко години беше замесена в скандала с разпределянето на автобусни линии в София, заради който си замина бившият зам.-кмет по транспорта Велизар Стоилов. Обявеният за продажба терен се намира в индустриалния квартал на Стара Загора и върху него са изградени производствени халета – това е част от бившия завод "Берое", става ясно от данните в обявата. Началната цена е 3.57 млн. лв., а крайният срок за подаване на оферти е 29 декември в Районен съд - Стара Загора. Офертите ще бъдат отваряни на следващия ден.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    cinik avatar :-|
    cinik

    Става въпрос за много стари индустриални халета, в които не личи да се развива някаква дейност......В обявата се посочва, че върху покривите на някои от сградите има фотоволтаична централа....не личи компанията да го развива с нещо повече от вече изградените фотоволтаични инсталации - те са с мощност 2 MW. Запис от среща за разпределянето на линии от градския транспорт в София показа нагласени конкурси за концесията им. фирмите по чистотата "Волф" и ДИТЦ

    >>> Боклука, маршрутките, слънчевите централи и завода, от чиито 68 декара всичко метално отдавна е изнесено на скрап. Единственото, което липсва за кент флош роял е едно дърводобивно предприятие, което да върши гола сеч някъде из балкана. Но съм твърдо убеден, че и без него господата се ползват със статута на полу-божества в очите на останалата част от българското предприемачество.

  • 2
    kardinalat avatar :-P
    kardinalat

    До коментар [#1] от "cinik": липсата на адекватни умения рано или късно стига дотук - публична продан за нищожна част от дадените пари и ново начало с някой, който може и знае.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK