Франция забранява дейността на Uber от 1 януари

Новият закон за регулация на такситата ще влезе в сила през 2015 г. и ще е още по-рестриктивен

Мобилното приложение и услуга за такси превоз Uber ще бъде забранена във Франция от 1 януари следващата година, обяви Министерството на вътрешните работи на страната, цитирано от Reuters. Забраната засяга най-евтината услуга UberPop, която оперира в страната. Това е поредният опит на регулаторите да ограничат работата на приложението и шофьорите, които го ползват, защото ги разглеждат като "нерегламентирани таксита". Компанията пусна услугата си в София миналата седмица, като от дружеството не пожелаха да обявяват колко точно коли оперират в столицата.

Профсъюзите на таксиметровите шофьори във Франция организираха протестни действия срещу Uber в понеделник, като блокираха 260 км пътища около Париж по време на сутрешния пиков час.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
42 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    todorov_g avatar :-|
    todorov_g
    • - 13
    • + 47

    Аз не мога да разбера защо Капитал толкова е пощурял с този Uber. От три седмици само за това се пише.

    Нередност?
  • 2
    antipa avatar :-|
    D-r D
    • - 27
    • + 24

    До коментар [#1] от "todorov_g":

    И за мен е странно.
    Държавата - това са регламентите и правилата. Силните държави налагат спазването на правилата, България - налага неглижирането им.
    Обществените услуги (и транспортните включително) се подчиняват на принципи като функционалност, безопасност, икономическа ефективност. Обществото чрез своите институции има възможности да накара всяка обществена услуга да отговаря на правилата.

    Това, че българското общество не може да накара своите систеви да работят по правилата, не бива да ни мами, че Юбер ще ни разреши проблемите чрез споделено пътуване. Самият факт, че масово ги забраняват, трябва да говори достатъчно.

    Нередност?
  • 3
    kapitalcho avatar :-|
    kapitalcho
    • - 16
    • + 93

    До коментар [#2] от "D-r D":

    Забраняват ги масово защото:
    -бутат по хитър начин всякакъв начин безмислените лицензии и регулации
    -компания пеленаче завладява пазари,които десетки години с а били доминирани от едни играчи
    -Същите тези играчи са на ти с местните бюрократи и политици и подкупите и услугите се размменят и от двете страни
    -Премахва монопола на местните играчи
    -Удря значително по печалбите им,като им взема клиентите и смъква цените.
    -Всичките "защити" от синдикати и подобни показват колко с полезни-без защита от държавата,тези хора в свободна икономика ще бъдат смачкани-твърде скъпи,мудни,бавни и неефективни са-без синдикатите и държавата зад тях-те са нищо.
    Само това стига да има мощна съпротива срещу тях.

    Нередност?
  • 4
    bestbuy avatar :-|
    За да останат ХОРА в България.
    • - 15
    • + 18

    Побъркани... европейски - антипазар..

    След 4-5 години ще ги позволят - ама ще е много късно..

    Нередност?
  • 5
    vtl53383951 avatar :-|
    vtl53383951
    • - 2
    • + 23

    Някой не е прочел точно новината и е превел както му изнася.
    Става въпрос за uber pop!!! В париж има uberPOP, uberX, uberBerline и uberVAN!!!

    Нередност?
  • 6
    gligi avatar :-|
    gligi
    • - 5
    • + 49

    Един юбер ще забранят, а на негово място ще се появят 10-15, които освен с такситата ще се конкурират и между себе си. Рано или късно нещата ще си дойдат по местата - шофьорите ще карат, а пътниците ще се возят - срещу нищожна комисионна за организиране на услугата. Таксиметровите фирми в сегашния си вид ще са история, а бюрократите ще регулират услуги само в задния си двор...

    Нередност?
  • 7
    yerdna avatar :-|
    Crux
    • - 5
    • + 63

    До коментар [#2] от "D-r D":

    Мда, БДЖ-то е нагледен пример за това как държавата се грижи за функционалността, безопасността и ефективността на обществения транспорт.

    Нередност?
  • 8
    marin92 avatar :-|
    Marin Nikolov
    • - 1
    • + 30

    На българският пазар за таксиметрови услуги няма реална конкуренция, примерно във Варна има няколко фирми, предлагащи една и съща тарифа.

    Нередност?
  • 9
    lmy13504670 avatar :-|
    lmy13504670
    • - 1
    • + 32

    Статията е грешно написана. Юбер предлага във Франция няколко услуги - ЮберПоп (Всеки може да бъде шофьор), ЮберБлак (луксозни автомобили), ЮберХ (бюджетен).. в случая правителството застана на страната на таксиметровите шофьори срещу ЮберПоп, но не и срещу останалите услуги на фирмата. Следователно спират само него.
    Проблемът е следния - лиценз за такси в Париж струва 200.000 евро + разходите по изпити, кола и пр. Отделно на това - има фирми монополисти, които очевидно нямат интерес от това Юбер да е на пазара и съответно създават напрежение, правят се стачки и пр. В крайна сметка... това е бъдещето и таксиметровите фирми започват да го разбират. Проблема за държави като Франция със силна разпределителна функция е да се намери начин да се таксува... явно още не са го измислили, за това и забраняват

    Нередност?
  • 10
    klimentm avatar :-|
    klimentm
    • - 1
    • + 33

    До коментар [#3] от "kapitalcho":

    Много си прав.Лиценз за такси в Ню Йорк струва $2ооК,скоро имаше търг организиран от общината за мисля още 1000 лиценза цените стигнаха до 300к .Как няма да протестират срещу Юбер! Закрива се една златна мина за администрацията само защото ти забиват на предния капак метална табелка че си лицензиран.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал