Германия готви ограничения за транспорта

Българските шофьори ще трябва да получават минимум 8.5 евро на час за превозите на германска територия

Новото изискване ще доведе до оскъпяване на транспортната услуга
Новото изискване ще доведе до оскъпяване на транспортната услуга
Новото изискване ще доведе до оскъпяване на транспортната услуга    ©  ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА
Новото изискване ще доведе до оскъпяване на транспортната услуга    ©  ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА

От 1 януари 2015 г. Германия ще въведе минимално заплащане на час за служителите на всички чуждестранни компании, които работят на нейна територия. Това съобщиха от транспортния бранш пред "Капитал Daily". Мярката ще засегне в най-голяма степен превозвачите, както и компаниите, занимаващи се с премествания, които също имат сериозна дейност на територията на почти незаобиколимата най-голяма европейска икономика.

Това означава, че на час всички шофьори ще трябва да получават по 8.50 евро, каквото е минималното заплащане за Германия, като законът беше приет през лятото на 2014 г. Сега обаче той ще се разпростре и върху всички дружества с чужда регистрация, извършващи част от дейността си там. Мениджъри на компании, които ще бъдат засегнати от новото изискване, коментираха, че изпитват" недоумение" от забраната, както и че то би нарушило принципите на свободния пазар и може да доведе до аналогични мерки и от други държави. Подозренията им са, че зад мярката стои желанието да се ограничи конкуренцията на компаниите от Източна Европа, като това ще оскъпи транспортната услуга, която предлагат. В същото време транспортните компании имат все по-стеснен периметър на действие заради политическите проблеми с Русия и Близкия изток.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
21 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 15
    • + 27

    Антипазарните посегателства на руснаци, турци и тук-таме германци са всъщност подарък за нас, стига да ги изиграем правилно. Сдобиваме се с още една точка в "The Argument List", защо ще е по-добре направо да си изнесат дейността в България, вместо да се занимават с бумаги по транспорта или поскъпващи логистични услуги.

    Нередност?
  • 2
    kasko avatar :-|
    kasko
    • - 3
    • + 34

    И какво от това ?! Те нашите фирми които въртят вътрешно в ЕС не карат само в Германия.Докато минава през нея шофьорът ще получава колкото трябва по закон , а вече в другите държави по-малко и пак ще бъде всичко на кантар..

    Нередност?
  • 3
    alabalko avatar :-|
    alabalko
    • + 34

    До коментар [#1] от "cinik":

    нещо не разбрах. Дори и фирмите да се преместят в БГ, ако са активни на немска територия ще плащат поне минималната ставка. Току-виж на влизане и излизане от Германия се изисква скоро да си показват фишовете.

    Нередност?
  • 4
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 5
    • + 17

    До коментар [#3] от "alabalko":

    Вместо да возят нещо между България и Германия, най-добре целият завод в България.

    Нередност?
  • 5
    mirohero avatar :-|
    mirohero
    • - 2
    • + 14

    До коментар [#4] от "cinik":

    Те возят до пазарите си. По-скоро вместо да возят от БГ до Германия, по-добре целият завод в Германия, особено за капиталоемки производства с малко жив труд.

    Нередност?
  • 6
    nikolay_uk avatar :-|
    Николов
    • - 2
    • + 12

    Буря в чаша вода. Чуждестранните компании ще имат известен дискомфорт само по отношение на вътрешно-германския транспорт. За трансграничния ще продължават да имат ценово предимство пред немските превозвачи.

    Нередност?
  • 7
    romolus avatar :-P
    Додо
    • - 2
    • + 15

    Радост за българските шофьори...

    Нередност?
  • 8
    krasnoselo avatar :-|
    krasnoselo
    • - 3
    • + 38

    А защо не се приеме минимално заплащане за целия ЕС на този принцип?

    Нередност?
  • 9
    krasnoselo avatar :-|
    krasnoselo
    • - 11
    • + 14

    Или на Бойко му изнася само да се вдигат цените и данъците, но не и доходите на хората???

    Нередност?
  • 10
    t3stizz avatar :-?
    ХЪ ХЪ ХЪ
    • - 5
    • + 8

    Ами, ако шофьорът е да речем на "граждански" договор...? Тогава?

    Струва ми се това е регулация която може много по-лесно да бъде заобиколена, отколкото наложена и приложена...

    Нередност?
Нов коментар