Германия готви ограничения за транспорта
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Германия готви ограничения за транспорта

Новото изискване ще доведе до оскъпяване на транспортната услуга

Германия готви ограничения за транспорта

Българските шофьори ще трябва да получават минимум 8.5 евро на час за превозите на германска територия

Калина Горанова
14962 прочитания

Новото изискване ще доведе до оскъпяване на транспортната услуга

© ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА


От 1 януари 2015 г. Германия ще въведе минимално заплащане на час за служителите на всички чуждестранни компании, които работят на нейна територия. Това съобщиха от транспортния бранш пред "Капитал Daily". Мярката ще засегне в най-голяма степен превозвачите, както и компаниите, занимаващи се с премествания, които също имат сериозна дейност на територията на почти незаобиколимата най-голяма европейска икономика.

Това означава, че на час всички шофьори ще трябва да получават по 8.50 евро, каквото е минималното заплащане за Германия, като законът беше приет през лятото на 2014 г. Сега обаче той ще се разпростре и върху всички дружества с чужда регистрация, извършващи част от дейността си там. Мениджъри на компании, които ще бъдат засегнати от новото изискване, коментираха, че изпитват" недоумение" от забраната, както и че то би нарушило принципите на свободния пазар и може да доведе до аналогични мерки и от други държави. Подозренията им са, че зад мярката стои желанието да се ограничи конкуренцията на компаниите от Източна Европа, като това ще оскъпи транспортната услуга, която предлагат. В същото време транспортните компании имат все по-стеснен периметър на действие заради политическите проблеми с Русия и Близкия изток.

В чакане на потвърждението

Най-голямата икономика в Европейския съюз е информирала за намерението си IRU (International Road Transport Union), международната организация, обединяваща транспортни обединения, като член на IRU е българската АЕБТРИ. От бранша съобщиха, че Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" е изпратила официално запитване до Германия за потвърждаване на намерението.

Към момента е известно, че транспортните компании, чиито служители ще работят на територията на Германия, трябва в 7-дневен срок след края на превоза да подадат информация за началото и продължителността му. Необходимо е да се подаде и информация за превозвача, както и документ, че шофьорът е получил необходимото минимално възнаграждение на час. Всичко това, освен че ще оскъпи транспортната услуга, ще доведе и до административни усложнения в процеса на работа.

Свободна Европа

Новите ограничения, наложени от Германия, според превозвачите противоречат на принципите на свободния пазар и може да доведат до аналогични мерки, наложени и от други държави по модела на Берлин. Друг вариант е мярката да бъде обжалвана пред съда.

От 1 януари 2015 г. Германия ще въведе минимално заплащане на час за служителите на всички чуждестранни компании, които работят на нейна територия. Това съобщиха от транспортния бранш пред "Капитал Daily". Мярката ще засегне в най-голяма степен превозвачите, както и компаниите, занимаващи се с премествания, които също имат сериозна дейност на територията на почти незаобиколимата най-голяма европейска икономика.

Това означава, че на час всички шофьори ще трябва да получават по 8.50 евро, каквото е минималното заплащане за Германия, като законът беше приет през лятото на 2014 г. Сега обаче той ще се разпростре и върху всички дружества с чужда регистрация, извършващи част от дейността си там. Мениджъри на компании, които ще бъдат засегнати от новото изискване, коментираха, че изпитват" недоумение" от забраната, както и че то би нарушило принципите на свободния пазар и може да доведе до аналогични мерки и от други държави. Подозренията им са, че зад мярката стои желанието да се ограничи конкуренцията на компаниите от Източна Европа, като това ще оскъпи транспортната услуга, която предлагат. В същото време транспортните компании имат все по-стеснен периметър на действие заради политическите проблеми с Русия и Близкия изток.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

21 коментара
  • 1
    cinik avatar :-|
    cinik

    Антипазарните посегателства на руснаци, турци и тук-таме германци са всъщност подарък за нас, стига да ги изиграем правилно. Сдобиваме се с още една точка в "The Argument List", защо ще е по-добре направо да си изнесат дейността в България, вместо да се занимават с бумаги по транспорта или поскъпващи логистични услуги.

  • 2
    kasko avatar :-|
    kasko

    И какво от това ?! Те нашите фирми които въртят вътрешно в ЕС не карат само в Германия.Докато минава през нея шофьорът ще получава колкото трябва по закон , а вече в другите държави по-малко и пак ще бъде всичко на кантар..

  • 3
    alabalko avatar :-|
    alabalko

    До коментар [#1] от "cinik":

    нещо не разбрах. Дори и фирмите да се преместят в БГ, ако са активни на немска територия ще плащат поне минималната ставка. Току-виж на влизане и излизане от Германия се изисква скоро да си показват фишовете.

  • 4
    cinik avatar :-|
    cinik

    До коментар [#3] от "alabalko":

    Вместо да возят нещо между България и Германия, най-добре целият завод в България.

  • 5
    mirohero avatar :-|
    mirohero

    До коментар [#4] от "cinik":

    Те возят до пазарите си. По-скоро вместо да возят от БГ до Германия, по-добре целият завод в Германия, особено за капиталоемки производства с малко жив труд.

  • 6
    nikolay_uk avatar :-|
    Николов

    Буря в чаша вода. Чуждестранните компании ще имат известен дискомфорт само по отношение на вътрешно-германския транспорт. За трансграничния ще продължават да имат ценово предимство пред немските превозвачи.

  • 7
    romolus avatar :-P
    Додо

    Радост за българските шофьори...

  • 8
    krasnoselo avatar :-|
    krasnoselo

    А защо не се приеме минимално заплащане за целия ЕС на този принцип?

  • 9
    krasnoselo avatar :-|
    krasnoselo

    Или на Бойко му изнася само да се вдигат цените и данъците, но не и доходите на хората???

  • 10
    t3stizz avatar :-?
    ХЪ ХЪ ХЪ

    Ами, ако шофьорът е да речем на "граждански" договор...? Тогава?

    Струва ми се това е регулация която може много по-лесно да бъде заобиколена, отколкото наложена и приложена...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK