McDonald’s търси новия си имидж

Reuters

McDonald’s търси новия си имидж

Веригата за бързо хранене експериментира с нови концепции, за да върне младите клиенти

7348 прочитания

Reuters

© Reuters


Веригата за бързо хранене McDonald’s започва да прибягва до все по-радикални експерименти в опит да преодолее тенденцията на спад на клиентите, особено от по-младите поколения. Досега компанията е опитала редица мерки като разнообразяване на менютата в различните държави според локалните особености и ПР кампания на основни пазари като САЩ, Канада и Австралия, с която да отговори на притесненията на клиентите за качеството и здравословните ефекти на храните й. В края на миналата година McDonald’s се е обърнала към няколко ПР агенции и медийни компании в търсене на идеи как да подобри връзките си с клиентите от т.нар. милениум поколение, което все повече се обръща към конкурентни марки.

Ново лице на бързото хранене

В края на миналата година стратегията на McDonald’s пое в друга посока – да прилича по-малко на McDonald’s, отбелязва Business Insider Australia. Пилотен проект в това отношение е ребрандирането на един обект от веригата McCafe в центъра на Сидни. Заведението носи новото име The Corner и почти по нищо не личи, че е част от групата на McDonald’s, освен по малките лога на униформите на персонала. The Corner е една от първите "клиентски лаборатории" на компанията, като в началото на 2015 г. трябва да бъдат отворени още 10, в които ще се експериментира с нови менюта.

В The Corner не само се предлагат по-здравословни храни, но и клиентите имат възможност сами да създават свои ястия на станциите за супа и салати. Менюто, което се разнообразява всеки ден, включва и висококачествени видове кафе. Клиентите също така могат да "приготвят" свои сандвичи, като избират между различни видове хляб, сирена и сосове на дигитални устройства за самообслужване. Друга голяма промяна е, че за разлика от традиционните вериги за бързо хранене в The Corner има обслужване по масите. McDonald’s също така обяви, че работи по възможности за доставки по домовете.

Говорителят на компанията Скай Окенхам коментира пред Business Insider Australia, че проектът показва ангажимента на фирмата към "наистина забележима промяна". McDonald’s определено се нуждае от смяна на имиджа, тъй като кампаниите срещу затлъстяването в САЩ и други държави водят до устойчиво влошаване на резултатите й.

Влошаващи се резултати

През третото тримесечие на миналата година веригата отчете глобален спад на продажбите с 3.3%. Компанията предупреди, че негативната тенденция се запазва и през четвъртото, като през ноември беше обявен спад на продажбите на месечна база с 2.2%. Особено притеснителни са резултатите от основния пазар на веригата за бързо хранене – САЩ, където се намират 40% от над 35 хил. заведения на групата. Там спадът на продажбите през ноември е достигнал 4.6%, което е най-силният спад от 14 години и показва усилване на тенденцията на спад от последните пет години на фона на усилващата се конкуренция от вериги като Chipotle Mexican Grill и Five Guys Holdings.

Според проучване на фирма Technomic посетителите на McDonald’s на възраст 19 - 21 години са намалели с почти 13% от 2011 г. насам, а във възрастовата група 22 - 37 години няма промяна. При последното представяне на финансови резултати ръководството на веригата увери инвеститорите, че "работи усърдно" в посока разрастване на пазара, опростяване на менютата и въвеждане на по-децентрализирана организационна структура, която да осигури по-голяма адекватност спрямо потребителите. Все още няма яснота дали експерименталната концепция на The Corner ще бъде прилагана и на други места.

Веригата за бързо хранене McDonald’s започва да прибягва до все по-радикални експерименти в опит да преодолее тенденцията на спад на клиентите, особено от по-младите поколения. Досега компанията е опитала редица мерки като разнообразяване на менютата в различните държави според локалните особености и ПР кампания на основни пазари като САЩ, Канада и Австралия, с която да отговори на притесненията на клиентите за качеството и здравословните ефекти на храните й. В края на миналата година McDonald’s се е обърнала към няколко ПР агенции и медийни компании в търсене на идеи как да подобри връзките си с клиентите от т.нар. милениум поколение, което все повече се обръща към конкурентни марки.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


16 коментара
  • 1
    kireto avatar :-P
    Кирето

    Едно от нещата с които се гордея при възпитанието на децата си е, че съм възпитал у тях неприязън към фаст фууда...
    Така че много важно за "новият' имидж на Макдоналдса...

  • 2
    pavla avatar :-|
    ПАВЛА

    Ако си сменят почти изцяло менюто ... може и да имат успех.

  • 3
    petianp avatar :-|
    petianp

    До коментар [#1] от "Кирето":

    Браво!
    С какво се хранят твоите деца, когато са извън къщи?

  • 4
    2.5 avatar :-P
    2.5

    "Заведението носи новото име The Corner и почти по нищо не личи, че е част от групата на McDonald’s, освен по малките лога на униформите на персонала..."

    Явно брандът е толкова обременен с негативен заряд, че почти са готови да го пуснат в канализацията. Как стана так, че добродушният клоун Роналд мутира в чудовището от Стивън Кинг?

  • 5
    zaza avatar :-|
    zaza

    С голяма радост установявам, че младите са намалили яденето на скъпа боклукчава храна. Дано обаче да не са се ориентирали към боклукчавата храна на Събуей, че там войната за здравето тъкмо започва... След толкова промиване на мозъците, че е "здравословна"

    Вижте малко статии по въпроса, понеже в България е забранено да се пише и говори за бизнес :-)

    http://news.yahoo.com/breaking-subway-just-unhealthy-mcdonald-185710202.html
    http://foodbabe.com/2014/02/07/subway-update/
    http://www.businessinsider.com/unhealthy-sandwiches-at-subway-2014-6

  • 6
    krasi_kara avatar :-|
    krasi_kara

    Мда, аз пък за хиляден път да попитам, дали пилешкото в дюнерите е чак пък толкова по-здравословно? Или може би пищата на парче?!

  • 7
    kireto avatar :-|
    Кирето

    До коментар [#3] от "petianp":

    Когато са на училище със сандвичи - от вкъщи.

  • 8
    petianp avatar :-|
    petianp

    До коментар [#7] от "Кирето":

    Ясно! Сигурно купуваш и "еко" продукти за тези сандвичи! Браво!

  • 9
    kireto avatar :-|
    Кирето

    До коментар [#8] от "petianp":

    Чак еко не знам дали са.
    Преди три години се изнесохме от София в едно селце, на 8 км от столицата...
    Там има хора, които си имат градинки и лични стопанства, от тях се снабдяваме с продукти.
    Има и неща, които купуваме от магазините, но все пак следя производителя да е доказан.

  • 10
    Slick avatar :-|
    Slick

    До коментар [#9] от "Кирето":

    Кире, това е схемата. Другото си е бошлаф. А ние децата си ако не храним като хората - кой?
    Относно Макдоналдс - детето ми знае, че това е най-гадната храна на света. Както и да се предрешат - все ще ги позная. Ще им бъде много трудно да избягат от джънк имиджа, ако ще и био продукти да започнат да продават.
    Но, мен лично това не ме засяга особено - джънк фууда е табу вкъщи, както и навън. Няма човек на света, който да ме убеди, че сандвич за левче и препържени бланширани картофи за още толкова е нормална храна.
    В крайна сметка всеки си има мозък и е свободен да го ползва. Или да не го.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал