Гледайте на запис конференцията: "Банките и бизнесът"
Close

Магистрала "Струма": резервирана за български строители

Чужди кандидати за две отсечки за 350 млн. лв. са отстранени и обжалват поръчките

Жалби от отстранени чуждестранни кандидати блокираха тръжните процедури за две отсечки от магистрала "Струма". В последните работни дни на 2014 г. три строителни компании и обединения са оспорили резултатите от предварителния подбор при избора на изпълнител за пътните участъци преди и след дългия тунел в Креснеското дефиле (виж картата). Тава са най-големите строителни поръчки в момента - те са с прогнозна стойност 350 млн. лв. Те се финансират с евросредства и трябва да са готови за около три години и половина.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
44 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    dias avatar :-|
    dias
    • - 8
    • + 55

    Честито!И после защо доклада от ЕС е такъв?И на Цацаров ще му излизат нови херпеси.

    Нередност?
  • 2
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 4
    • + 55

    Трикът с публикуването на решение преди дългите празници подозрително напомня избора на строител за Южен поток по времето на Драгомир Стойнев. Не е изключено сценаристът да е един и същи.

    Нередност?
  • 4
    k7 avatar :-|
    k7
    • - 13
    • + 33

    Абе все едно някоя от държавите, чийто компании не са допуснати, ще допусне наши играчи на мащабни проекти какъвто е магистрала Струма за нашия пазар. Това са поръчки ,които никъде не се печелят е така ,от който почука...

    Нередност?
  • 5
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 29
    • + 45

    ПС. Екоталибаните казват ли какво ще се прави с камънаците, извадени от 15 км тунел, защото изсипани някъде на полето, на картата ще се появи една нова планина от Рило-пиринския планински масив.

    Нередност?
  • 6
    dr_t avatar :-|
    dr_t
    • - 18
    • + 26

    Най-добрият вариант е за тунел под кресненското дефиле, а не с пътища около планината...

    Нередност?
  • 7
    zo avatar :-|
    zo
    • - 6
    • + 53

    До коментар [#5] от "cinik":

    Можеш да се поинтересуваш какво правят алпийските талибани с камънаците от тунела под прохода Бренер (55 км.) или пък Готард (57 км.)

    Нередност?
  • 8
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 14
    • + 20

    До коментар [#7] от "zo":

    При нас освен езерата на Долни Богров и още няколко като тях, не знам за други сериозни алтернативи, не съм сигурен и дали някой наистина ще се зарадва да му ги запълнят обратно. Накрая винаги можем да преместим планината в някой рудник от мариците, но колко ще струват 400 км превоз на камънаци? Накрая сметката ще стане хептен АЕЦ Белене. Не че няма да е екологично, само където с тези пари ще можем да увеличим горския фонд с 20% или да изолираме и послената стена в държавата.

    Нередност?
  • 9
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 5
    • + 49

    До коментар [#4] от "k7":

    Виенското метро го разширява Билфингер и Бергер - Германия. Най-големият строеж в Европа в момента Щутгарт21 го строи консорциум от 3 австрийски фирми. Алианц Арена я постри австрийската Алпине. Ето ти пример между 2 държави какво става. И да бъдат декласирани български фирми на някой търг, няма да е защото местната камара на инженерите не им е заверила автобиографиите на екипа. Да почнем оттам, че в една Германия няма камара на инженерите. Има такава на контролните инженери, които са една шепа супер капацитети и за тях ситото е по-гъсто. Но да завършиш държавен ВУЗ и накрая да не можеш да си ползваш титлата, без някаква камара да ти даде втора диплома, такова нещо в Германия няма.

    Нередност?
  • 10
    zo avatar :-|
    zo
    • - 8
    • + 12

    До коментар [#8] от "cinik":

    Та какво викаш правят алпийските талибани с изкопаното? Запълват си езерата ли?

    Нередност?
Нов коментар