С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
11 8 яну 2015, 19:36, 3414 прочитания

Samsung прогнозира спад на годишната печалба с 37%

Технологичният гигант ще продължи да изпитва проблеми на мобилния пазар

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Технологичният гигант Samsung обяви, че очаква да обяви спад на печалбата за пето поред тримесечие. Прогнозите на компанията са, че през изминалата година печалбата ще се свие с между 35 и 39%, което се равнява на между 4.55 млрд. и 4.92 млрд. долара. За сравнение, през 2013 г. Samsung отчете оперативна печалба от 7.58 млрд. долара. Приходите през 2014 г. се очаква да бъдат между 46.5 и 48 млрд. долара.

Слабото силно тримесечие

В същото време очакванията за последното тримесечие на изминалата година са по-умерени. Анализаторите се оглеждат за признаци на леко съживяване на мобилния бизнес на Samsung, който генерира основна част от приходите. През периода октомври-декември южнокорейският гигант пусна един от най-популярните си смартфони в продажба Galaxy Note 4. Той беше обявен на технологичното изложение в Берлин през септември, а през октомври влезе в продажба. Освен това през ноември Samsung започна да продава нова линия от умни телефони от среден клас Galaxy A в Китай. Това е част от усилията на компанията да засили позициите си на най-големия пазар в света, където местните конкуренти започват да доминират.

Макар прогнозата за спад на печалбата от 37% да звучи притеснително, тя показва известно подобрение спрямо предходната година. През 2013 г. оперативната печалба на компанията се срина с 60%.

Резултатите от четвъртото тримесечие ще са важни, защото те включват продажбите през коледните и новогодишните празници, а първите три месеца на годината са традиционно слаби за производителите на потребителска електроника.

Освен това Samsung среща засилена конкуренция от китайските доставчици на смартфони на азиатските пазари. В същото време Apple пусна новите си модели iPhone 6 и iPhone 6 Plus, които разполагат с големи екрани и могат да се конкурират ефективно с Galaxy Note 4 на южнокорейския гигант.

Според източници на Wall Street Journal Samsung отчита слабо понижение на доставките на смартфони през четвъртото тримесечие, което затруднява компанията. Продажбата на умни телефони от висок клас като Galaxy Note 4 обаче може да й помогнат да отчете лек ръст на печалбата спрямо същия период на предходната година, пише изданието. Новата 2015 г. е ключова за Samsung, тъй като ръководството предприема силни мерки да преструктурира бизнеса си, особено мобилното звено, което генерира повече от половината приходи на корпорацията.


Новите надежди

Миналия месец технологичната компания обяви, че ще увеличи годишния дивидент за 2014 г. с между 30 и 50%. Мярката е в отговор на натиска на инвеститорите, които настояват Samsung да върне част от паричните си запаси (на стойност близо 60 млрд. долара) на акционерите.

Спадът на печалбата идва в момент, в който Samsung губи позиции в основни ключови пазари като Китай и Индия, където китайските производители пускат добри устройства на по-ниски цени. За да се справи със ситуацията, южнокорейската компания пусна в Китай смартфоните от среден клас Galaxy A и планира да започне да продава подобните модели Galaxy E в Индия. Освен това се подготвя да представи новия си флагман сред умните телефони – Galaxy S6. Анализаторите очакват той да има нови технологични иновации, с които да грабне потребителите. Компанията би трябвало да го представи на Световния мобилен конгрес в Барселона през март. Към Galaxy S6 има високи очаквания след разочароващото представяне на настоящия флагман – Galaxy S5.

каре

Xiaomi ускорява придобиването на компании
Xiaomi набира скорост в конкуренцията с Apple и Samsung Electronics по продажби на смартфони в Китай само три години след излизането на пазара. Основателят на китайската компания Лей Дзюн купува ударно нови бизнеси, които обаче не са свързани със смартфони, за да се възползва от инерцията, която компанията е набрала, съобщава Wall Street Journal. От ноември Xiaomi е вложила над 600 млн. долара в три компании и обяви, че е купила няколко стартиращи фирми, занимаващи се с различни дейности. Лей Дзюн се стреми да иска да изгради бранд, който да е по-голям от Apple и Samsung, и смята, че това може да стане за едно десетилетие.
"Xiaomi разширява продуктите си в категорията за умния дом и следва примера на Apple, Samsung и други", твърди Нийл Моустън, изпълнителен директор на Strategy Analytics. "Очакваме Xiaomi да изгради една екосистема от устройствата Mi и приложенията за дома, офиса и колата."
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Малки, средни и все по-важни Малки, средни и все по-важни

В годишната класация "Гепард" за най-динамични малки и средни предприятия за пръв път попадат над 2200 компании, чиито приходи са нараснали с 30% през 2018 г.

18 ное 2019, 481 прочитания

Първи инвеститор в старозагорската Индустриална зона "Загоре" Първи инвеститор в старозагорската Индустриална зона "Загоре"

Няколко чуждестранни компании проучват възможността да изградят свои предприятия в зоната

18 ное 2019, 384 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Мултиплициране на бизнеса

Интересът към франчайз модела се засилва и български компании вече го ползват за излизане в чужбина

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Малките в голямата игра за София

Как ще се управлява столицата при новата конфигурация в общинския съвет и при районните кметове

Кой, ако не той

"Български пощи" може да използват дружество на Пеевски за подизпълнител на задачата да разнасят вестници и списания

След Гешев 2.0, Цацаров 2.0 - радостта е двойна

Властта лъже Европа и гражданите, че ще въведе контрол над всесилния главен прокурор. Прави обратното

Ново място: Смесен магазин "Зоя"

Веригата за био продукти се разширява с обект на пл. "Гарибалди"

Близкият и далечен Николай Атанасов

Поетът и ЛГБТ активист почина на 41 години и остави литературно наследство, което ще бъде открито от ново поколение читатели

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10