Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 11 яну 2015, 18:26, 19593 прочитания

Групата "Гимел" ще отдава магазини на франчайз

Компанията ще стъпи на този принцип в Румъния с веригата си "Здравословна зона"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Условията за кандидатите
- Плащане на първоначална такса, както и на такса оборот
- Част от предлаганите продукти да се произвеждат и доставят от "Гимел"
- Магазините са три варианта: малък, тип квартален, с най-бързооборотни стоки; среден - с площ около 85 кв.м; и голям – с маси за хранене, с детски кът и с повече артикули.
Групата "Гимел" - производител на органични зеленчуци и плодове, ще предлага на франчайз магазини за здравословна храна. Компанията ще открие обект на този принцип в румънския град Крайова. Договорът още не е подписан, но решението е взето, съобщи за "Капитал Daily" Елена Герганова, търговски директор и член на съвета на директорите.

Условията


Компанията има собствени магазини в София и Варна, наречени "Здравословна зона", в които предлага биоплодове и биозеленчуци, около 70% от които са фирмено производство. Останалите предложения са подбрани от български фермери и от внос. В търговските обекти се предлагат също готови храни от биопродукти, биокозметика и биопрепарати за почистване и пране.

"Получателите на франчайз права в Румъния са семейство образовани хора, които вече имат бизнес на франчайз, но в друг сектор. Те са фенове на нашите продукти и са наясно с предимствата на франчайз бизнеса", обясни Герганова.

"Гимел" ще предложи магазини на франчайз и в България, за да увеличи възможностите за избор на любителите на здравословни храни. Бизнес моделът е разработен от консултантите на Franchising.bg. Той включва плащане на първоначална такса, както и на такса оборот. Има изискване част от продуктите, които ще се предлагат, да се произвеждат и доставят от "Гимел". Възможни са три варианта: за малък магазин на франчайз, тип квартален, с най-бързооборотни стоки; за среден, разположен на около 85 кв. метра площ; и за голям – с маси за хранене, с детски кът и с повече артикули.



"Оптималният размер е 100 - 110 кв. метра. Може да се наеме помещение или да се изгради дървена къща по подобие на софийския магазин "Здравословна зона". Първоначалната инвестиция ще зависи от избрания модел, но вероятно ще са необходими грубо около 30 - 40 хил. лева за ремонт, мебели, зареждане с продукти", обясни Елена Герганова.

По думите й "Гимел" ще избира много внимателно франчайзополучателите си. "Биопродуктите са специфични, за нас е важно отношението, нагласата, разбирането за зравословното хранене и здравословния начин на живот. Това е осъзнат избор. Ако си купил от нашите биопродукти, ставаш един от нас. Не бихме допуснали измама, ниско качество и нелюбезно отношение", обобщи Елена Герганова. И уточни, че получателите на права ще преминат през специално обучение.

Здравословният бизнес досега

Софийската "Здравословна зона" е вече на две години. Магазинът е в непосредствена близост до офиса на "Гимел" в столицата и се намира в специално изградена дървена къща с градинка отпред и със зона за деца. Варненската "Здравословна зона" беше открита през 2014 г. в един от моловете на града.

"Продажбите в София надхвърлят очакванията ни. Оборотът като цяло е средно с 30% по-висок спрямо годината на отваряне на магазина, а при сезонните продукти през лятото ръстът е дори по-висок", съобщи Елена Герганова. По думите й търсенето е устойчиво. "Потребителите на биопродукти са хора с друга нагласа, те могат да сменят колата или дрехите си, но последното, което ще променят, е начинът си на хранене", убедена е Герганова.

15 години биопроизводство

Тази година "Гимел" отбелязва 20 години от създаването й и 15, през които произвежда органични продукти. В групата влизат компанията майка "Гимел", две оранжерии и създадената през 2011 г. дъщерна "Гимел Европа" със седалище в Прага. "Годишно продаваме около 8000 тона биопродукти", уточни Елена Герганова.

От 2000 г. групата изнася биозеленчуци за Германия (където основен клиент е концернът REWE), Чехия и Австрия. През 2003 г. започва продажби в скандинавските страни (чрез логистичен център в Холандия) и Англия. От 2013 г. има свое представителство в Букурещ - Румъния, където си партнира с Naturalia Group Romania. В България започва с доставки за "Пикадили", а сега работи с почти всички търговски вериги и с биомагазини. За вътрешния пазар е предназначена и продукцията от внос на биопродукти.
През 2014 г."Гимел" отвори цех за пакетиране на нарязани и измити биосалати, готови за консумация.
 
Според данните от Търговския регистър през 2013 г. групата отчита приходи от 25.9 млн. лв. срещу 18.3 млн. лв. за предходната година. "Миналата година беше много лоша за земеделските производители заради климатичните аномалии. Добивите паднаха, а при биопроизводителите дори повече, отколкото при конвенционалните стопани", отчита Герганова. Тя предвижда ръст в потреблението на биохрани през следващите пет години, тъй като процентът на потребителите в България все още е много нисък спрямо другите страни от Западна Европа.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Продажбите на нови коли през март падат с 46%, целият пазар се свива с една трета Продажбите на нови коли през март падат с 46%, целият пазар се свива с една трета

Сривът при новите камиони е още по-голям: 65%

2 апр 2020, 159 прочитания

Пивоварите отчитат 20% директни загуби заради затворените хотели и заведения Пивоварите отчитат 20% директни загуби заради затворените хотели и заведения

Засега няма съкращения на работещи в бранша

2 апр 2020, 369 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Нова вълна от сделки във фармацевтичния сектор

Shire, Roche и AstraZeneca увеличават инвестициите в нови разработки

Още от Капитал
Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Експериментална ваксина за икономиката

Обявените от правителството икономически мерки за 2.2 млрд. лв. от бюджета изглеждат тромави и недостатъчни за фирмите, а без промени схемата за субсидирана заетост няма да проработи

Ричард Грийвсън: Дълбока рецесия е най-вероятният сценарий за региона

Заместник-председателят на Виенския институт за международни икономически изследвания wiiw пред "Капитал"

Проф. д-р Коста Костов: Колкото повече знаем за заразата, толкова по-добре ще се справим с нея

Ръководителят на Медицинския експертен съвет към Министерския съвет пред "Капитал"

В началото бе поп културата

"Пророческите" филми, книги и песни, които помагат на света да осмисли случващото се

20 въпроса: Надежда Цекулова

Журналистката е в основата на сайт, който събира научни статии и ресурси на български за коронавируса

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10