Групата "Гимел" ще отдава магазини на франчайз

Компанията ще стъпи на този принцип в Румъния с веригата си "Здравословна зона"

Условията за кандидатите

- Плащане на първоначална такса, както и на такса оборот

- Част от предлаганите продукти да се произвеждат и доставят от "Гимел"

- Магазините са три варианта: малък, тип квартален, с най-бързооборотни стоки; среден - с площ около 85 кв.м; и голям – с маси за хранене, с детски кът и с повече артикули.

Групата "Гимел" - производител на органични зеленчуци и плодове, ще предлага на франчайз магазини за здравословна храна. Компанията ще открие обект на този принцип в румънския град Крайова. Договорът още не е подписан, но решението е взето, съобщи за "Капитал Daily" Елена Герганова, търговски директор и член на съвета на директорите.

Условията

Компанията има собствени магазини в София и Варна, наречени "Здравословна зона", в които предлага биоплодове и биозеленчуци, около 70% от които са фирмено производство. Останалите предложения са подбрани от български фермери и от внос. В търговските обекти се предлагат също готови храни от биопродукти, биокозметика и биопрепарати за почистване и пране.

"Получателите на франчайз права в Румъния са семейство образовани хора, които вече имат бизнес на франчайз, но в друг сектор. Те са фенове на нашите продукти и са наясно с предимствата на франчайз бизнеса", обясни Герганова.

"Гимел" ще предложи магазини на франчайз и в България, за да увеличи възможностите за избор на любителите на здравословни храни. Бизнес моделът е разработен от консултантите на Franchising.bg. Той включва плащане на първоначална такса, както и на такса оборот. Има изискване част от продуктите, които ще се предлагат, да се произвеждат и доставят от "Гимел". Възможни са три варианта: за малък магазин на франчайз, тип квартален, с най-бързооборотни стоки; за среден, разположен на около 85 кв. метра площ; и за голям – с маси за хранене, с детски кът и с повече артикули.

"Оптималният размер е 100 - 110 кв. метра. Може да се наеме помещение или да се изгради дървена къща по подобие на софийския магазин "Здравословна зона". Първоначалната инвестиция ще зависи от избрания модел, но вероятно ще са необходими грубо около 30 - 40 хил. лева за ремонт, мебели, зареждане с продукти", обясни Елена Герганова.

По думите й "Гимел" ще избира много внимателно франчайзополучателите си. "Биопродуктите са специфични, за нас е важно отношението, нагласата, разбирането за зравословното хранене и здравословния начин на живот. Това е осъзнат избор. Ако си купил от нашите биопродукти, ставаш един от нас. Не бихме допуснали измама, ниско качество и нелюбезно отношение", обобщи Елена Герганова. И уточни, че получателите на права ще преминат през специално обучение.

Здравословният бизнес досега

Софийската "Здравословна зона" е вече на две години. Магазинът е в непосредствена близост до офиса на "Гимел" в столицата и се намира в специално изградена дървена къща с градинка отпред и със зона за деца. Варненската "Здравословна зона" беше открита през 2014 г. в един от моловете на града.

"Продажбите в София надхвърлят очакванията ни. Оборотът като цяло е средно с 30% по-висок спрямо годината на отваряне на магазина, а при сезонните продукти през лятото ръстът е дори по-висок", съобщи Елена Герганова. По думите й търсенето е устойчиво. "Потребителите на биопродукти са хора с друга нагласа, те могат да сменят колата или дрехите си, но последното, което ще променят, е начинът си на хранене", убедена е Герганова.

15 години биопроизводство

Тази година "Гимел" отбелязва 20 години от създаването й и 15, през които произвежда органични продукти. В групата влизат компанията майка "Гимел", две оранжерии и създадената през 2011 г. дъщерна "Гимел Европа" със седалище в Прага. "Годишно продаваме около 8000 тона биопродукти", уточни Елена Герганова.

От 2000 г. групата изнася биозеленчуци за Германия (където основен клиент е концернът REWE), Чехия и Австрия. През 2003 г. започва продажби в скандинавските страни (чрез логистичен център в Холандия) и Англия. От 2013 г. има свое представителство в Букурещ - Румъния, където си партнира с Naturalia Group Romania. В България започва с доставки за "Пикадили", а сега работи с почти всички търговски вериги и с биомагазини. За вътрешния пазар е предназначена и продукцията от внос на биопродукти.

През 2014 г."Гимел" отвори цех за пакетиране на нарязани и измити биосалати, готови за консумация.

Според данните от Търговския регистър през 2013 г. групата отчита приходи от 25.9 млн. лв. срещу 18.3 млн. лв. за предходната година. "Миналата година беше много лоша за земеделските производители заради климатичните аномалии. Добивите паднаха, а при биопроизводителите дори повече, отколкото при конвенционалните стопани", отчита Герганова. Тя предвижда ръст в потреблението на биохрани през следващите пет години, тъй като процентът на потребителите в България все още е много нисък спрямо другите страни от Западна Европа.

Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


9 коментара
  • 1
    cinik avatar :-|
    cinik

    Бяло спретнато магазинче, с 3-4 коли отпред на тротоара. Моля господа, като снимате "екомагазина", бъдете честни да направите и една панорамна снимка, да се видят 4-5 фирмени багии, кАчени перманентно пред него. Не че имаме нещо против Мерцедес и Ауди, но просто да не са на тротоара. Там минават пешеходци - стари, млади, майки с колички, запътени от метрото към Южния парк. Не са хубави тези работи с колите по тротоарите.

  • 2
    alex_yordanov avatar :-|
    alex_yordanov

    До коментар [#1] от "cinik":

    То и статията малко реклама, така че...

  • 3
    osho avatar :-|
    osho

    Силно не препоръчвам зеленчуците на Гимел и не разбирам защо поредните пластмасови домати и краставици се продават като био
    Свръхвисоки цени и много- много лошо качество Отглеждат се в Гърция и няма гаранция при какви условия и стандарти се случва това там

  • 4
    smart_za_batkov avatar :-|
    Батков-вън

    Гимел са пример, че и в биопроизводството може да има гнили ябълки. Цялата им стока е оранжерийна и респективно с лоши вкусови качества. Собственикът пък е местния феодал от Елена, известен с това, че си беше заградил едни гори и стреляше по хората решили да се разходят там.
    Аз лично не купувам гимел - има доста по-добри бг производства, а с фермерските пазари на римската и изан вазов всяка седмица вече и по-лесно да ги намираш

  • 5
    forza avatar :-?
    forza

    До коментар [#4] от "Батков-вън":

    "Собственикът пък е местния феодал от Елена, известен с това, че си беше заградил едни гори и стреляше по хората решили да се разходят там."

    Йе, верно ли?!
    Гео не-знам-кой-си... Дръндаров, Дъндаров или подобно???

  • 6
    val1320 avatar :-|
    val1320

    "Гимел" произлиза от "Мултигруп"....

  • 7
    sto67nes avatar :-|
    sto67nes

    Тези Гимел,кога станаха ГРУПА,досега имаха една оранжерия......

  • 8
    dannii avatar :-|
    dannii

    Хайде стига вече с тези рекламни стаии! Макар да не е по темата, ще да споделя личен опит (като клиент на въпросния магазин на бул. Арсеналски в София) - искам да предупредя пазаруващите там да внимават, защото яко лъжат в кантара (отнася се за продуктите, които се продават на килограм и се мерят). Няколко пъти ми се случва да ги хвана и забелжка правих и продължават. На фона на това, изказвания от рода на: "Не бихме допуснали измама, ниско качество и нелюбезно отношение", са направо смешни...

  • 9
    todorkolev85 avatar :-|
    Тодор Колев

    Аз лично съм дългогодишен клиент на Гимел и съм доста доволен от това, което предлагат. Има какво да се подобри, но това се отнася за всичко така или иначе.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход