Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
9 11 яну 2015, 18:26, 15456 прочитания

Групата "Гимел" ще отдава магазини на франчайз

Компанията ще стъпи на този принцип в Румъния с веригата си "Здравословна зона"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Живот като на био

Бизнесът на веригата за биопродукти "Зоя БГ" е пораснал девет пъти за пет години

14 авг 2015

В "Градините на Billa" участват над 30 български производителя

Инициативата на веригата за по-голяма прозрачност на произхода на стоките ще продължи и през следващата година

6 окт 2014

Бизнес по градинарски

Обработването на зеленчукови масови остава една от най-неблагодарните агродейности

30 апр 2014
Условията за кандидатите
- Плащане на първоначална такса, както и на такса оборот
- Част от предлаганите продукти да се произвеждат и доставят от "Гимел"
- Магазините са три варианта: малък, тип квартален, с най-бързооборотни стоки; среден - с площ около 85 кв.м; и голям – с маси за хранене, с детски кът и с повече артикули.
Групата "Гимел" - производител на органични зеленчуци и плодове, ще предлага на франчайз магазини за здравословна храна. Компанията ще открие обект на този принцип в румънския град Крайова. Договорът още не е подписан, но решението е взето, съобщи за "Капитал Daily" Елена Герганова, търговски директор и член на съвета на директорите.

Условията

Компанията има собствени магазини в София и Варна, наречени "Здравословна зона", в които предлага биоплодове и биозеленчуци, около 70% от които са фирмено производство. Останалите предложения са подбрани от български фермери и от внос. В търговските обекти се предлагат също готови храни от биопродукти, биокозметика и биопрепарати за почистване и пране.

"Получателите на франчайз права в Румъния са семейство образовани хора, които вече имат бизнес на франчайз, но в друг сектор. Те са фенове на нашите продукти и са наясно с предимствата на франчайз бизнеса", обясни Герганова.

"Гимел" ще предложи магазини на франчайз и в България, за да увеличи възможностите за избор на любителите на здравословни храни. Бизнес моделът е разработен от консултантите на Franchising.bg. Той включва плащане на първоначална такса, както и на такса оборот. Има изискване част от продуктите, които ще се предлагат, да се произвеждат и доставят от "Гимел". Възможни са три варианта: за малък магазин на франчайз, тип квартален, с най-бързооборотни стоки; за среден, разположен на около 85 кв. метра площ; и за голям – с маси за хранене, с детски кът и с повече артикули.



"Оптималният размер е 100 - 110 кв. метра. Може да се наеме помещение или да се изгради дървена къща по подобие на софийския магазин "Здравословна зона". Първоначалната инвестиция ще зависи от избрания модел, но вероятно ще са необходими грубо около 30 - 40 хил. лева за ремонт, мебели, зареждане с продукти", обясни Елена Герганова.

По думите й "Гимел" ще избира много внимателно франчайзополучателите си. "Биопродуктите са специфични, за нас е важно отношението, нагласата, разбирането за зравословното хранене и здравословния начин на живот. Това е осъзнат избор. Ако си купил от нашите биопродукти, ставаш един от нас. Не бихме допуснали измама, ниско качество и нелюбезно отношение", обобщи Елена Герганова. И уточни, че получателите на права ще преминат през специално обучение.

Здравословният бизнес досега

Софийската "Здравословна зона" е вече на две години. Магазинът е в непосредствена близост до офиса на "Гимел" в столицата и се намира в специално изградена дървена къща с градинка отпред и със зона за деца. Варненската "Здравословна зона" беше открита през 2014 г. в един от моловете на града.

"Продажбите в София надхвърлят очакванията ни. Оборотът като цяло е средно с 30% по-висок спрямо годината на отваряне на магазина, а при сезонните продукти през лятото ръстът е дори по-висок", съобщи Елена Герганова. По думите й търсенето е устойчиво. "Потребителите на биопродукти са хора с друга нагласа, те могат да сменят колата или дрехите си, но последното, което ще променят, е начинът си на хранене", убедена е Герганова.

15 години биопроизводство

Тази година "Гимел" отбелязва 20 години от създаването й и 15, през които произвежда органични продукти. В групата влизат компанията майка "Гимел", две оранжерии и създадената през 2011 г. дъщерна "Гимел Европа" със седалище в Прага. "Годишно продаваме около 8000 тона биопродукти", уточни Елена Герганова.

От 2000 г. групата изнася биозеленчуци за Германия (където основен клиент е концернът REWE), Чехия и Австрия. През 2003 г. започва продажби в скандинавските страни (чрез логистичен център в Холандия) и Англия. От 2013 г. има свое представителство в Букурещ - Румъния, където си партнира с Naturalia Group Romania. В България започва с доставки за "Пикадили", а сега работи с почти всички търговски вериги и с биомагазини. За вътрешния пазар е предназначена и продукцията от внос на биопродукти.
През 2014 г."Гимел" отвори цех за пакетиране на нарязани и измити биосалати, готови за консумация.
 
Според данните от Търговския регистър през 2013 г. групата отчита приходи от 25.9 млн. лв. срещу 18.3 млн. лв. за предходната година. "Миналата година беше много лоша за земеделските производители заради климатичните аномалии. Добивите паднаха, а при биопроизводителите дори повече, отколкото при конвенционалните стопани", отчита Герганова. Тя предвижда ръст в потреблението на биохрани през следващите пет години, тъй като процентът на потребителите в България все още е много нисък спрямо другите страни от Западна Европа.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

2 март 2018г.
Sofia Event Center

capital.bg/emobility

E-mobility and The Future of Urban Transportation Forum



Теми в програмата:
Политики за стимулиране на чист транспорт
Бъдещето на градската мобилност
Дигиталнa трансформация в транспорта и технологични иновации
Каква икономика стои зад новата градска мобилност
Как Мобилността като услуга (MaaS), ще революционизира и промени градовете


Прочетете и това

Собственикът на "Стандард профил" ще става публично дружество Собственикът на "Стандард профил" ще става публично дружество

Турският фонд Actera планира IPO на компанията си за автомобилни компоненти

20 фев 2018, 811 прочитания

Китайският собственик на "Милан" е обявил фалит 1 Китайският собственик на "Милан" е обявил фалит

Ли Юнхун придоби отбора от Силвио Берлускони през миналата година за 740 млн. евро

20 фев 2018, 1237 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (19 - 25 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

За да бъдете успешни, фокусирайте се върху крайната цел, но я разбийте на по-малки, постижими цели

На гости в рубриката "Пет минути със..." е Манди Хиксън, бивш пилот на Кралските военновъздушни сили, а към настоящия момент - лектор и коуч

Стажове, стипендии, конкурси (22-28 януари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Как да организираме по-добре работното си време

Няколко основни съвета как да бъдете по-ефективни и фокусирани

Стажове, стипендии, конкурси (8-14 януари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Нова вълна от сделки във фармацевтичния сектор

Shire, Roche и AstraZeneca увеличават инвестициите в нови разработки

Софийски градски съд: завръщане в миналото

Съдийската колегия на новия Висш съдебен съвет ще проведе първия си ключов избор

Bitcoin и данъците

Как се третират виртуалните валути и какво е добре да знае всеки, който ги добива, търгува или се разплаща с тях

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Книга: Паринуш Сании - "Бащата на другия"

Една от най-търсените книги в Иран - вече и на български

Театър: Приятно ми е, Ива!

Най-новата премиера на "Театър 199"

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 7

Капитал

Брой 7 // 17.02.2018 Прочетете
Капитал PRO, Рекордни приходи в туризма през 2017 г. - над 8 млрд. лв.

Емисия

DAILY @7AM // 21.02.2018 Прочетете