От 1 март Qatar Airways ще летят директно от и до София
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

От 1 март Qatar Airways ще летят директно от и до София

Първият от 80-те самолета A350 на Qatar Airways ще лети по линията Доха - Франкфурт

От 1 март Qatar Airways ще летят директно от и до София

Към момента полетите от Доха минават през Букурещ

Калина Горанова
11315 прочитания

Първият от 80-те самолета A350 на Qatar Airways ще лети по линията Доха - Франкфурт

© REGIS DUVIGNAU


От 1 март Qatar Airways вече ще летят директно до София без междинно кацане в Букурещ, както е към момента, а времето за достигане до международния хъб в Доха ще бъде намалено с около 2 часа и вече ще е около 4 часа. Това беше обявено официално от компанията. Няколко дни по-рано, при представянето на първия самолет Airbus А350 XWB в Доха, изпълнителният директор на авиопревозвача Акбар ал Бaкeр заяви, че всички полети до Балканите скоро ще станат директни, като до момента е имало прекачвания заради недостиг на самолети.

Първият самолет А350, доставен на Qatar Airways, е част от поръчката от 80 самолета от този тип, които компанията от Близкия изток очаква да получи от европейския производител. По време на авиационното шоу във Фарнбъроу през 2014 г. авиокомпанията пък поръчва още 100 самолета Boeing 777X, с което поръчаните от Qatar Airways самолети наброяват повече от 340 на стойност 70 млрд. долара. 

Един по-ефективен полет

Първият самолет A350, опериран от Qatar Airways, започва да лети по линията Доха - Франкфурт на 15 януари, като е оборудван с 36 места бизнес класа и 247 места Economy Class. A350 се разглежда като жизненоважен за бъдещето на Airbus, който се конкурира с Boeing. Европейският производител позиционира новия си самолет като конкурент на 787 Dreamliner на Boeing. Подобно на Dreamliner, Airbus A350 е направен предимно от съвременни материали, които са по-леки и по този начин е намалена крайната маса на самолета, като това намалява консумацията на гориво. Самолетът е постигнал много добри показатели и по-отношение на шума.

Новият самолет на Airbus A350 получи зелена светлина за експлоатация от регулаторните институции в края на септември миналата година, като европейският производител има поръчки за 778 бройки от 41 клиента. С най-големи поръчки са Qatar Airways, Singapore Airlines (70) и базираната в Абу Даби Etihad (62). Третата голяма авиокомпания от Близкия изток - Emirates прекрати поръчката си за 70 броя през лятото на миналата година. От европейските превозвачи с най-големи поръчки са AirFrance и Lufthansa с по 25 и British Airways с 18.

С размах от залива

Европейските авиопревозвачи от години изпитват финансови затруднения. В сравнение с тях трите големи компании от Близкия изток растат много бързо, като правят огромни поръчки за нови самолети в стремежа си да развиват все по-голяма мрежа от полети и хъбове, предлагащи връзка по въздух с целия свят. Друга стратегия за разширяването на полето им на действие е закупуването на затруднени във финансово отношение авиокомпании. Най-активна в това отношение е Etihad. Тя има миноритарен дял във втория най-голям авиопревозвач в Германия след Lufthansa - Air Berlin, от есента на миналата година има и 49% от Alitalia, влезе с 49% в Air Serbia, като това са само малка част от участията й. Преди време Qatar Airways пък имаше интерес към испанската Spanair, но преговорите бяха прекратени през лятото на 2012 г.    

Промоция в небето

Заедно с директния полет Доха - София от Qatar Airways обявиха още и че започват глобална промоция на полети до над 130 дестинации. Промоцията ще продължи до 15 януари, като отстъпките на билетите са минимум 25%. По време на представянето на новия самолет Акбар ал Бaкeр заяви още, че заради сриването на цената на горивата ще има намаляване на таксата за гориво, която начислява авиокомпанията

От 1 март Qatar Airways вече ще летят директно до София без междинно кацане в Букурещ, както е към момента, а времето за достигане до международния хъб в Доха ще бъде намалено с около 2 часа и вече ще е около 4 часа. Това беше обявено официално от компанията. Няколко дни по-рано, при представянето на първия самолет Airbus А350 XWB в Доха, изпълнителният директор на авиопревозвача Акбар ал Бaкeр заяви, че всички полети до Балканите скоро ще станат директни, като до момента е имало прекачвания заради недостиг на самолети.

Първият самолет А350, доставен на Qatar Airways, е част от поръчката от 80 самолета от този тип, които компанията от Близкия изток очаква да получи от европейския производител. По време на авиационното шоу във Фарнбъроу през 2014 г. авиокомпанията пък поръчва още 100 самолета Boeing 777X, с което поръчаните от Qatar Airways самолети наброяват повече от 340 на стойност 70 млрд. долара. 


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

5 коментара
  • 1
    romolus avatar :-|
    Додо

    Харесва ми салона на този самолет...

  • 2
    aganderov avatar :-P
    Marin Aganderov

    От всички авиокомпании, който съм използвал Катар без съмнение са най-добрите!

  • 4
    v_l avatar :-|
    v_l

    А дано да се задържи тоя полет. Малко учудващо решение, като се има предвид колко малко хора се качват в София и как в Букурещ се напълва ... Ама пък те сигурно ще го комбинират с други връзки.
    Катар са един от най хубавите начини да стигнеш до Азия при това при малко повече внимание може и да е най евтиния.

  • 5
    teob avatar :-(
    Теодоси Бялков

    "Тя има миноритарен дял във втория най-голям авиопревозвач в Германия след Lufthansa - Air Berlin"

    В училище навремето мнооого отдавна ни учеха , че има голям , по-голям и най-голям , това "втория най-голям" , "десетия най-голям" го нямаше в учебниците. Мисля че ще е добре да се придържаме към "втория по големина" . Благодаря предварително :)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK