С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 13 яну 2015, 17:12, 3612 прочитания

Toyota вдига мораториума върху нови заводи

Японската компания ще поднови разрастването на производствения си капацитет

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Японският автомобилен гигант Toyota Motor слага край на тригодишната пауза на разширението на производствените си линии и обмисля отварянето на нови заводи в Китай и Мексико, съобщава Reuters. Агенцията се позовава на високопоставени служители на компанията, според които вече са приключени първоначалните проучвания за новите производства и съответните екипи са готови да започнат работа.

Край на застоя


По време на автомобилното изложение в Детройт ръководителят на северноамериканските операции на Toyota Джим Ленц коментира, че "след тригодишна пауза в инвестициите в нови мощности на застоя в компанията се слага край", но без дава допълнителна информация за новите планове. "Ние отново ще растем, но по по-различен начин, отколкото в миналото. Няма да е растеж заради самия растеж", изтъква той.

Според информацията на Reuters в Китай компанията оценява планове за изграждане на два монтажни завода в североизточния град Чанчун и южния град Гуанджоу, където вече има нейни производства. В Мексико Toyota търси подходящ терен за завод в централния щат Гуанахуато. "Единственото, което се чака, е окончателното даване на зелена светлина от ръководството на компанията", заявява един от източниците.

Подновената експанзия на Toyota, която вече е най-големият производител на автомобили в света, ще увеличи натиска върху конкурентите, включително General Motors и Volkswagen. Макар пазарът на автомобили да се възстановява от кризата, индустрията все още е обременена от излишен капацитет. В годините след глобалната финансова криза производителите станаха много внимателни към плановете за разрастване на мощностите, но настроенията, изглежда, се променят, след като продажбите в САЩ достигнаха нивата отпреди рецесията, а пазарът в Китай продължава да се разраства, макар и по-бавно.



Според досегашните планове на ръководството начело с президента Акио Тойода замразяването на капацитета трябваше да продължи до края на март 2016 г. През последните години компанията се фокусираше върху постигане на максимална ефективност и повишаване на качеството в съществуващите си фабрики. Тойода пое ръководството на създадената от дядо му компания през 2009 г. Решението да се поднови изграждането на нови мощности е било обсъждано от висшето ръководство още през лятото на миналата година, но е взето след оценка на резултатите за цялата 2014 г.

Минали грешки

Акио Тойода е особено внимателен по въпроса за разширяване на капацитета заради опасността да повтори грешките на предишното ръководство, оглавявано от Кацуаки Уатанабе. През миналото десетилетие Toyota изгради повече мощности, отколкото можеше да усвои, което доведе до увеличение на неизползвания капацитет. Тези проблеми се задълбочиха в резултат на икономическата криза след 2008 г. Някои експерти изтъкват, че добавянето на нови заводи в Мексико и Китай може да бъде компенсирано от обновяването или затварянето на по-стари мощности като част от цялостната реформа на производствените системи.

В Мексико Toyota вече разполага с един завод с капацитет за производство на 63 хил. товарни автомобила годишно, но няма мощности за пътнически коли. В Китай ръстът на продажбите на компанията се е забавил значително, като за това играе роля и бойкотът на японски стоки заради териториалните спорове между Пекин и Токио. Разрастващото се търсене в Китай обаче обосновава нуждата от увеличение на капацитета в средносрочен и дългосрочен мащаб. В момента компанията разполага с общо осем производствени линии в Китай, които имат капацитет от близо 1 млн. превозни средства годишно.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Какви са вашите отношения с парите
Покажете как харчите и ще ви кажем какъв герой сте

Разберете ТУК

Разбирате ли се добре с парите?



Прост въпрос, чийто отговор обаче често затруднява. За някои хора парите са просто символ за личен или професионален успех. Други ги възприемат като средство за по-висок социален статус и неговата демонстрация без значение дали са щастливи или не.

Направете този бърз и забавен тест, за да разберете какъв герой сте, как харчите, какви са рисковете и как да подобрите отношенията с парите си.


capital.bg/partners/unicredit

Прочетете и това

Месечен бюлетин: Възможности за еврофинансиране за бизнеса

"Капитал" събира информация за програмите, по които компании могат да кандидатстват, както и за средствата, които са разпределени към фирми

10 дек 2018, 573 прочитания

Altria купува 45% от канадския производител на марихуана Cronos Altria купува 45% от канадския производител на марихуана Cronos

Цигареният гигант си поставя за цел да разнообразява бизнеса си

10 дек 2018, 595 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (19 – 25 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
NEVEQ II избра първите пет проекта за финансиране

Фондът за рисков капитал досега инвестира в тях 7 млн. евро, което е около половината от набрания капитал

Космическите пощальони

Частните полети в околоземна орбита навлизат в ерата на миниатюризацията

Кандидатите за нов мандат в Бюрото за СРС са прикривали закононарушения

Илия Ганев, Огнян Атанасов и Огнян Стоичков гласували да се изпрати невярно уведомление до гражданин, че не е подслушван незаконно

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Кино: "Курск"

Трогващ авторски трилър по действителен случай

Диалози на гениалността

Една изложба в два музея изследва културната приемственост и метафизичната връзка между Бунюел и Гоя

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 49

Капитал

Брой 49 // 08.12.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Brexit няма да се реши утре; КАТ с пореден срив на системата

Емисия

DAILY @7PM // 10.12.2018 Прочетете
Капитал
СЪДЪРЖАНИЕ
  • К1Средата
  • К2Бизнесът
  • К3Моят Капитал
ПРОДУКТИ
МОБИЛНИ ПРИЛОЖЕНИЯ