Концесията на спирките в София тръгва
От кандидатите ще се иска да докажат оборот от 5 млн. лв. и опит


Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
След няколко месеца колебания Столичната община все пак е на път да започне процедурата за отдаване на концесия на спирките на градския транспорт в София. Проектът с условията към кандидатите, начина за оценка на офертите им, разпределението на спирките в града и всички параметри на бъдещия договор вече е готов и се обсъжда от ресорните комисии в общинския съвет.
Накратко - за разлика от предишния път преди година, когато такава документация по темата беше подготвена, сега предквалификационните изисквания към кандидат-концесионерите са занижени. Което на теория означава, че се допуска по-широк кръг евентуални желаещи. На практика обаче очакванията за конкуренция не са особено високи, а "заподозрените" кандидати са обичайните - "Табак маркет" и веригата му Lafka. По две причини: първо, тази верига вече има сериозни позиции в търговията с цигари и вестници на дребно в множество градове, а именно този тип бизнес ще е единият от основните на спирките и, второ, разпространението на вестници и частично на цигари на едро се държи от същата група, към която е и "Табак маркет". С една дума - самият пазар на вестници и цигари на едро и дребно е доведен до състояние, при което независимо от условията на концесията самото й стартиране за множество обекти накуп предопределя изхода.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
14 коментара
Още много Лафки ще гледаме.
"минимален оборот общо за последните три години (2011, 2012 и 2013 г.) от 5 млн. лв."
Грижата на общината за малкия и среден бизнес.
Те си знаят на кого ще ги дават, остава да го обявят.
няма да е зле ел таблата за оставащо време, както и таблата с информацията да се преместят в новите спирки при подмяната, за да се намали броя на стърчащи от земята железа
Сега "експертите" ще ни кажат защо не трябва да стане така.
Доколкото си спомням Лафка рекламираха именно в Капитал. Та, Капитал, я кажете КОЙ? И, оставете това, че рекламата минала през медиа шоп. Това не е сериозно. Едно издание, което уважава себе си и политиката, която води, винаги може да откаже реклама с компании, които са дискредитирани с аргумента "конфликт на интереси". Колкото до изграждането на павилиони по спирките, такава тъпотия няма никъде по света - грозно, мизерно и затормозяващо правото ми на придвижване.
До коментар [#2] от "azmatahari":
Мисля, че 5 милиона за 3 години е нормално за търговско или производствено предприятие.
До коментар [#6] от "spindi":
Нормално е, но предназначението на тези обекти и условията за кандидатстване предполага заемането им от досегашните монополисти.
А и ЕС беше извел някаква смешка "Мисли за малкия".
Чудя се дали ако самата ДПС беше на власт, Пеевски щеше така спокойно да си ... вее работата, с извинение ... , и дали всъщност не му е по-удобно да прави това зад паравана на ГЕРБ - какво като има много съвестни в тази партия, нали главните в нея са зависими...
Защо казвам това - явно, че сега Цеко е новия Цветан, КФН - личната СЕМ със финансови правомощия, Горанов - човекът-правителство, т.н. ... Ковачки, който ще изпере фалиралите пенсионни фондове в НОИ, а и автобусните компании (ТИМ - Етап-Груп, т.н), които ще облажат ако наистина се реши всяка община да решава дали влак или автобус да ходи до нея...
Въобще очертава се една блудкава топка политическа гнилоч, която надали е по силите на реформаторите, ако са останали реформатори във въпросния блок, разбира се.
Да. И гаврата на Лафка на латиница. Смешно, добре, но сега от всяка спирка да ми се вре на латиница Български - ... има да има изпочупени витрини бол, горките спирки на градския транспорт, ще бъдат по-окаяни и от сега ако Лафка спечелят...
До коментар [#8] от "conservamus":
Едно уточнение: Етап Груп, както и Ивконито са турски автобусни компании, но пък и Боко напоследък си става се по-близък с турците.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.