Концесията на спирките в София тръгва

От кандидатите ще се иска да докажат оборот от 5 млн. лв. и опит

Някои от спирките в София са нови, но вероятно и те ще бъдат сменени
Някои от спирките в София са нови, но вероятно и те ще бъдат сменени
Някои от спирките в София са нови, но вероятно и те ще бъдат сменени    ©  ВЕЛКО АНГЕЛОВ
Някои от спирките в София са нови, но вероятно и те ще бъдат сменени    ©  ВЕЛКО АНГЕЛОВ
Бюлетин: Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

След няколко месеца колебания Столичната община все пак е на път да започне процедурата за отдаване на концесия на спирките на градския транспорт в София. Проектът с условията към кандидатите, начина за оценка на офертите им, разпределението на спирките в града и всички параметри на бъдещия договор вече е готов и се обсъжда от ресорните комисии в общинския съвет.

Накратко - за разлика от предишния път преди година, когато такава документация по темата беше подготвена, сега предквалификационните изисквания към кандидат-концесионерите са занижени. Което на теория означава, че се допуска по-широк кръг евентуални желаещи. На практика обаче очакванията за конкуренция не са особено високи, а "заподозрените" кандидати са обичайните - "Табак маркет" и веригата му Lafka. По две причини: първо, тази верига вече има сериозни позиции в търговията с цигари и вестници на дребно в множество градове, а именно този тип бизнес ще е единият от основните на спирките и, второ, разпространението на вестници и частично на цигари на едро се държи от същата група, към която е и "Табак маркет". С една дума - самият пазар на вестници и цигари на едро и дребно е доведен до състояние, при което независимо от условията на концесията самото й стартиране за множество обекти накуп предопределя изхода.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

14 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    chicago514 avatar :-|
    chicago514
    • + 49

    Още много Лафки ще гледаме.

    Нередност?
  • 2
    azmatahari avatar :-P
    azmatahari
    • + 47

    "минимален оборот общо за последните три години (2011, 2012 и 2013 г.) от 5 млн. лв."
    Грижата на общината за малкия и среден бизнес.
    Те си знаят на кого ще ги дават, остава да го обявят.

    Нередност?
  • 3
    smart_za_batkov avatar :-|
    Батков-вън
    • + 12

    няма да е зле ел таблата за оставащо време, както и таблата с информацията да се преместят в новите спирки при подмяната, за да се намали броя на стърчащи от земята железа

    Нередност?
  • 4
    spindi avatar :-|
    spindi
    • - 16

    Сега "експертите" ще ни кажат защо не трябва да стане така.

    Нередност?
  • 5
    hgg21387465 avatar :-|
    hgg21387465
    • - 5
    • + 17

    Доколкото си спомням Лафка рекламираха именно в Капитал. Та, Капитал, я кажете КОЙ? И, оставете това, че рекламата минала през медиа шоп. Това не е сериозно. Едно издание, което уважава себе си и политиката, която води, винаги може да откаже реклама с компании, които са дискредитирани с аргумента "конфликт на интереси". Колкото до изграждането на павилиони по спирките, такава тъпотия няма никъде по света - грозно, мизерно и затормозяващо правото ми на придвижване.

    Нередност?
  • 6
    spindi avatar :-|
    spindi
    • - 13
    • + 3

    До коментар [#2] от "azmatahari":

    Мисля, че 5 милиона за 3 години е нормално за търговско или производствено предприятие.

    Нередност?
  • 7
    azmatahari avatar :-?
    azmatahari
    • - 1
    • + 11

    До коментар [#6] от "spindi":

    Нормално е, но предназначението на тези обекти и условията за кандидатстване предполага заемането им от досегашните монополисти.
    А и ЕС беше извел някаква смешка "Мисли за малкия".

    Нередност?
  • 8
    conservamus avatar :-|
    conservamus
    • - 5
    • + 14

    Чудя се дали ако самата ДПС беше на власт, Пеевски щеше така спокойно да си ... вее работата, с извинение ... , и дали всъщност не му е по-удобно да прави това зад паравана на ГЕРБ - какво като има много съвестни в тази партия, нали главните в нея са зависими...

    Защо казвам това - явно, че сега Цеко е новия Цветан, КФН - личната СЕМ със финансови правомощия, Горанов - човекът-правителство, т.н. ... Ковачки, който ще изпере фалиралите пенсионни фондове в НОИ, а и автобусните компании (ТИМ - Етап-Груп, т.н), които ще облажат ако наистина се реши всяка община да решава дали влак или автобус да ходи до нея...
    Въобще очертава се една блудкава топка политическа гнилоч, която надали е по силите на реформаторите, ако са останали реформатори във въпросния блок, разбира се.

    Нередност?
  • 9
    conservamus avatar :-|
    conservamus
    • - 4
    • + 11

    Да. И гаврата на Лафка на латиница. Смешно, добре, но сега от всяка спирка да ми се вре на латиница Български - ... има да има изпочупени витрини бол, горките спирки на градския транспорт, ще бъдат по-окаяни и от сега ако Лафка спечелят...

    Нередност?
  • 10
    cezar_cezar avatar :-|
    есе
    • - 1
    • + 11

    До коментар [#8] от "conservamus":

    Едно уточнение: Етап Груп, както и Ивконито са турски автобусни компании, но пък и Боко напоследък си става се по-близък с турците.

    Нередност?
Нов коментар