Фермата и градът

Как и защо бизнесът с продукти от малки и средни стопанства расте

Облечен в неизменната бяла престилка, Пламен Петров посреща клиентите в магазинчето си на столичния булевард "Оборище" и почти като алхимик отбира с черпака кисело мляко от големия съд. Сипва го в буркани, донесени от самите купувачи. В хладилника обаче има и готови кофички, а в малки чашки с лъжичка са подготвени продукти за дегустиране. Всъщност тук може да се опита всичко, а Пламен ще ви говори с часове (понякога и след 21 ч., когато приключва работното време) за млякото, продуктите от него и фермите, които му ги доставят. Хората от квартала, които пазаруват тук, не само дават обратна връзка по всевъзможни въпроси, но и бавно се превръщат в общност. Не се изненадвайте, ако ги видите да бъбрят пред магазина след ежедневното пазаруване.

Внимание, отношение и качество на храната. Гладът към тези три неща доведе естествено бизнеса с храни, които се брандират като "домашни", "екологично чисти" или "като от едно време", до истински бум. И ако доскоро на мода беше всичко "био", то днес то до голяма степен отстъпва място на продуктите, които просто са качествени и български - от картофите, през сиренето и меда до месото и виното.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове