Табак и преса на всяка спирка

Общината в София подготвя концесия за навесите на градския транспорт с много възможни и малко вероятни кандидати

Новите спирки ще са по проект на общината или на кандидата, ако бъде одобрен от нея
Новите спирки ще са по проект на общината или на кандидата, ако бъде одобрен от нея    ©  ВЕЛКО АНГЕЛОВ
Новите спирки ще са по проект на общината или на кандидата, ако бъде одобрен от нея
Новите спирки ще са по проект на общината или на кандидата, ако бъде одобрен от нея    ©  ВЕЛКО АНГЕЛОВ

През следващите няколко седмици, предстои най-голямата община в България - софийската, да подготви условията за една от най-големите си и видими сделки: концесия на спирките на градския транспорт. Проектът на тези условия е готов и се обсъжда от общинските съветници по комисиите им. На пръв поглед изискванията към кандидатите са либерални, бариерата не е много висока, а възможните желаещи - широк кръг. На втори и всеки следващ поглед обаче процедурата, стартирана сега, при настоящото състояние на пазарите, до които се дава достъп, предопределя доста по-малко на брой участници, и съмнителни ползи за общината, особено съпоставени с евентуалните пропуснати такива за нея.

С една дума - след като концесията отваря врата към бизнеса с продажба на дребно на цигари, вестници и дребни пакетирани стоки, търговията на едро с вестници е почти окупирана от групата около Делян Пеевски, а тази с цигари - до голяма степен доминирана от същия кръг, то най-вероятните желаещи ще са свързани пак с него. Ако не - ще са в пазарна зависимост от него, което логично ще свали интереса.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


40 коментара
  • 2
    romolus avatar :-?
    Додо

    А защо пък ей така,за разнообразие, не се направи веднъж някакъв търг , който да няма проблеми?

  • 3
    ahasver avatar :-|
    ahasver

    Абе какво си играят на дребно ! Я да обявят търг за цялата държава за да престанат да я крадат който мине !

  • 4
    ahasver avatar :-|
    ahasver

    Цяло лято протестите срещу Пеевски не спряха от сутрин до вечер. Сега , когато иска да лапне и търговията на будките , никой не излиза . Май не плащат вече , а ?

  • 5
    otnesen avatar :-|
    отнесен

    Да посмятаме заедно.
    При два пакета с по 550 рекламни пана и наем на пано 700 лв. на месец за 1 година прихода е 4 620 000 лв.
    За 15 години е 69 300 000 лв. при запазване на наема.
    При прогнозни разходи за инвестиция от 5 000 000 лв. на пакет и общо 10 000 000 лв.,и годишно 50 000 лв за пакет такса към общината или общо за период от 15 години 1 500 000 лв.
    Като извадим от прихода от реклама 69 300 000 лв разходите от 11 500 000 лв. излиза ,че столична община иска да подари златен бизнес на няКОЙ.

  • 6
    romolus avatar :-?
    Додо

    До коментар [#5] от "отнесен":

    И аз я направих тази сметка, горе долу същата е, обаче, сама аз и ти сме я направили и защо никой друг не иска да спечели толкова много, освен Пеевски и компания?

  • 7
    hodounski avatar :-|
    hodounski

    Коалиция Бостан в СО

  • 8
    stoiank avatar :-|
    stoiank

    Доста едра хапка дори и за Пеевски. Вярно конкурсите са писани като за него, дори е съобразено с оборота на Табак Маркет от 5.8 млн през 2011, но 500-спирки са си доста. Досега те имат горе-долу толкова обекта в цялата страна, а сега само в един град. Ако не влезнат в съдружие ще се набутат. сега и КТБ не е с тях, да имат бездънна касичка, а тук трябват поне 100-150 млн., за да се развърти колелото. Това са поне 10 млн. лв лихви годишно, отделно политици и т.н. Може да са го мислили някой с хапчета или дрога да изпере доста пари, но в противен случай си е доста рисково. Ако КТБ беше жива няма проблем, но сега.... Само обърнете внимание с 1000 Лафки той ще стане работодател в топ 5 на България. Как се управляват тези хора, искат се години докато изградиш екип за такава структура. Поне за мен полакомили са се с една идея повече или договорите ще бъдат витиеви да се правят нещата за две-три години.

  • 9
    dane avatar :-|
    dane

    Статията се фокусира върху пазарните и фискалните дефекти на проекта. Има и други - в София преживява ренесанс стилът БАРАК , познат от късния соц, само дограмата не е онази. Дава ли заданието застраховка срещу паянтови и ръждясали набързо съоръжения - не. Колко нови спирки, колко нови павилиона и пейки - в т. ч. пейките на Женския пазар, ръждясаха в първия им сезон ? Има ли някъде общината претенция за алуминиеви или праховобоядисани конструкции за всички публични съоръжения - не. Пълнят нечия гуша, хубу. Ами и работата да е горе-долу като хората, да не е отблъскваща кражба. А, и автомати за билети щели да слагат...Те отказаха павилионите да продават билети - отстъпката е 1 ст., сега - автомати, да се чупят. Да се плаща пак. Автоматизираната система за таксуване гълта вече -найстия милион, но я няма в автобусите. И слава богу, поне за това не са хвърлени пари. Системата не е адекватно обезпечена софтуерно, никой няма информация от кой вид, колко карти, в колко часа са регистрирани. И да има, все тая. При липсата на електронни билети никой никога няма да знае реалния брой на пътниците по часове, по дни - делници, празници, национални такива - и да оптимизира. Шофьорите по старому карат по инерция по всеки наклон, братчедите роми се возят гратис, ние се радваме на говорящи спирки. Графиците са прекрасни, спазват се до секундата, транспортът не препълнен в час пик, само билетните автомати и едрата концесия ми липсваха за пълно щастие...Стана нещо като пост в софийското виртуално деловодство, или като кучешки лай покрай вървящия керван.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход