Uber се опитва да постигне споразумения с европейските градове
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Uber се опитва да постигне споразумения с европейските градове

Uber се опитва да постигне споразумения с европейските градове

Главният изпълнителен директор на компанията обещава да разкрие 50 хил. нови работни места на Стария континент.

Юлиян Арнаудов
4397 прочитания

© SERGIO PEREZ


Главният изпълнителен директор на компанията за споделени пътувания Uber Травис Каланик обяви, че дружеството се опитва да сключи споразумения с големите европейски градове, за да може неговата услуга да работи. В същото време Каланик обеща, че по този начин ще бъдат разкрити 50 хил. нови работни места на Стария континент. "Искаме през 2015 г. да установим нови партньорства с европейските градове", обяви съоснователят и изпълнителен директор на Uber Травис Каланик по време на конференцията DLD в Мюнхен, цитиран от Reuters.

Основаната преди четири години Uber предоставя споделени превози чрез мобилно приложение. Компанията започна мащабна кампания за разрастване, като към началото на годината навлезе в 250 града в целия свят. Uber започна да предлага услугата си и в София в края на миналата година. Тя обаче е подложена на силна критика в редица държави, като са заведени дела срещу нея в Белгия, Франция, Холандия и Испания за заобикаляне на регулациите за таксиметров превоз.

Нови работни места

"До края на 2015 г. ще разкрием 50 хил. нови работни места в ЕС, ако успеем да постигнем тези партньорства", коментира Каланик. Компанията достигна пазарна оценка от 40 млрд. долара след последния рунд инвестиции, направени от фондове за дялово инвестиране. Това прави Uber едно от най-високо капитализираните стартиращи дружества.

Освен това Uber предизвика и опасения със сигурността на пътниците, след като жена беше изнасилена в Индия, докато ползва услугата, като главен обвиняем е шофьорът, който я е превозвал.

Проблемите с регулаторите

В момента компанията се опитва да успокои потребителите и регулаторите, че услугата е безопасна и спазва правилата. Каланик обяви, че Uber преговаря с местните власти в европейските държави, за да сключи споразумения, така че да може да работи без проблеми в съответните градове.

"Uber се надява да изгради нови партньорства с европейските градове, така че да насърчи иновациите, да засили икономическите ползи и да подобри условията за живот в градовете", коментира Каланик, цитиран от ВВС. Според него трябва да има правила и мерки за безопасност при набора на шофьори.

Uber работи с правителствата за подобряване на регулациите, така че да се гарантира безопасността на пътниците и шофьорите, да се стимулира конкуренцията и приходите от данъци. Каланик обяви, че компанията разработва нов инструмент, който позволява да се прави по-добър подбор на шофьорите и подобрява "комуникацията с местните власти".

Главният изпълнителен директор на компанията за споделени пътувания Uber Травис Каланик обяви, че дружеството се опитва да сключи споразумения с големите европейски градове, за да може неговата услуга да работи. В същото време Каланик обеща, че по този начин ще бъдат разкрити 50 хил. нови работни места на Стария континент. "Искаме през 2015 г. да установим нови партньорства с европейските градове", обяви съоснователят и изпълнителен директор на Uber Травис Каланик по време на конференцията DLD в Мюнхен, цитиран от Reuters.

Основаната преди четири години Uber предоставя споделени превози чрез мобилно приложение. Компанията започна мащабна кампания за разрастване, като към началото на годината навлезе в 250 града в целия свят. Uber започна да предлага услугата си и в София в края на миналата година. Тя обаче е подложена на силна критика в редица държави, като са заведени дела срещу нея в Белгия, Франция, Холандия и Испания за заобикаляне на регулациите за таксиметров превоз.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    rainbou1 avatar :-P
    rainbou1

    "В същото време Каланик обеща, че по този начин ще бъдат разкрити 50 хил. нови работни места на Стария континент."

    Ама не казва колко стари ще изчезнат.
    Тези със стартъпите започват да дразнят с това колко им е велик бизнеса.

  • 2
    pinkglass avatar :-|
    Атанас Шарков

    Убер усетиха вятъра на промяната в общественото мнение за тях. Сега бързат да си докарат сделка с ЕК, за да запазят натрупанато предимство от първоначалното си навлизане. Кучетата си лаят, кервана си върви. Интересно как бързо ще сменят песента си :)

    Публикувано през m.capital.bg

  • 3
    izida avatar :-P
    Ирина Марудина

    Първо почваме да работим, после си уреждаме законността! Хитро! Що не вземем всичко да правим така? ;)

    Как ще откриват работни места, като шофьорите не са им служители? Нали уж бяха сътрудници.

    Ще ги приема за иноватори когато започнат да телепортират хората! За сега са таксиметрова услуга, която заобикаля законите: нямат заверен от държавна служба касов апарат, шофьорите им нямат изискване да са с разрешение за извършване на таксиметров превод, колите не са в жълто, не са платили данък, не се знае дали плащат данъци върху получените от Убер суми.

    Надцакват останалите с тарикатлък и искат да ги подкрепим!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK