С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 20 яну 2015, 19:36, 6436 прочитания

TaxiStars пусна система за мобилни разплащания в своето приложение

Дружеството очаква навлизането на Uber в България да засили интереса на таксиметровите компании към подобни продукти

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
След като Uber официално навлезе на българския пазар през декември миналата година, някои очакваха световната компания да задуши местните мобилни решения, както и таксиметровите фирми. Вместо това обаче чуждестранната конкуренция е по-вероятно да стимулира развитието на подобни системи. Като че ли това започва да се случва.

Мобилно, електронно и ръчно

Мобилното приложение за намиране и ползване на такси TaxiStars демонстрира своята система за електронни разплащания. Чрез нея потребителите ще могат да заплатят за таксиметровата услуга чрез своя смартфон с дигитална сметка, като така предлагат алтернатива на плащането в брой. Засега това няма да става автоматично, както е при американската Uber, която навлезе в София в края на миналата година. При оценената на 41 млрд. долара компания при завършване на пътуването се изтегля дадената сума от регистрираната кредитна карта. Причината това да не се прави от TaxiStars е, че подобен изцяло електронен метод за разплащане за таксиметрови услуги не е регламентиран в българските регулации на сектора. Крайната сума трябва да се отчете през таксиметров апарат, който отбелязва параметрите на пътуването и издава касова бележка.

Затова първата стъпка е да се направи връзка с касовия апарат. Потребителят може да плати в брой, избира този метод на плащане и операцията е приключена. Но съответно може да се посочи изцяло електронна транзакция. Тогава при избор на електронно плащане потребителят получава известие в приложението със специално генериран PIN код. Този код се диктува на глас на шофьора, който го въвежда в своя таблет. След това потребителят може да затвори плащането, като сумата му се изважда от дигиталната сметка. При този вариант има възможност да се осъществи частично плащане или евентуално да се оспори впоследствие сумата.


В спорът се ражда истината

Оспорването всъщност е механизъм, който дава допълнителен контрол за качеството на услугата. Макар и свързани с апарата, приложението предоставя възможност за предоставяне на алтернативна сума. Тя се изчислява на базата на GPS разположението, тарифата и всички инструменти, налични в TaxiStars и смартфона, и накрая се добавя 3% бакшиш за шофьора. В момента услугата за е-плащания е във финалната фаза на бета тестване. Компанията стартира тестовия период в края на изминалата година, а в момента по думите на Атанас Шарков, съосновател на TaxiStars, тя е завършена на 99%.
"Това което ни спира още, е обучението на шофьорите", коментира Шарков. В момента TaxiStars дори са направили своеобразна академия, в която да обучават таксиметровите водачи.

Докато не бъде завършена напълно, системата за разплащания ще приема пари в дигиталната сметка само под формата на ваучери и евентуална банкова сметка.

Фотограф: АНЕЛИЯ НИКОЛОВА
Докато не бъде завършена напълно, системата за разплащания ще приема пари в дигиталната сметка само под формата на ваучери и евентуална банкова сметка. След това ще бъде въведена и опцията за интегриране на банкови карти. Шарков поясни, че информацията за картите ще се съхранява в банка партньор от съображения за сигурност. Кодът от ваучерите може да се въведе ръчно или чрез вградения в приложението TaxiStars QR четец.



Реакция срещу Uber

Пускането на система за мобилни разплащания потвърждава идеята, че навлизането на Uber ще доведе до засилване на конкуренцията в търсене на високотехнологични мобилни решения от страна на таксиметровите компании. Именно развитието на подобни решения като TaxiStars и другото българско приложение TaxiMe, се предполага, че ще е отговорът на таксиметровите превозвачи срещу Uber. Така ще се стимулира по-бързото дигитализиране и навлизане в мобилното пространство на целия сектор."Реакцията срещу Uber е въвеждането на такива мобилни решения", коментира Шарков.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Малки, средни и все по-важни Малки, средни и все по-важни

В годишната класация "Гепард" за най-динамични малки и средни предприятия за пръв път попадат над 2200 компании, чиито приходи са нараснали с 30% през 2018 г.

18 ное 2019, 613 прочитания

Първи инвеститор в старозагорската Индустриална зона "Загоре" Първи инвеститор в старозагорската Индустриална зона "Загоре"

Няколко чуждестранни компании проучват възможността да изградят свои предприятия в зоната

18 ное 2019, 443 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
В обувките на Шерлок

Или как стаята пъзел на Dextrophobia се превърна в най-популярната стая в България

Още от Капитал
Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Фасулска работа

За 20 години Милко Младенов създаде една от най-разпознаваемите компании за варива в България "СуиКо"

Малките в голямата игра за София

Как ще се управлява столицата при новата конфигурация в общинския съвет и при районните кметове

Новата дългова криза на здравната каса

Институцията плаща със здравни вноски наказателни лихви и адвокатски хонорари

20 въпроса: Силвия Великова

Казва, че не знае какво е рутина. И това личи от факта, че толкова години тя не е загубила хъса да задава въпроси

Филм след филм

Забравени класики и модерно авторско кино на "Киномания" 2019

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10