Силният долар влошава резултатите на американските компании

Фирмите с високи експозиции към чужди пазари усещат нарастващ натиск

Чуждестранните туристи в САЩ намаляват, което се отразява негативно на хотелиерския бизнес
Чуждестранните туристи в САЩ намаляват, което се отразява негативно на хотелиерския бизнес
Чуждестранните туристи в САЩ намаляват, което се отразява негативно на хотелиерския бизнес    ©  Chip East
Чуждестранните туристи в САЩ намаляват, което се отразява негативно на хотелиерския бизнес    ©  Chip East

Силният долар започва да се превръща в сериозен проблем за американските корпорации. Освен чисто "оптичния" ефект от високия курс на долара, който прави печалбите им в чужбина да изглеждат по-малки, той носи и редица реални рискове като загуба на клиенти, спад на конкурентоспособността и свиване на приходите, пише Wall Street Journal.

Avon Products, която реализира 88% от продажбите си извън САЩ, не може да си позволи да повишава цените достатъчно бързо, за да компенсира покачването на курса на долара спрямо валутите на много от основните й пазари. Почивката в САЩ изведнъж се оказва по-скъпа за чуждестранните туристи, което води до намаляване на хотелските резервации през специализирани сайтове като Expedia. Европейските конкуренти на производители на потребителски стоки като Procter & Gamble получават предимство за борбата за пазарен дял в САЩ. Заплашени са и производителите на въглища, тъй като оскъпяването на продукцията им може да намали износа за Европа и Азия, дава пример изданието.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    daskal1 avatar :-|
    daskal1
    • - 1
    • + 4

    Затова пък може да върне някои изнесени производства обратно в САЩ, плюс рязкото намаление на цените на бензина. До изборите през 2016 едва ли ще има промени.

    Нередност?
  • 2
    rainbou1 avatar :-?
    rainbou1
    • - 1
    • + 3

    "като разходите им за разработки са правят в САЩ,"
    Това поредния неграмотен капиталец ли е?

    Нередност?
  • 3
    kam27 avatar :-?
    kam
    • - 1
    • + 1

    Това ли е икономиката на сащ ?

    Нередност?
  • 4
    svetko avatar :-P
    Svetko
    • - 1

    "Ако силният долар идваше на фона на ръст от 7 или 9% на бизнеса, нямаше да сме особено притеснени. При повечето компании обаче очакваният растеж е значително по-нисък", коментира Стивън Уинукър, анализатор в Sanford C. Bernstein.

    хахаха, това какво значи? Китайците трябва да оставят тяхната валута да поскъпне, ама ние не :))

    Нередност?
  • 5
    leo_k avatar :-|
    Лео
    • + 2

    До коментар [#1] от "daskal1":

    И как по-скъпата местна валута ще върне производството в страната? Не че разбирам от икономика, ама не ми се вързва да си преместиш работещия завод, за да си умеличиш производстваните разходи.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал