С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
22 21 яну 2015, 19:05, 6515 прочитания

Концесията на спирките в София заседна

Водещата темата транспортна комисия в столичната община поиска допълнителна информация

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Концесионирането на спирките на градския транспорт в София може би няма да се случи толкова бързо и гладко, както изглеждаше досега. Транспортната комисия към общинския съвет на столицата в сряда отложи гласуването си по темата до момента, в който получи допълнителна информация. Такава ще трябва да даде консултантът на общината, с чиято помощ е изготвена конкурсната документация за предстоящата концесия. Дата на изслушването му не е насрочена официално, но е възможно то да се състои още до седмица-две.

Навес за пораснали

Условията в бъдещия конкурс за концесионери на спирките са описани в доклад от кмета Йорданка Фандъкова до Столичния общински съвет. Според него се предвижда всичките почти 2500 спирки ще бъдат разделени на четири пула, като един кандидат-концесионер може да поиска максимум два от тях. За да се включи изобщо в процедурата, той трябва да докаже поне 5 млн. лв. оборот за последните три години общо и опит в изграждането на спирки, преместваеми обекти, рекламни съоръжения или търговски площи. При оценката на офертите с най-голяма тежест ще бъде предложението за колко време всеки желаещ е готов да монтира навесите и будките по тях, с по-малка - инвестиционното му предложение, и с най-малка - годишното концесионно възнаграждение, което е готов да плати на общината. Минимумът за последното е малко повече от 50 хил. лв. годишно за един пул, в който влизат над 600 спирки.


Логичните подозрения в секторите на рекламата и търговията на дребно са, че концесията се организира, за да бъде спечелена от "Табак маркет" с веригата му Lafka.

До момента предложението за концесията се подкрепяше от представителите в общината на ГЕРБ, СДС и ДСБ, а срещу него бяха хората от БСП и НДСВ. В момента обаче гласуването на документите реално се отлага, макар и може би не за дълго, заради питания от Прошко Прошков от десницата.

Прошков и въпросите



За да стигне до обсъждане и гласуване в зала от общинския съвет на столицата, докладът на кмета Фандъкова трябва първо да бъде обсъден от четири постоянни комисии към съвета, от които водеща е тази по транспорт. Именно там документът в сряда не беше гласуван. Въпросите, на които Прошко Прошков поиска отговори, са близо десет, макар и никой от тях да не е по същество колко кандидата очаква общината за въпросната концесия и изобщо проучван ли е евентуалният интерес. Общинският съветник настоя за информация например защо общината ще има право да премества, премахва или добавя до 5% от спирките, ако се промени градската транспортна схема, и ще трябва да плаща обезщетения на концесионера, ако надвиши този максимум, защо в проекта се допуска спирките в четирите пула да се различават помежду си, достатъчни ли са 5% от общите рекламни площи по спирките за ползване от общината, при продажбата на билети от концесионера каква ще е комисионата за него, защо павилионите и рекламните касети ще си останат за частния партньор след края на договора с него и т.н. "Политически съм "за" привличането на частни партньори за инвестиции в общината, но трябва да сме убедени, че всяка процедура се провежда без никакви съмнения за ползите за общината", аргументира се Прошков.

Въпреки готовността на съветника от ГЕРБ Зафир Зарков да отговори на всички въпроси, за да се премине към гласуване веднага, председателстваната от Радослав Тошев комисия взе решение да покани на някое от следващите си заседания консултанта на общината по темата, той да разясни всичко по натрупалите се питания и едва след това проектът евентуално да се придвижва.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: Лафка спирки СО

Прочетете и това

"Барселона" стана първият футболен клуб с годишни приходи от над 800 млн. евро "Барселона" стана първият футболен клуб с годишни приходи от над 800 млн. евро

В топ 20 са най-много отборите от Висшата лига на Англия

18 яну 2020, 1088 прочитания

Мораториум върху вноса на боклуци ще спре заводи за метали, стъкло, пластмаси 6 Мораториум върху вноса на боклуци ще спре заводи за метали, стъкло, пластмаси

Забраната противоречи на европейското законодателство

18 яну 2020, 2552 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Сладкият растеж на "Курабийница"

За една година продажбите на суровите биодесерти Roobar са пораснали от 800 хил. броя на 3 милиона

Още от Капитал
Каратисти в текстилна фабрика

"Албена" продаде бившия завод за памучни прежди "България 29". Купувачът "РС Билд" ползва за целта 9.5 млн. евро кредит от ЦКБ

Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

В търсене на новия FAANG

Технологичните гиганти ще останат доминантен фактор на пазарите, но наред с тях в потенциални кандидати за фаворити на инвесторите могат да се превърнат и редица зелени компании

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Яж, снимай и споделяй

Изложбата Feast For The Eyes в Лондон проследява историята на фотографията на храна

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10