С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
23 22 яну 2015, 16:52, 31209 прочитания

Сладкият растеж на "Курабийница"

За една година продажбите на суровите биодесерти Roobar са пораснали от 800 хил. броя на 3 милиона

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


Осем корпоративни истории ще разкаже "Капитал Daily" в следващия месец. Те ще са на компании, които бяха отличени в Националния конкурс за иновативно  предприятие на 2014 г. Той се организира за десета поредна година от фондация "Приложни изследвания и комуникации". За "Иновативни технологии в традиционни сектори" наградата "Най-иновативно предприятие на 2014 г." получи "Аглика трейд", която "Капитал Daily" вече представи. Беше описан и награденият образователен софтуер Jumpido.

Да натрошиш шепа сурови ядки и да ги смесиш със сушени плодове в енергийно блокче може да изглежда елементарно упражнение, което отнема 5 минути време в кухнята. Но когато приготвяш рецептата ежедневно за хиляди хора по света, това престава да е толкова просто и да се изчерпва само с кулинарното ти майсторство. Може да изглежда странно, но понякога ти се налага да влезеш в ролята на машинен инженер или на преговарящ с голяма търговска верига. Макар да им коства значителни усилия, тримата предприемачи, които са се захванали с това вече трета година, не са от хората, които ще седнат да се оплакват. Общият им проект се случва през компанията "Курабийница", а продуктът се казва Roobar. Десертите на Анита Класанова, Калин Класанов и Яни Драгов са получили позитивна оценка от 36 чужди пазара, признанието у дома е наградата за "Иновации" в категорията "Качество на живот".

Суперрастеж



Когато преди година "Капитал" се срещна с екипа за пръв път, в цеха им в софийския квартал "Горубляне" работеха 12 души, а търговските книги показваха продажби на 800 хил. Roobar-чета за година и износ за 26 държави. "През миналата година продадохме 3 млн. bar-чета. Ако през 2015 не стигнем 5 милиона, ще бъде провал", казва Яни. "Вече сме 42-ма души във фирмата, а Roobar-четата стъпиха на четири континента, в 36 държави", добавя Анита. Третият в екипа, Калин, се включва, че само през миналата година в производството са инвестирани над 300 хил. лева, а плановете са тази година фабриката да се премести в нов и по-просторен дом.

В цеха на Roobar вече работят две поточни линии, а около тях са инсталирани нови съоръжения, с които се следят още по-стриктно качествата на десертите. Предстои и сертификация по ISO. Някои от машините са били специално преправяни, за да пасват на производството. "Тук нямаме готови решения. Ако кажеш примерно, че ти трябва мелачка за кайма, избор има голям. Но за нашата смес изискванията са по-специфични и е един непрестанен процес да открием вярното решение. Що мелачки изпочупихме дотук... Уж ни ги препоръчват, че били с много здрав двигател", разказва Яни.

С наличното оборудване се произвеждат 11 вида Roobar, в които има биосертифицирани съставки и храни като чия, годжи бери, мака, баобаб. Авторът на всички рецепти е Анита, която се стреми да влага не повече от 4-5 продукта в едно барче, за да са максимално изчистени вкусовете и лесни за усвояване съставките. "Наскоро научих, че това бил средиземноморски принцип в приготвянето на храната на повече от 4500 години", споделя тя, като разсъждава на глас, че завръщането към него също сигурно е новаторство, имайки предвид колко далеч от него е избягала съвременната хранителна индустрия.



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Петер Копиец: Хората са в сърцето на нашата компания Петер Копиец: Хората са в сърцето на нашата компания

Интервю с изпълнителния директор на компанията

19 ное 2019, 366 прочитания

"Видеотон България‘‘: Удовлетворени от 20 успешни години – с поглед в бъдещето "Видеотон България‘‘: Удовлетворени от 20 успешни години – с поглед в бъдещето

Групата отбелязва 20 години от приватизацията на ДЗУ АД, Стара Загора

18 ное 2019, 720 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Ново консервно предприятие ще бъде открито в Павликени

Общата инвестиция на "Промодул" може да достигне 3 млн. лв.

Още от Капитал
Искам ново и по-хубаво жилище

Преориентирането на търсенето към по-качествени имоти в София води до лек ръст в средните цени

Фасулска работа

За 20 години Милко Младенов създаде една от най-разпознаваемите компании за варива в България "СуиКо"

Пресъхналият Перник

Приблизително 60 хил. души ще бъдат засегнати от бъдещия воден режим в област Перник

След Гешев 2.0, Цацаров 2.0 - радостта е двойна

Властта лъже Европа и гражданите, че ще въведе контрол над всесилния главен прокурор. Прави обратното

Ново място: Смесен магазин "Зоя"

Веригата за био продукти се разширява с обект на пл. "Гарибалди"

Приемно село

"Резиденция Баба" изпраща на село млади хора, които в продължение на три седмици опознават местните и техните традиции

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10