Ковачки и краят на хранителната верига

Магазините "Европа" са затворени с изключение на седем, а енергийният бизнесмен търси изход от търговията на дребно

Каква е връзката между кризите в енергетиката и продажбата на дребно на шпеков салам? Никаква, ако си нямаш нищо общо с Христо Ковачки. И директна, ако произвеждаш шпеков салам и зареждаш с него търговска верига "Европа": понеже НЕК бави плащанията към ТЕЦ-овете, просто не получаваш парите си с месеци. Такова обяснение са получавали доставчиците на магазините на Ковачки по собствените им разкази. Печалната слава на хранителната верига на Христо Ковачки като труден клиент е факт от години. А намаляващият асортимент и рехавите рафтове, които се получават като ефект от нея, винаги водят в една посока: отлив на клиенти, спад на оборота и закриване на обекти.

Това се случи и с "Европа". От 42 супермаркета веригата на Ковачки се скъси до седем, а както работещите, така и затворените обекти се предлагат за продажба или наем без особен резултат. Официално от самата "Европа" обясниха пред "Капитал", че ще преструктурират бизнеса си, като плановете са магазините да станат от типа "локални", тоест близо до хората, по-малки като размер и по-удобни за пазаруване. Визираната промяна явно насочва към лансираната пред медиите миналата есен концепция за позициониране на веригата като такава за български стоки под марката "Чифликъ". Според източници на "Капитал" от средите на доставчици и конкуренти обаче това, което се случва около веригата в момента е по-просто: затваряне на обекти и разпродажба и отдаване под наем на всичко, към което има интерес, стига да има желаещи с добри оферти. А съобщенията, че "Европа" ще бъде изправена на крака, са по-скоро опит да се вдигне цената.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове