С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 29 яну 2015, 17:50, 5563 прочитания

Резултатите на Facebook надминаха очакванията

Разрастващите се разходи на компанията притесняват инвеститорите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Приходите на Facebook са се повишили с 49% през четвъртото тримесечие, надминавайки прогнозите на Wall Street за резултатите на най-голямата социална мрежа в света. Основен фактор за силното представяне е нарастването на продажбите на мобилни реклами. Макар да е впечатляващ, ръстът на приходите е най-слабият от началото на 2013 г. и идва на фона на ускорено повишаване на разходите, поради което акциите на компанията спаднаха с около 2.6%.

Общите приходи на Facebook за тримесечието са достигнали 3.85 млрд. долара спрямо 2.59 млрд. за същия период на предходната година. Средните прогнози на анализаторите, анкетирни от Reuters, бяха за повишение до 3.77 млрд. долара. Печалбата е нараснала над двойно на годишна база до 54 цента за акция, което също надвишава прогнозите за повишение до 49 цента на акция. Нетният финансов резултат е достигнал 701 млн. долара спрямо 523 млн. за същото тримесечие на 2013 г.


Мобилни реклами

Бизнесът на Facebook процъфтява благодарение на успешната интеграция на реклами във версиите на сайта за мобилни устройства като смартфони и таблети. Успехът в тази сфера контрастира с опита на други големи интернет компании като Google и Yahoo, чийто бизнес страда от прехвърлянето на все повече потребители и рекламодатели от персоналните компютри към мобилни устройства. "Това е силно тримесечие. Facebook успява да привлече все по-голям дял не само от онлайн рекламите, но от цялостните рекламни бюджети на фирмите", отбелязва анализаторът от JMP Securities Роналд Джоси, цитиран от Reuters.

Компанията обяви, че е завършила 2014 г. с 1.39 млрд. месечно активни потребители, като 86% от тях използват услугите на Facebook през смартфон или друго мобилно устройство. През четвъртото тримесечие мобилните реклами са донесли 2.48 млрд. долара, което представлява 69% от всички рекламни приходи на социалната мрежа.



Според много анализатори и инвеститори в бъдеще в основен генератор на приходи за компанията ще се превърнат видеорекламите, които Facebook започна да предлага миналата година. Финансовият директор на Facebook Дейв Ванер също е оптимистично настроен за бъдещето на тази услуга, но изтъква, че компанията трябва да свърши още много работа в тази насока. "Наблюдаваме голям интерес от маркетолозите към видеорекламите. Това е творческа среда, която те знаят как да използват ефективно", отбелязва той.

Повишени разходи

Ръстът на приходите на Facebook през четвъртото тримесечие е надминат значително от повишението на оперативните разходи. Те са се покачили с близо 87% в резултат на резкия скок на инвестициите в изследвания и разработки, както и на разходите за маркетинг. Компанията на Марк Зукърбърг също така предупреждава инвеститорите, че 2015 ще е година на големи инвестиции, насочени към разширяване на портфолиото, което вече включва системата за текстови съобщения WhatsAp, платформата за споделяне на изображения Instagram и фирмата разработчик на системи за виртуална реалност Oculus Rift.

При представянето на резултатите си Facebook обяви, че капиталовите разходи през тази година ще са в диапазона от 2.7 до 3.2 млрд. долара спрямо 1.82 млрд. за 2014 г. Агресивните инвестиционни планове не се посрещат положително от пазарите, поради което акциите на компанията са загубили над 7% от стойността си след октомври, когато бяха обявени тези намерения.

През 2014 г. персоналът на компанията е нараснал с 45% до 9200 души – както чрез наемане на нови служители, така и чрез придобиването на други компании. Тази тенденция, изглежда, ще се задържи и през тази година, тъй като наскоро Facebook обяви 1200 свободни позиции. Плановете за мащабни инвестиции идват на фона на нарастващата конкуренция в онлайн рекламата от страна на компании като Twitter, Google и Snapchat.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 31 август

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

"Дунарит" и Агенцията по невписванията "Дунарит" и Агенцията по невписванията

Въпреки спечелените дела дружеството не успява да пробие институцията и да впише увеличението на капитала си

20 авг 2019, 378 прочитания

Apple инвестира още 6 млрд. долара в сериали и шоу формати 1 Apple инвестира още 6 млрд. долара в сериали и шоу формати

Технологичната компания развива новата си стрийминг услуга, за да надмине конкуренти като Netflix и Disney

20 авг 2019, 470 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Приходите и печалбата на "Алкомет" растат

През последните години "Алкомет" реализира рекордно високи за историята си обеми на производство

Бързи, спортни, дигитални

Пазарът на спортни карти бързо набра скорост и се появиха още две нови компании

Три заменки в "Младост" не стигат

Столична община предизборно тушира напрежението в квартала, като спаси от застрояване няколко терена. Още 30 подобни случая чакат развръзка

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Ново място: Bug Coffee

Най-новото попълнение на улица "Асен Златаров" идва на мястото на затворилото врати Percolate

Лаборатория на края на света

Българската база на Антарктида ще има нова сграда