С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 29 яну 2015, 17:50, 5598 прочитания

Резултатите на Facebook надминаха очакванията

Разрастващите се разходи на компанията притесняват инвеститорите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Приходите на Facebook са се повишили с 49% през четвъртото тримесечие, надминавайки прогнозите на Wall Street за резултатите на най-голямата социална мрежа в света. Основен фактор за силното представяне е нарастването на продажбите на мобилни реклами. Макар да е впечатляващ, ръстът на приходите е най-слабият от началото на 2013 г. и идва на фона на ускорено повишаване на разходите, поради което акциите на компанията спаднаха с около 2.6%.

Общите приходи на Facebook за тримесечието са достигнали 3.85 млрд. долара спрямо 2.59 млрд. за същия период на предходната година. Средните прогнози на анализаторите, анкетирни от Reuters, бяха за повишение до 3.77 млрд. долара. Печалбата е нараснала над двойно на годишна база до 54 цента за акция, което също надвишава прогнозите за повишение до 49 цента на акция. Нетният финансов резултат е достигнал 701 млн. долара спрямо 523 млн. за същото тримесечие на 2013 г.


Мобилни реклами

Бизнесът на Facebook процъфтява благодарение на успешната интеграция на реклами във версиите на сайта за мобилни устройства като смартфони и таблети. Успехът в тази сфера контрастира с опита на други големи интернет компании като Google и Yahoo, чийто бизнес страда от прехвърлянето на все повече потребители и рекламодатели от персоналните компютри към мобилни устройства. "Това е силно тримесечие. Facebook успява да привлече все по-голям дял не само от онлайн рекламите, но от цялостните рекламни бюджети на фирмите", отбелязва анализаторът от JMP Securities Роналд Джоси, цитиран от Reuters.

Компанията обяви, че е завършила 2014 г. с 1.39 млрд. месечно активни потребители, като 86% от тях използват услугите на Facebook през смартфон или друго мобилно устройство. През четвъртото тримесечие мобилните реклами са донесли 2.48 млрд. долара, което представлява 69% от всички рекламни приходи на социалната мрежа.



Според много анализатори и инвеститори в бъдеще в основен генератор на приходи за компанията ще се превърнат видеорекламите, които Facebook започна да предлага миналата година. Финансовият директор на Facebook Дейв Ванер също е оптимистично настроен за бъдещето на тази услуга, но изтъква, че компанията трябва да свърши още много работа в тази насока. "Наблюдаваме голям интерес от маркетолозите към видеорекламите. Това е творческа среда, която те знаят как да използват ефективно", отбелязва той.

Повишени разходи

Ръстът на приходите на Facebook през четвъртото тримесечие е надминат значително от повишението на оперативните разходи. Те са се покачили с близо 87% в резултат на резкия скок на инвестициите в изследвания и разработки, както и на разходите за маркетинг. Компанията на Марк Зукърбърг също така предупреждава инвеститорите, че 2015 ще е година на големи инвестиции, насочени към разширяване на портфолиото, което вече включва системата за текстови съобщения WhatsAp, платформата за споделяне на изображения Instagram и фирмата разработчик на системи за виртуална реалност Oculus Rift.

При представянето на резултатите си Facebook обяви, че капиталовите разходи през тази година ще са в диапазона от 2.7 до 3.2 млрд. долара спрямо 1.82 млрд. за 2014 г. Агресивните инвестиционни планове не се посрещат положително от пазарите, поради което акциите на компанията са загубили над 7% от стойността си след октомври, когато бяха обявени тези намерения.

През 2014 г. персоналът на компанията е нараснал с 45% до 9200 души – както чрез наемане на нови служители, така и чрез придобиването на други компании. Тази тенденция, изглежда, ще се задържи и през тази година, тъй като наскоро Facebook обяви 1200 свободни позиции. Плановете за мащабни инвестиции идват на фона на нарастващата конкуренция в онлайн рекламата от страна на компании като Twitter, Google и Snapchat.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Седмични новини за енергетика Седмични новини за енергетика

В рубриката събираме всички най-важни новини от последните седем дни

18 окт 2019, 675 прочитания

Новите инженери на "Бош" 1 Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

18 окт 2019, 1574 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Приходите и печалбата на "Алкомет" растат

През последните години "Алкомет" реализира рекордно високи за историята си обеми на производство

Още от Капитал
Земеделецът, който не оре

Александър Китев си поставя за цел да образова земеделците за ползите от нулева обработка на почвата с "Агримат БГ"

Решения за софийските проблеми

Какво предлагат кандидатите за кметския пост по ключови за града въпроси

Турската офанзива в Сирия: Раздвижване на смъртоносните пясъци

Военната операция на Анкара повишава риска от нова вълна бежанци и терористични атаки в Европа

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

20 въпроса: Даниела Костова

Тя претворява различни житейски ситуации в работата си като художник, а най-амбициозният й проект беше реализиран това лято във Виена

Кино: "Близнакът"

Анг Лий опитва екшън трилър от ново поколение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10