Резултатите на Facebook надминаха очакванията
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Резултатите на Facebook надминаха очакванията

Резултатите на Facebook надминаха очакванията

Разрастващите се разходи на компанията притесняват инвеститорите

5910 прочитания

© Dado Ruvic


Приходите на Facebook са се повишили с 49% през четвъртото тримесечие, надминавайки прогнозите на Wall Street за резултатите на най-голямата социална мрежа в света. Основен фактор за силното представяне е нарастването на продажбите на мобилни реклами. Макар да е впечатляващ, ръстът на приходите е най-слабият от началото на 2013 г. и идва на фона на ускорено повишаване на разходите, поради което акциите на компанията спаднаха с около 2.6%.

Общите приходи на Facebook за тримесечието са достигнали 3.85 млрд. долара спрямо 2.59 млрд. за същия период на предходната година. Средните прогнози на анализаторите, анкетирни от Reuters, бяха за повишение до 3.77 млрд. долара. Печалбата е нараснала над двойно на годишна база до 54 цента за акция, което също надвишава прогнозите за повишение до 49 цента на акция. Нетният финансов резултат е достигнал 701 млн. долара спрямо 523 млн. за същото тримесечие на 2013 г.

Мобилни реклами

Бизнесът на Facebook процъфтява благодарение на успешната интеграция на реклами във версиите на сайта за мобилни устройства като смартфони и таблети. Успехът в тази сфера контрастира с опита на други големи интернет компании като Google и Yahoo, чийто бизнес страда от прехвърлянето на все повече потребители и рекламодатели от персоналните компютри към мобилни устройства. "Това е силно тримесечие. Facebook успява да привлече все по-голям дял не само от онлайн рекламите, но от цялостните рекламни бюджети на фирмите", отбелязва анализаторът от JMP Securities Роналд Джоси, цитиран от Reuters.

Компанията обяви, че е завършила 2014 г. с 1.39 млрд. месечно активни потребители, като 86% от тях използват услугите на Facebook през смартфон или друго мобилно устройство. През четвъртото тримесечие мобилните реклами са донесли 2.48 млрд. долара, което представлява 69% от всички рекламни приходи на социалната мрежа.

Според много анализатори и инвеститори в бъдеще в основен генератор на приходи за компанията ще се превърнат видеорекламите, които Facebook започна да предлага миналата година. Финансовият директор на Facebook Дейв Ванер също е оптимистично настроен за бъдещето на тази услуга, но изтъква, че компанията трябва да свърши още много работа в тази насока. "Наблюдаваме голям интерес от маркетолозите към видеорекламите. Това е творческа среда, която те знаят как да използват ефективно", отбелязва той.

Повишени разходи

Ръстът на приходите на Facebook през четвъртото тримесечие е надминат значително от повишението на оперативните разходи. Те са се покачили с близо 87% в резултат на резкия скок на инвестициите в изследвания и разработки, както и на разходите за маркетинг. Компанията на Марк Зукърбърг също така предупреждава инвеститорите, че 2015 ще е година на големи инвестиции, насочени към разширяване на портфолиото, което вече включва системата за текстови съобщения WhatsAp, платформата за споделяне на изображения Instagram и фирмата разработчик на системи за виртуална реалност Oculus Rift.

При представянето на резултатите си Facebook обяви, че капиталовите разходи през тази година ще са в диапазона от 2.7 до 3.2 млрд. долара спрямо 1.82 млрд. за 2014 г. Агресивните инвестиционни планове не се посрещат положително от пазарите, поради което акциите на компанията са загубили над 7% от стойността си след октомври, когато бяха обявени тези намерения.

През 2014 г. персоналът на компанията е нараснал с 45% до 9200 души – както чрез наемане на нови служители, така и чрез придобиването на други компании. Тази тенденция, изглежда, ще се задържи и през тази година, тъй като наскоро Facebook обяви 1200 свободни позиции. Плановете за мащабни инвестиции идват на фона на нарастващата конкуренция в онлайн рекламата от страна на компании като Twitter, Google и Snapchat.

Приходите на Facebook са се повишили с 49% през четвъртото тримесечие, надминавайки прогнозите на Wall Street за резултатите на най-голямата социална мрежа в света. Основен фактор за силното представяне е нарастването на продажбите на мобилни реклами. Макар да е впечатляващ, ръстът на приходите е най-слабият от началото на 2013 г. и идва на фона на ускорено повишаване на разходите, поради което акциите на компанията спаднаха с около 2.6%.

Общите приходи на Facebook за тримесечието са достигнали 3.85 млрд. долара спрямо 2.59 млрд. за същия период на предходната година. Средните прогнози на анализаторите, анкетирни от Reuters, бяха за повишение до 3.77 млрд. долара. Печалбата е нараснала над двойно на годишна база до 54 цента за акция, което също надвишава прогнозите за повишение до 49 цента на акция. Нетният финансов резултат е достигнал 701 млн. долара спрямо 523 млн. за същото тримесечие на 2013 г.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    greenhrast avatar :-|
    greenhrast

    Макар да е впечатляващ, ръстът на приходите е най-слабият от началото на 2013 г.
    ---
    49% ръст на приходите? И е малко??!

    Публикувано през m.capital.bg


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK